Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om den aldersforskjellen? Jeg er midt i tyveårene, lyst på barn og vil stifte familie. Er jeg håpløs som velger en mann som har vært gjennom alt det der en gang før? 
Jeg vet alder bare er et tall.. men det må da være ulemper med det også? 

Anonymkode: fd86f...fbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil vel tro at det er individuelt, men personlig ville jeg virkelig ikke startet på nytt med barn nå.

Ulempene blir jo at man nærmer seg pensjonsalder når ungen flytter ut.

Anonymkode: ba9af...b17

Skrevet

Alder er ikke bare et tall og det er sjeldent jeg vil anbefale noen som er så unge å bli sammen med en som er så mye eldre. Men du må velge selv. Ville aldri blitt sammen med en mann som gikk etter kvinner som er seksten år yngre. Det synes jeg er veldig spesielt, og ekkelt. Dessuten hender det alderen kommer alene, du har ingen garantier for at denne mannen er moden. Min mor er 50 år og som et ego barn i hue. De to jeg datet som var 40 (ti år eldre enn meg) var også mer umodne enn meg. Date i vei, men ikke fordi du tror eldre er så mye mer voksne. Det er en myte.

Anonymkode: cd9db...755

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva tenker dere om den aldersforskjellen? Jeg er midt i tyveårene, lyst på barn og vil stifte familie. Er jeg håpløs som velger en mann som har vært gjennom alt det der en gang før? 
Jeg vet alder bare er et tall.. men det må da være ulemper med det også? 

Anonymkode: fd86f...fbd

Hvis han har vært gjennom det før, så følger det nødvendigvis med barn og en ekskone. Det er ikke alltid så enkelt...

Hvis det er drømmemannen på alle andre måter så kanskje. Men for min del synes jeg det er fint at det jeg og mannen min opplever, er nytt og like stort for begge to.

Anonymkode: 6ab4f...d2b

Skrevet

Jeg tenner på eldre menn, er selv i 30-årene. Eldste jeg har datet var 25 år eldre enn meg, men som oftest har de vært rundt 15 år eldre enn meg. Og for å være dønn ærlig: det er en grunn til at de dater yngre kvinner.

Sånne menn mener selv de dater yngre kvinner fordi de selv er så "unge og virile"/"mye yngre i hodet enn sine jevnaldrende". Men vet du hva? De er umodne. Umodne til å være 40, 50 eller 60 år, sammenliknet sine jevnaldrende. Og livet deres, som ser bra ut utenfra, er alltid rot, innerst inne. Kanskje ser de suksessfulle ut, men det er alltid noe som ikke henger på greip i livet deres. Det ser nok sannsynligvis de jevnaldrende kvinnene, mens vi yngre kvinner bruker lengre tid på å oppdage det. 

Selv har jeg en bror som kun dater 20-åringer, han er selv 40. Og det er helt tydelig at han dater så ungt fordi han ikke imponerer dem på egen alder. Men 20-åringene klarer han å imponerer litt - en stund i hvertfall. Det er flaut å se for oss rundt ham. Han burde vært et annet sted i livet nå, som 40-åring.

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men alder er ikke bare et tall. 

Anonymkode: f88a7...448

• Liker 5
Skrevet

Hvis du er omtrent på alder med barna hans blir det sært, og vanskelig for alle parter. Husk at han nærmer seg 70 når du blir 50, hvordan høres det ut?

Anonymkode: 4ee37...5f7

Skrevet

jeg er 24, kjæresten min er 42. 17 årsforskjell, vi er så forelsket og bare kjærlighet. mannen i mitt liv. gjør det du føler er rett, ikke overtenk for mye, og hvertfall ikke andres meninger

Anonymkode: 77457...e19

Skrevet

Det er 16 år mellom meg og min mann. Vi har vært sammen i 19 år og har felles barn. Han hadde ett barn når vi møttes, jeg hadde ingen. 
Det er så vanskelig å møtte den rette i dag at når alt annet klaffer, så bør man ikke la aldersforskjell ha noe å si så lenge begge er voksne. 

Anonymkode: d266a...174

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...