AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Bare lurer på om det stort sett er sånn at man passer bedre med noen som har samme type bakgrunn, erfaringer, sjargong og interesser som en selv? Interesser tenker jeg kan være forskjellige men jeg merker at jeg klarer ikke connecte følelsesmessig med noen som har hatt helt annen bakgrunn, helt andre erfaringer osv som meg? Hvordan er det for dere andres forhold? Hvor forskjellige var dere? Anonymkode: 4058c...92c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Han er vokst opp i Irak Anonymkode: 5091e...f09
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Ganske lik bakgrunn. Begge oppvokst i trygge, stabile hjem med gifte foreldre, trives begge med å bo "på landet", har ganske likt forhold til trening, kosthold, friluft osv.. ganske like verdier. Men likevel er vi egentlig ganske ulike 😅 Vil uansett påstå viber en ganske god match! Anonymkode: 2dc60...032
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 Vi deler det meste av interessert og synspunkter i livet. Kanskje er det bare 2-3 ting vi er forskjellige på, ellers er vi enige om alt. Den største forskjellen er at jeg er fra Norge og han er fra et annet vestlig land, men de forskjellene er bare morsomme å finne, og ikke noe problem i det hele tatt. Litt forskjellig bakgrunn har vi jo, siden vi ikke vokste opp i samme område som hverandre, men ellers er vi like nok til at det aldri har vært noe problem. For meg er det svært viktig at vi deler det aller meste av interesser og synspunkter, alt fra filosofiske ting til hva vi ønsker i livet. Jeg kunne aldri ha blitt sammen med noen som ikke delte det med meg. Anonymkode: 303dc...a9c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 Litt ulik bakgrunn, en del interesser til felles. Han er vokst opp med skilte foreldre, mine skilte lag etter at vi barna var blitt voksne (men burde skilt seg for lenge siden). Jeg er oppvokst religiøst, han ikke. Det funker fordi jeg ikke lenger er religiøs og fordi det er fint å prate med han om alt det skadelige jeg ble utsatt for. Anonymkode: b8b6a...02e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #6 Skrevet 7. november 2021 En fra landet, en fra byen. En fra arbeiderklassefamilie, en fra akademikerfamilie. Helt ulike interesser og hobbyer. Men vi har ganske lik utdanning. Og vi har ganske like verdier. Og det er det viktigste. Anonymkode: b28e5...b6c 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 Vi har ganske lik bakgrunn. Begge fra Oslo-familier, begge med stabil og fin oppvekst. Litt mer kultur hos meg og litt mer business hos ham. Begge vant med romslig økonomi og står på samme sted politisk. Han er litt mer idrettsinteressert enn meg, jeg er litt mer kulturinteressert enn ham. Ellers er vi ganske like. Han har vært gift før, og de hadde helt ulik bakgrunn og verdisyn. Det ble krasj med tiden. Anonymkode: b8770...9a6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 Like barn leker best, heter det. Men innenfor parforhold så er det sunt å ha en del ulikheter. Både når det kommer til meninger, interesser, hobbyer, holdninger osv. Hvis ikke blir det for kjedelig i lengden. Iallefall for husets kvinne. Anonymkode: 02a0e...d01
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 Ting vi har til felles. Barneoppdragelse, opptatt av sunn mat, begge har gifte foreldre, sammen økonomiske teft. Ting vi ikke har til felles. Treningsglede, politiske syn, introvert/ekstrovert, opptatt av ryddig hjem, film/musikksmak, hobbier. Ble nesten deppa av å nedfelle dette.... Anonymkode: ff61d...aa8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #10 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Like barn leker best, heter det. Men innenfor parforhold så er det sunt å ha en del ulikheter. Både når det kommer til meninger, interesser, hobbyer, holdninger osv. Hvis ikke blir det for kjedelig i lengden. Iallefall for husets kvinne. Anonymkode: 02a0e...d01 For meg er det sånne ulikheter du sier er bra som pleier å være dealbreakeren. Jeg har hatt "en type" store deler av livet som jeg klikker best sammen med og det er noen med lik bakgrunn, lik samfunnsklasse, ganske like erfaringer og holdninger, lik politisk osv. Men jeg har vært åpen og gitt alle type menn en sjanse, og datet veldig forskjellige menn. De kan være hyggelige, ha bra jobb, orden på livet, kjekke, men hvis vi har helt forskjellig bakgrunn, politisk syn og holdninger så klarer jeg ikke å bonde med de. Anonymkode: 4058c...92c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #11 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For meg er det sånne ulikheter du sier er bra som pleier å være dealbreakeren. Jeg har hatt "en type" store deler av livet som jeg klikker best sammen med og det er noen med lik bakgrunn, lik samfunnsklasse, ganske like erfaringer og holdninger, lik politisk osv. Men jeg har vært åpen og gitt alle type menn en sjanse, og datet veldig forskjellige menn. De kan være hyggelige, ha bra jobb, orden på livet, kjekke, men hvis vi har helt forskjellig bakgrunn, politisk syn og holdninger så klarer jeg ikke å bonde med de. Anonymkode: 4058c...92c Man er vel forskjellig. Så ja. Noen klarer ikke slå seg til ro over tid med noen som er for lik, mens andre må ha det. Bunnstammen bør være forholdvis lik, men noen ugjevnheter kan på mange områder være sunt. Men av erfaring kan for mye likhet sørger for at kvinner kjeder seg i forholdet. Men det er min erfaring, visstnok, og betyr ingenting i det store bildet. Anonymkode: 02a0e...d01
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #12 Skrevet 8. november 2021 Vi er oppvokst i forskjellige land (jeg i Norge, han i et annet vesteuropeisk land), begge i familier med lav inntekt, men han under mer ustabile forhold enn jeg. Vi er begge eldst i en flokk med mange søsken. Vi har ganske ulike interesser, men like verdier når det kommer til hva vi synes er viktig i livet. Anonymkode: 28005...9a1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #13 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Like barn leker best, heter det. Men innenfor parforhold så er det sunt å ha en del ulikheter. Både når det kommer til meninger, interesser, hobbyer, holdninger osv. Hvis ikke blir det for kjedelig i lengden. Iallefall for husets kvinne. Anonymkode: 02a0e...d01 Det kan godt hende det hadde blitt kjedelig uansett. Eller at du velger en type kvinne som trenger mer bekreftelse enn du kan gi. Jeg tror sjelden like interesser er problemet. Alle blir "vant" til partneren sin. Hvis partneren er veldig ulik deg, så snur det seg heller til irritasjon når forelskelsen har lagt seg. Det er en gjenganger hos parterapeuter at folk sier "ulikhetene var spennende i starten, nå krasjer det helt". Anonymkode: b8770...9a6 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #14 Skrevet 8. november 2021 Takk og pris har jeg aldri vært sammen med noen med lignende bakgrunn som meg. Jeg har en svært traumatisk barndom bak meg, fattige foreldre, som var alkoholikere. Og med interesser, så har det vært noen forskjellige, og noen like. Og lengste forholdet mitt varte i 12 år, og dette med en mann med en veldig god oppvekst, og godt forhold til foreldre. Men der var det jeg som var den stabile, han slet psykisk og var ustabil. Så ikke så mye til det de første årene, så kom det gradvis fram, og de siste årene var det ille. Og det har aldri vært problematisk at jeg har hatt en annen bakgrunn. Anonymkode: 1dd9b...de3 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #15 Skrevet 8. november 2021 Ulike yrker, men begge opptatt av lesing, kultur og familie. Begge kommer fra store familier og er veldig familiekjære. Like verdier ift.alt som har med oppdragelse og omsorg for våre barn og vår familie. likt syn på økonomi og like mål for livet. Ulike ift. måten vi takler stress på. Jeg er også en mer “svevende” og drømmende person mens han er jordnær og pragmatisk. Vi synes vi utfyller hverandre greit her. Anonymkode: 9d978...534
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #16 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk og pris har jeg aldri vært sammen med noen med lignende bakgrunn som meg. Jeg har en svært traumatisk barndom bak meg, fattige foreldre, som var alkoholikere. Og med interesser, så har det vært noen forskjellige, og noen like. Og lengste forholdet mitt varte i 12 år, og dette med en mann med en veldig god oppvekst, og godt forhold til foreldre. Men der var det jeg som var den stabile, han slet psykisk og var ustabil. Så ikke så mye til det de første årene, så kom det gradvis fram, og de siste årene var det ille. Og det har aldri vært problematisk at jeg har hatt en annen bakgrunn. Anonymkode: 1dd9b...de3 Dette er ikke nødvendigvis så stor ulikhet på den måten jeg tenker, men om han for eksempel var typen som så ned på alkoholikere og dømte jenter med ptsd for å være problembarn fordi han var så privilegert selv at han aldri hadde vært i nærheten av problemer, kom fra en rikmannklasse som tenkte at alkoholikere bare var fattigfolk osv, da hadde ulikheten vært for stor Heldigvis har vi ikke alle samme erfaringer og traumer, men folk flest er medmenneskelige og snille mot de som har hatt en vond oppvekst, men jeg syns en som ikke har noe innsikt i hvordan det er å ikke ha et perfekt liv da ville nok vært en du ikke hadde klart å være med? Anonymkode: 4058c...92c
TheHairyToothfairy Skrevet 8. november 2021 #17 Skrevet 8. november 2021 vi er i grunnen ganske ulike, men har allikevel mange like livsprinsipper. for å kunne ha barn sammen må vi naturlig nok ha mye de samme tankene om hva man skal forholde seg til i oppdragelsen av disse. jeg tror de fleste finner logikken i at vi er et par, vi har likheter nok til at ulikhetene blir veldig greie å ha med å gjøre. selv mener jeg de må være der for jeg tror ingenting på et forhold hvor man bare er enige om alt hele tiden. det skal være litt friksjon. for uten friksjon får du ikke gnist.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #18 Skrevet 8. november 2021 Ikke lik oppvekst.. Han kom fra et ustabilt hjem, jeg fra typisk kjernefamilie. Han fra landet og jeg mer bynære strøk. Jeg er utrolig sosial, Han trives best i eget selskap eller på jakt. Han liker å skru, fikse, bygge osv Jeg liker å kjøre biler da... Men ellers strikke, sy, gå turer eller gå på kafe 😂 Jeg har kobtorjobb og han er håndtverker. Men nå har vi vært gift i 15 år, har barn og er fremdeles stormforelsket. Anonymkode: 9b638...0e0 1
Polyester Skrevet 8. november 2021 #19 Skrevet 8. november 2021 (endret) Bakgrunn har vi ikke til felles. Jeg er norsk og oppvokst med barnevern, psykisk syke voksne, drugs, psykisk vold, seksuelt misbruk og alt som var jævlig. Han er innvandrer og har opplevd krig. Sånn sett er vi begge traumatiserte barn som har blitt ganske normale voksne. I kategorien interesser har vi mye til felles. Han er programmerer og interessert i teknologi, jeg har alltid hatt interesse og kunnskap for pc (men ikke like mye som han). Vi begge elsker musikk og å dra på konserter, festivaler og dans. Vi har begge interesse for film og er like kresne og elitistiske når det kommer til filmtitting. Begge liker å spille. Vi har også separate hobbyer. Det som er viktigst at vi har til felles er livssyn. Vi har samme politiske meninger, ingen av oss ønsker barn (av de samme grunnene), vi har samme rettferdighetssans og vi har samme innstilling og filosofi om selve livet. Personlighetene våre er forskjellige men vi utfyller hverandre fordi vi har så mye til felles ellers. Endret 8. november 2021 av Polyester 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #20 Skrevet 8. november 2021 Ganske ulik bakgrunn, men vi er ganske lik på mange områder. Anonymkode: 22d2b...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå