AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Har begynt å klø oppå hånda, armene og føttene om kvelden nå. Er 28 uker på vei med nummer tre. Husker jeg hadde forferdelig kløe med nummer 1 i de tre siste ukene. Dette hadde jeg ikke med nummer 2 igjen. Noen som vet hva det kan være? Anonymkode: 53415...cd6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Ja, svangerskapskløe. Å det må du ta på alvor dessverre. Be om time til fastlegen for blodprøver slik at de får sjekket om det påvirker leveren din. Anonymkode: e41be...e4e 1
SOFIEoktober Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, svangerskapskløe. Å det må du ta på alvor dessverre. Be om time til fastlegen for blodprøver slik at de får sjekket om det påvirker leveren din. Anonymkode: e41be...e4e Ja, det må du få gjort. Jeg ble satt i gang i uke 36 pga svangerskspskløe og høye galle og leververdier med nr. 3. Kan være farlig for babyen. Klødde som en gal.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 Hva er vitsen med blodprøver så tidlig i svangerskapet egentlig? det fører bare til mer bekymringer uten at man får gjort noe særlig med det. Det er helt vanlig med forhøyede Leververdier under svangerskap, det skal ikke mer til enn at barnet ligger i klem eller sparker mot leveren for at det skjer en økning i verdiene. Og det kan også være forbigående i slike tilfeller. Spør på apoteket eller e-konsultasjon med lege om midler mot svangerskapskløe. Anonymkode: d1c13...71b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Uff da! Leser at det er farlig om det kommer inni hender og føtter, der er det ikke. Kun ellers på hånda og armen. Det er vel trygt å vente til jm time den 16? Anonymkode: 53415...cd6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er vitsen med blodprøver så tidlig i svangerskapet egentlig? det fører bare til mer bekymringer uten at man får gjort noe særlig med det. Det er helt vanlig med forhøyede Leververdier under svangerskap, det skal ikke mer til enn at barnet ligger i klem eller sparker mot leveren for at det skjer en økning i verdiene. Og det kan også være forbigående i slike tilfeller. Spør på apoteket eller e-konsultasjon med lege om midler mot svangerskapskløe. Anonymkode: d1c13...71b Du skal være forsiktig med å bagatellisere svangerskapskløe. Hun får ikke utskrevet kløstillende uten blodprøver uansett. TS, jeg hadde ikke ventet til den 16. Anonymkode: e41be...e4e 1
SOFIEoktober Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du skal være forsiktig med å bagatellisere svangerskapskløe. Hun får ikke utskrevet kløstillende uten blodprøver uansett. TS, jeg hadde ikke ventet til den 16. Anonymkode: e41be...e4e Helt enig. Det er gallesyreverdiene som er skumle og som fører til kløe. Det er viktig å finne ut av dette. Du blir i såfall behandlet med ursofalk fram til fødsel. Verdier under 100 med behandling blir igangsatt i uke 38. Verdier over blir igangsatt fra uke 34.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå