Gå til innhold

Tar dere babyen ut av soverommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 4 mnd har siden han var 1 mnd tatt kveld inne på soverommet vårt ca l 19-20 og kun våknet for å sove seg gjennom amming. Våknet ordentlig neste dag ca kl 8-9. Men de siste to ukene har han våknet ca kl 21 og er lys våken med dårlig mage og ellers mye kaving. Sikler mye og putter hender i munnen, virker som at det kan være tenner på vei. Jeg kan holde på i 2-3 timer inne på rommet før han sovner igjen for natten. Noen ganger gir jeg bare opp og tar han ut i stuen og slapper litt av der. For blir bare gråting inne på rommet.

Ville dere tatt ut en våken baby som allerede er lagt for kvelden? Eller er det greit med unntak siden uroen mest sannsynlig er pga tenner? Og hvis det ikke er tenner, er jeg redd for at jeg ødelegger rutinene våre med at jeg tar han ut av rommet. 

Anonymkode: ab623...051

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker kanskje babyen er litt for liten til å skjønne at han får «lov» til å komme ut av rommet igjen, så tenker det høres ut som en grei løsning. Man blir jo gæren av av å surre inne på rommet i mange timer

Anonymkode: b7074...194

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Babyen min på 4 mnd har siden han var 1 mnd tatt kveld inne på soverommet vårt ca l 19-20 og kun våknet for å sove seg gjennom amming. Våknet ordentlig neste dag ca kl 8-9. Men de siste to ukene har han våknet ca kl 21 og er lys våken med dårlig mage og ellers mye kaving. Sikler mye og putter hender i munnen, virker som at det kan være tenner på vei. Jeg kan holde på i 2-3 timer inne på rommet før han sovner igjen for natten. Noen ganger gir jeg bare opp og tar han ut i stuen og slapper litt av der. For blir bare gråting inne på rommet.

Ville dere tatt ut en våken baby som allerede er lagt for kvelden? Eller er det greit med unntak siden uroen mest sannsynlig er pga tenner? Og hvis det ikke er tenner, er jeg redd for at jeg ødelegger rutinene våre med at jeg tar han ut av rommet. 

Anonymkode: ab623...051

Jeg er ganske konsekvent på å ikke ta han ut av soverommet. Og jeg har en som våkner 1-2 timer etter at vi har lagt han. Da virker han lys våken og ikke trøtt i det heletatt. Kan fort bli 1 time inne på rommet før han sovner igjen. Han har også en sånn våkenperiode midt på natta. Da tar det også en time å få han i søvn igjen.

Mitt beste tips. Innred rommet slik at du kan slappe av og oppholde deg der mens det står på. Vi har gyngestol og det er helt genialt. I stedet for å bysse og bære så sitter jeg der. Ser gjerne på tv med volumet av og lysstyrken på laveste nivå. 

Anonymkode: fff1a...5cd

• Liker 1
Skrevet

Min begynte også å sove skikkelig dårlig på kveldene da tennene kom, så da ga jeg opp kveldsrutinen for en periode. Den kom tilbake av seg selv ganske raskt etter at tennene var på plass. Orket bare ikke bruke hver eneste kveld på å få ungen til å sove igjen, da tar jeg heller noen dager med å jobbe på plass rutinen igjen etterpå. 

Anonymkode: 88254...fb4

• Liker 1
Skrevet

Vi lykkes ikke med en skikkelig kveldsrutine før rundt 6 mnd, fordi babyen hadde nærhetsbehov og jeg hadde behov for å ikke bli gæren. Etter 6 mnd har det bare gått fremover, og som toåring sover han på eget rom i egen seng natta gjennom fra 19.30 til 7.30 👌👌❤❤ (Selvsagt unntak når han er syk, men det er jo (vanligvis) en annen sak)

Anonymkode: 818b1...302

Skrevet

Ja. Gjerne i stuen. Men unngå mye lys og lyd

Anonymkode: e5c9d...953

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ganske konsekvent på å ikke ta han ut av soverommet. Og jeg har en som våkner 1-2 timer etter at vi har lagt han. Da virker han lys våken og ikke trøtt i det heletatt. Kan fort bli 1 time inne på rommet før han sovner igjen. Han har også en sånn våkenperiode midt på natta. Da tar det også en time å få han i søvn igjen.

Mitt beste tips. Innred rommet slik at du kan slappe av og oppholde deg der mens det står på. Vi har gyngestol og det er helt genialt. I stedet for å bysse og bære så sitter jeg der. Ser gjerne på tv med volumet av og lysstyrken på laveste nivå. 

Konsekvent med en baby på 4 mnd.

Hvorfor sitte på et soverom i flere timer? Babyen har ingen begrep om tid og natt ..

Anonymkode: 73950...1db

• Liker 5
Skrevet

Hadde helt klart tatt barnet med på stua. Demp lyset, ha TV-en litt lavere på. Han er en baby og du skal ha et liv. Hvorfor slite seg ut på unødvendige ting, det kommer tidsnok mer viktige kamper. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Konsekvent med en baby på 4 mnd.

Hvorfor sitte på et soverom i flere timer? Babyen har ingen begrep om tid og natt ..

Anonymkode: 73950...1db

Han er 8 uker takk. Og mitt tredje barn. Men hver sin smak. Man må gjøre det som passer best for hver enkelt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...