Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en svært liten bedrift. Vi er en håndfull ansatte. Tidligere har jeg trivdes på jobb, men det siste halvåret har sjefen min forandret seg. Fra å være en hyggelig og optimistisk leder har han endret seg til å være direkte ubehagelig.

Han behandler meg som sin personlige sekretær (nei. Jeg har en helt annen stillingstittel og sekretæroppgaver er ikke i min stillingsbeskrivelse). Han kommanderer meg til å ta over hans oppgaver selv om jeg allerede har en ekstrem arbeidsmengde. Han er glemsk og han gjør ikke jobben sin. Slik har han ikke vært før. 

Vi hadde firmafest og han ble enormt ubehagelig. Ikke på en seksuell måte, men ubehagelig og rett og slett dritings. Kunder har påpekt at han framstår påvirket på jobb. 

Jeg er så usikker på hvordan jeg skal gå frem. Dette er en familiebedrift (jeg er ikke i familie med dem. Jeg bare jobber der) så folk holder kortene tett til brystet. Jeg tviler på at dette vil bli tatt godt imot hvis jeg tar det opp.

Jeg er utrolig glad i jobben min, men jeg er utslitt og sliten av å ha dobbel arbeidsmengde hvorav halvparten er langt utenfor mitt kompetanseområde. På den annen side så er det vanskelig å si nei til sjefen sin når man får tildelt en oppgave. Dette er nå i ferd med å gå ut over helsen min. Det vil være vanskelig å få en tilsvarende jobb et annet sted og jeg føler meg rådvill. Jeg har ikke råd til å si opp. 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget. Jeg er bare så forferdelig sliten. 

Anonymkode: 6d8a0...f03

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn deg en ny jobb asap!

Anonymkode: c3488...0cb

• Liker 2
Skrevet

Er dere tilknyttet bedriftshelsetjeneste? Hadde prøvd å kontakte dem kanskje? Det finnes hjelp og ressurser (f.eks akan.no), men litt vanskelig å ta tak i når det er sjefen kanskje.

Anonymkode: 6d3c8...57e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dere tilknyttet bedriftshelsetjeneste? Hadde prøvd å kontakte dem kanskje? Det finnes hjelp og ressurser (f.eks akan.no), men litt vanskelig å ta tak i når det er sjefen kanskje.

Anonymkode: 6d3c8...57e

Nei det tviler jeg på. Som sagt er det en liten familiebedrift

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Finn deg en ny jobb asap!

Anonymkode: c3488...0cb

Det er dessverre ikke så enkelt verken med tanke på utdannelse eller jobbmarked. Jeg har barn å forsørge så jeg kan ikke bare flytte heller. Og lønnen er bedre enn jeg realistisk vil få andre steder. Vil gjerne ha råd som går på noe annet enn å bytte jobb.

Skrevet

Har han barn? Meld til barnevernet hvis du mistenker rusproblemer.

Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Han har voksne barn. Ingen hjemmeboende. Han er i 50-årene

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er dessverre ikke så enkelt verken med tanke på utdannelse eller jobbmarked. Jeg har barn å forsørge så jeg kan ikke bare flytte heller. Og lønnen er bedre enn jeg realistisk vil få andre steder. Vil gjerne ha råd som går på noe annet enn å bytte jobb.

Jeg tror ikke du kommer noen vei.

Er dere organisert der og har et verneombud? Får du på noen måte varslet anonymt? 

Har kundene gitt skriftlig tilbakemelding? 

Er det er styre her du kan melde til? 

Anonymkode: d6bac...3f0

Skrevet
Gjenferdet skrev (9 timer siden):

Herregud.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg jobber i en svært liten bedrift. Vi er en håndfull ansatte. Tidligere har jeg trivdes på jobb, men det siste halvåret har sjefen min forandret seg. Fra å være en hyggelig og optimistisk leder har han endret seg til å være direkte ubehagelig.

Han behandler meg som sin personlige sekretær (nei. Jeg har en helt annen stillingstittel og sekretæroppgaver er ikke i min stillingsbeskrivelse). Han kommanderer meg til å ta over hans oppgaver selv om jeg allerede har en ekstrem arbeidsmengde. Han er glemsk og han gjør ikke jobben sin. Slik har han ikke vært før. 

Vi hadde firmafest og han ble enormt ubehagelig. Ikke på en seksuell måte, men ubehagelig og rett og slett dritings. Kunder har påpekt at han framstår påvirket på jobb. 

Jeg er så usikker på hvordan jeg skal gå frem. Dette er en familiebedrift (jeg er ikke i familie med dem. Jeg bare jobber der) så folk holder kortene tett til brystet. Jeg tviler på at dette vil bli tatt godt imot hvis jeg tar det opp.

Jeg er utrolig glad i jobben min, men jeg er utslitt og sliten av å ha dobbel arbeidsmengde hvorav halvparten er langt utenfor mitt kompetanseområde. På den annen side så er det vanskelig å si nei til sjefen sin når man får tildelt en oppgave. Dette er nå i ferd med å gå ut over helsen min. Det vil være vanskelig å få en tilsvarende jobb et annet sted og jeg føler meg rådvill. Jeg har ikke råd til å si opp. 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget. Jeg er bare så forferdelig sliten. 

I en liten bedrift bør man villig til å jobbe a-å.  Jeg jobbet i et lite firma hvor jeg måtte kjøpe brød, pålegg, kaffe ofte. Fordi det var lite firma og de fleste var ofte opptatte i møter. Samt jeg måtte ta av kunder når de kom til møter. 

Drikker han i arbeidstider ? På fester drikker mange seg fulle (ikke bare sjefen).

• Liker 1
Skrevet
cmd skrev (1 time siden):

I en liten bedrift bør man villig til å jobbe a-å.  Jeg jobbet i et lite firma hvor jeg måtte kjøpe brød, pålegg, kaffe ofte. Fordi det var lite firma og de fleste var ofte opptatte i møter. Samt jeg måtte ta av kunder når de kom til møter. 

Drikker han i arbeidstider ? På fester drikker mange seg fulle (ikke bare sjefen).

Jeg ser den og jeg er ikke vrang, men i det siste har jeg jobbet dobbelt så mange timer som jeg får betalt for. Fordi han gir meg oppgaver i en allerede enormt travel hverdag. Jeg skal høre med fagforbundet mitt. 

Han framstår full i arbeidstiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg ser den og jeg er ikke vrang, men i det siste har jeg jobbet dobbelt så mange timer som jeg får betalt for. Fordi han gir meg oppgaver i en allerede enormt travel hverdag. Jeg skal høre med fagforbundet mitt. 

Oki. Hvis det er AS, er det bare å melde en anonym bekymringsmelding til styre ( selv om det er hans slektninger som sitter). Jeg vet ikke det med fagforbundet.

Jeg skjønner at det blir mye å gjøre og arbeidstimer øker og øker over antall. Men om han er snakkevillig, kan du sikkert ta opp samtale med ham. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lukter det alkohol av han? Kan det være andre ting? Sykdom? 

En kollega av meg gikk tidlig Alzheimers, og det gikk en lang periode der det var mistanke om rus. 

Dersom du er 100 % sikker og ikke har noe verneombud, HR, tillitsvalgt eller andre ledere å henvende deg kan du sende et (anonymt) brev til et styremedlem ang. din bekymring. Men her er det viktig å være sikker, en anklage om at en er full på jobb er svært alvorlig. 

Anonymkode: fff5e...252

Skrevet

"Kunder har påpekt at han framstår påvirket på jobb."

Flere ulike kunder? Hvem sier de dette til - bare deg? Lukter han alkohol i arbeidstiden?

Anonymkode: e5a11...956

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...