Gå til innhold

Noen som har erfaring med baby bilstolen til Britax smile 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man ikke bør kjøpe den, men husker ikke hvorfor, tror det var noe med at basen(?)/feste(?) Ikke kan brukes senere til ny stol?

Men må man det da, ser denne kommer i pakke med barnevognen.

Anonymkode: 414ec...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har den stolen og er veldig fornøyd. Den har også vunnet best-i-test. Jeg har faktisk ikke sjekket om basen holder til neste, men jeg har uansett regnet med å kjøpe ny stol og base når babyen blir ett år.

Anonymkode: c618c...32f

Skrevet

Det er ikke veldig vanlig at isofix-base passer flere stoler tror jeg :) Hvis babystolen er fin ellers og det er et godt tilbud ville jeg bare slått til! 

Vi har maxi-cosi pebble (babystol) og pearl (småbarnstol) som passer i samme isofix-base, også har vi adapter som gjør at vi kan klikke babystolen rett på understellet på vogna (har Britax smile). Ulempen med pearl er at den kan nok ikke brukes hele bakovervendt-perioden fordi den bare går til 104 cm og jeg har visst laget to laange barn 🙈 skulle jeg valgt på ny hadde vi kjøpt en bakovervendt småbarnstol som var godkjent til 125 cm etter babybilstolen :)

Anonymkode: 5a314...5a4

Skrevet

Det er en god stol. Jeg ville ikke kjøpt isofix som stol nr 2 uansett, kjøp stol uten base så varer den lengre. 

Anonymkode: 86937...aea

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en god stol. Jeg ville ikke kjøpt isofix som stol nr 2 uansett, kjøp stol uten base så varer den lengre. 

Kan jeg spørre hvorfor? Ville du gått for beltemontert da? :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor? Ville du gått for beltemontert da? :) 

Fordi isofixstoler sjeldent varer til barnet er 5 år. Max Way Plus, Axkid Minikid 1 og Klippan Century/Opti er alle beltemonterte stoler og er garantert å vare til barnet er 5 år og vel så det. I tillegg har mange isofixstoler et skålformet sete som veldig ofte skaper bilsyke, som gjerne ender med at man snur for tidlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har den stolen og er veldig fornøyd. Den har også vunnet best-i-test. Jeg har faktisk ikke sjekket om basen holder til neste, men jeg har uansett regnet med å kjøpe ny stol og base når babyen blir ett år.

Burde bytte mye tidligere. De fleste er klar for å bytte rundt 6-7 måneder. 

Anonymkode: af460...18f

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Burde bytte mye tidligere. De fleste er klar for å bytte rundt 6-7 måneder. 

Anonymkode: af460...18f

Det er helt greit og trygt å vente til 8-10-12 mnd. Ved 6-7 mnd er det omtrent kun isofixstoler babyen passer også, fullstendig bortkastet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...