Gå til innhold

Gave til venninne som nylig har fått sitt første barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en god venninne som nylig fikk sitt første barn. Er veldig glad på hennes vegne, spesielt siden hun har opplevd flere spontanaborter tidligere.

Pga. ulike ting har jeg ikke mulighet til å besøke henne før etter nyttår, så har lyst til å sende henne/babyen en fin gave. Men aner ikke hva...

Hva ville du ha satt pris på å få i gave i en sånn situasjon?  Blomster er liksom for vanlig? Og et billig babyantrekk fra H&M er kanskje noe hun har kjøpt selv eller kan kjøpe selv. Så aner ikke hva jeg burde sende? Takknemlig for tips. :)  

Anonymkode: 8a8bc...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tanken som teller: jeg hadde kjøpt et søtt antrekk fra f.eks newbie? En grei leke eller kosedyr/koseklut? Tenker bare høyt her altså! Syns selv det er vanskelig med gaver. 

Anonymkode: cef52...19e

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg ville sendt henne en frokostpakke også ventet med gave til baby til du ser henne 😊 setter sikkert pris litt god mat/bakst når hun har hendene fulle med baby. 

Anonymkode: 9ab7b...701

• Liker 13
Gjest Blondie65
Skrevet

Og jeg hadde sendt blomster. Ja det er sikkert veldig tradisjonelt, men det er nå en veldig vanlig måte å sende gratulasjon på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har en god venninne som nylig fikk sitt første barn. Er veldig glad på hennes vegne, spesielt siden hun har opplevd flere spontanaborter tidligere.

Pga. ulike ting har jeg ikke mulighet til å besøke henne før etter nyttår, så har lyst til å sende henne/babyen en fin gave. Men aner ikke hva...

Hva ville du ha satt pris på å få i gave i en sånn situasjon?  Blomster er liksom for vanlig? Og et billig babyantrekk fra H&M er kanskje noe hun har kjøpt selv eller kan kjøpe selv. Så aner ikke hva jeg burde sende? Takknemlig for tips. :)  

Jeg har gitt navneteppe. Bestiller fra Polen hos Martello.pl

Anonymkode: 40180...60b

Skrevet
Blondie65 skrev (21 minutter siden):

Og jeg hadde sendt blomster. Ja det er sikkert veldig tradisjonelt, men det er nå en veldig vanlig måte å sende gratulasjon på.

Ville kjøpt en gave jeg..

Fikk nettopp baby og vi fikk bare blomster. Ingen kjøpte gave. Det syntes jeg var litt stusselig. Føltes så lite gjennomtenkt ut, og ikke så spennende med en stue full av blomsterbuketter.

Anonymkode: 97503...edb

• Liker 3
Skrevet

Vaginal-kuler

Anonymkode: 09cc0...52b

Skrevet

Ullteppe til baby og noe digg til mor (ikke stort, men typ litt sjokolade eller lignende)

Anonymkode: 2388d...280

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg tror kanskje jeg ville sendt henne en frokostpakke også ventet med gave til baby til du ser henne 😊 setter sikkert pris litt god mat/bakst når hun har hendene fulle med baby. 

Anonymkode: 9ab7b...701

Dette! 😄

Anonymkode: fec72...91d

• Liker 1
Skrevet

Ull til baby er alltid gøy å få, om du strikker er det ekstra stas med hjemmestrikket.

Hva med noe selvpleie til mor, en god bodylotion, hårolje, de badeskummene fra rituals er veldig gode! Ellers sånn frokost levering. Noen digge og fine koseklær? Interiør som hun har ønsket seg? 

Anonymkode: a434a...e25

Skrevet

Stemmer for frokostlevering eller en god bodylotion (til mor). De fleste har mer enn nok babytøy til de første månedene. 

Anonymkode: 87d09...379

Skrevet (endret)

Jeg sendte frokostlevering til min venninne. Det ble veldig godt mottatt. Sendte en av pakkene til morgenlevering som hadde rundstykker, juice + noen oster og spekemat, siden jeg vet hun savnet å kunne spise det under graviditeten😊 

Har kjøpt en liten gave til baby og søskengave til storebror, men venter med å gi det til jeg ser henne neste gang😊

Endret av Megplussto
  • Liker 2
Skrevet

Rockit! (Fester på vognen så den rister i vognen når den står stille) gull verdt for svært mange! Brukt til begge mine barn.

Anonymkode: cd970...2bc

• Liker 1
Skrevet

Som nybakt mor må jeg si meg enig i de som foreslår frokostlevering 😄 

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ville kjøpt en gave jeg..

Fikk nettopp baby og vi fikk bare blomster. Ingen kjøpte gave. Det syntes jeg var litt stusselig. Føltes så lite gjennomtenkt ut, og ikke så spennende med en stue full av blomsterbuketter.

Anonymkode: 97503...edb

Jeg hadde tatt med gave når jeg kunne dratt på fysisk besøk.

Skrevet

Jeg pleier å strikke til mine venninner som få baby.

Anonymkode: 3629e...51c

Skrevet

Synes matlevering på døren var et supert forslag! 

Selv pleier jeg å gi "kjedelige" gaver, som f.eks ensfarget basistøy , bukse, strømper, bodyer. Avhengig av byens alder når jeg får møte og årstid, naturligvis. Og så kjøper jeg det alltid ganske stort. De minste størrelsene får man som regel mer enn nok av. Pleier å bli veldig godt mottatt. 

Anonymkode: 5ca5f...c59

Skrevet

Jeg hadde satt veldig pris på morgenlevering også få en gave til babyen når du kan komme på besøk senere. Ellers har jeg hatt suksess med å gi bort en sånn bamse som knitrer, har speil på seg og biteting på seg. Har gitt det bort til mange de siste årene og bare fått positive tilbakemeldinger og ser at når babyen blir litt større, så velger de veldig ofte den leken pga fargene, god å holde i og bite på. 

Anonymkode: 9a592...2a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Gavekort på babysvømming og et nydelig kort ❤️ 

Anonymkode: b3ef2...552

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...