Gå til innhold

Hvor mye kjøper dere gaver for, til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her ligger prisen pr barn på gavene i år på rundt 3500 kroner hver. Andre ganger kan det være litt under, eller litt over. Barna er 10 og 13 år gamle, og de ønsker seg ordentlige ting. 

De får også pakkekalender til ca 1500 kroner hver, så nå er det nok pengebruk for denne gang. 

Hva bruker dere på barnas gaver? Nevn gjerne alder. 

Dette er forresten ingen tråd som "se hva jeg bruker", jeg er rett og slett bare nysgjerrig som sikkert flere er. 

Anonymkode: dc4c9...7f6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ca 1000 kr per barn fra oss foreldre, pluss en gave fra nissen og fra søsken så totalt 1500 kr ca. Pakkekalender får de også, men den er fra besteforeldre.  Barne og ungdomskole barn.

Anonymkode: 16200...b6c

• Liker 1
Skrevet

Ca. 6000 i gaver og nærmere 2000 i gavekalender. Jeg synes selv det er mye penger, men har ett barn. H*n er 17 år. 

Anonymkode: fbd23...eeb

• Liker 2
Skrevet

Normalt og ikkeskrytete svar: vi gir gaver for ca 1500 kr per barn. Barne- og ungdomsskolealder. 

Anonymkode: 5ee62...6cd

• Liker 5
Skrevet

Det som lommeboka tillater.

Rundt 1000 kr.

• Liker 3
Skrevet

Det varierer litt ut fra hva barnet trenger, men i år tipper jeg det blir rundt 1 000 kr. I tillegg blir det pakkekalender, som jeg antar fort ender på en tusenlapp også. 

Anonymkode: 4fe78...0e7

• Liker 1
Skrevet

Budsjettet er på 1000 kr fra oss foreldre, og 400 fra søsken. Noen ganger blir det mer, andre ganger mindre.

• Liker 1
Skrevet

Rundt 1000 kr til å oppfylle gaveønsker til hvert barn. Men de får også en gave eller to fra oss med klær som de trenger og uansett ville fått. Synes det er viktig å lære dem å akseptere fornuftige gaver som votter, ulltøy eller truser. Siden vi hjelper til å kjøpe fra besteforeldrene, så får de uansett mye av det de ønsker seg. Kalenderen er billigste sjokoladevariant. 

Anonymkode: 56e45...40b

• Liker 7
Skrevet

Det kan variere i forhold til det barnet trenger og ønsker seg. I år blir det alpinutstyr til sønnen, og det vet jeg ikke helt hva koster ennå, men det skal han ha uansett. 

Barna har aldri fått gaver til samme verdi, og det har de heller aldri vært særlig opptatt av for det er hver sin gang. Det er selvfølgelig ikke himmelvid forskjell slik at den ene får gave til en verdi av kr. 50 og den andre til 10 000. 

Gavekalender ca 1200 pr barn. 

• Liker 1
Skrevet

Blir vel 3000-4000kr, skal kjøpe en spillkonsoll (Nintendo). Skriver på både henne (4-5åring) og nyfødte småsøsken  på lappen -så reelt 2000 på hver?  Har brukt ca 1200 ish på kalender utenom (til eldste, minste får ikke 😆). 

spørs mer på hva vi kjøper enn summen 😅. Kan kjøpe for 5000 om det er fornuftig, men pleier å ende på 1500 ish 🙂

Skrevet

Kjøper det de trenger og/eller ønsker seg. Har ikke budsjett. Det kan være 500 noen ganger, 4000 en annen gang 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Det varierer veldig. I fjor fikk eldste slalomutstyr og det kosta mye. De to yngste fikk rimeligere gaver. I år ønsker ingen av dem seg noe dyrt, men mellomste trenger nye ski og vil få det. I tillegg til noe hun ønsker seg. 

Anonymkode: 1f5ae...c1d

Skrevet

Bruker det lommeboka tillater, og siden vi bare har ett barn kan vi jo gi mer enn vi hadde gjort med flere barn. 

Usikker på nøyaktig sum, men det var kanskje 3-400 kr i tidlig barnehagealder.

Fra 3+ steg beløpet betraktelig da far synes det var gøy å bygge sammen togbaner/Lego osv.

Så alt fra 3-5000 kr. 

Han får ikke mye gaver fra annen familie, det er litt av grunnen til at vi gir litt mer enn vi ville gjort ellers. 

Og så gidder vi aldri kjøpe til hverandre, så det spares jo litt 😅 I tillegg har vi voksne søsken sluttet å gi til hverandre. 

• Liker 1
Skrevet

Ingen spesiell sum, men ikke mer enn 1000 kr. Jeg har råd til mer, men vil ikke ha bortskjemte drittunger i huset.

Anonymkode: b7d25...0db

• Liker 3
Skrevet

Blir ikke mer enn 1000 fra oss foreldre, fra søsken alt fra 2-500 kommer an på

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen spesiell sum, men ikke mer enn 1000 kr. Jeg har råd til mer, men vil ikke ha bortskjemte drittunger i huset.

Anonymkode: b7d25...0db

Det er ikke hva man får i pengebeløp som avgjør om barn blir bortskjemte eller ikke, men hva slags oppdragelse de får. 

Anonymkode: 18a17...3c6

• Liker 24
Skrevet

Her får de etter hva vi har råd til og hva de trenger... Da barna var mindre og jeg jobbet deltid (og husstandens økonomi derfor var en del trangere), kunne de f. eks. få et akebrett hver til jul. Nå jobber vi fullt begge to, og har bedre økonomi, så i fjor ble det ca. 3.000 til hver (vi har 3 barn, alle i tenårene). Hva de får i år kommer an på hva de trenger og ønsker seg. Adventskalender har stort sett vært den som fulgte julekalenderen som gikk på NRK (og de byttet på å åpne luker), men etter hvert som de har blitt eldre har de fått hver sin sjokoladekalender (ikke den til 9 kr på Europris, men heller ikke dyrere enn en hundrings).

Anonymkode: a189f...172

Skrevet

Det varierer veldig. Kommer an på hva som trengs. I fjor ble det dyrt. I år blir det nok ikke så dyrt. Har ikke noe budsjett. 

Anonymkode: 23938...4fb

Skrevet

Kr 2500,- til hver av studentene. Er litt i overkant av hva jeg egentlig hadde tenkt, og det har sklidd litt ut... Tenker vi likevel har råd til det og de trenger penger/gaver mer enn oss. 

Anonymkode: 2cc69...24c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...