Gå til innhold

Alene på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at jeg blir alene på julaften i år også.... Som i fjor. Har en datter på 28 år som har vært hos moren til kjæresten i fjor og skal til faren i år. Litt problemer med å forstå at de vil være hos faren da det bare er drikking der og de ikke trives det i det store og hele. Jeg har ingen familie utenom min datter.

Blir litt skuffet når jeg nå sitte alene to år på rad. Vi har et bra forhold og ingen konflikter😅

Anonymkode: d810b...50c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender deg en god klem, og så lager du en avtale med datteren din om at neste år kommer de til deg❤

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er mye alkohol der kan du jo si at hun må være hos deg fordi det ikke er forsvarlig hos dem. Det syns jeg er helt innafor, barn skal ikke være rundt fulle voksne 

Anonymkode: 392e3...8e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det er mye alkohol der kan du jo si at hun må være hos deg fordi det ikke er forsvarlig hos dem. Det syns jeg er helt innafor, barn skal ikke være rundt fulle voksne 

Datteren er 28 år. Kan vel ikke kalles et barn. 

Anonymkode: 54db6...fea

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barn? Hun er 28

Anonymkode: cffd8...346

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du bør lese hi en gang til 

Anonymkode: ca017...0f4

• Liker 3
Skrevet

Har du ingen andre du kan være med? Dine foreldre? Søsken? Venner? 

Skrevet

Jeg ville spurt henne når du får feiret jul med henne. 

Så ville jeg funnet en annen plass å feile jul? Venner, øvrig familie, invitere noen selv? 

Anonymkode: f138e...90d

Skrevet

Hei Ts😊 Hvor i landet holder du til? Ingen skal sitte alene på julaften☺️ Send meg gjerne en melding om du ønsker.

• Liker 1
Skrevet

Bor du i en by? Kanskje du kan melde deg som frivillig hjelper den dagen🤗

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun er 28 år....😪

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du ingen andre du kan være med? Dine foreldre? Søsken? Venner? 

Er enebarn, faren min  er død og mamma  har jeg ikke kontakt med. Og det av gode grunner! Jeg har venner men for å være ærlig syntes jeg det er veldig flaut å si at jeg er alene og er redd de skal føle plikt til å be meg🙁 Så ingen vet at jeg er alene.

Skrevet
FrkZ skrev (1 time siden):

Bor du i en by? Kanskje du kan melde deg som frivillig hjelper den dagen🤗

Det var et godt forslag🙂

• Liker 3
Skrevet
C0ofijas skrev (2 timer siden):

Hei Ts😊 Hvor i landet holder du til? Ingen skal sitte alene på julaften☺️ Send meg gjerne en melding om du ønsker.

Jeg bor i Vestfold🙂

Skrevet

Jeg var alene for første gang i fjor. 
Lagde meg en plan for dagen: Løp en tur, var en tur i sentrum og kikket, lagde middag og spiste, så på TV og sovnet tidlig.

Fryktet jeg skulle bli veldig sentimental, men det gikk helt greit. 

Anonymkode: b356c...d68

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun er 28!!!! Herregud! Blir såklart bedre stemning med alkohol til maten og kvelden! Uten blir det jo dritt kjedelig!

Anonymkode: 57b4c...4b5

Skrevet

Da hadde jeg meldt meg på åpen julefeiring via kirka eller frivillighetssentral evt frelsesarmeen 

Skrevet

Inviter datteren din på julefrokost så kan hun dra til faren på kvelden. Da blir du ihvertfall ikke alene hele dagen.

Anonymkode: b47af...168

• Liker 3
Skrevet

Du bør nok tenke litt over fremtidige juler og hvordan du ønsker å feire dem. Datteren din har jo to foreldre, og når dere er skilte, blir det selvfølgelig noen juler alene. Enda fler når det nå er snakk om svigerforeldre, og desto fler hvis også de er skilt. Da er det realistisk at hver fjerde jul blir med datteren din. Med mindre de blir flinke til å be alle foreldre hjem til seg, men det unngår man selvfølgelig hvis de skilte foreldrene ikke trives i hverandres selskap.

• Liker 2
Skrevet

Har du selv forsøkt å invitere henne? Hva sier hun da? Vet hun at du ikke har andre å feire med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...