Gå til innhold

Bor sammen med eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

(dette gjelder ikke meg, og jeg har ikke tenkt å blande meg ikke direkte inn, jeg er bare nyskjerrig på hva andre mener om denne saken.) 

Min vennine har begynt å date en kompis av meg, og jeg skjønner ikke hva hun tenker på. Han er helt super mann på 40 år med et barn på 8 år. Og han bor sammen med barnemor. De slo opp for 6 år siden, men har alltid bodd sammen som gode venner for barnet sin skyld. Jeg har alltid syntes at det har vært litt merkelig, men det har funket veldig bra for dem. Eksen hans har vært sammen med en annen mann i 2 år nå, og nå har min kompis begynt å date min vennine. (de møtes på fest hjemme hos meg.) Alt virker veldig ok for alle parter, men her kommer det merkelige.. Han kom til meg for noen dager siden og fortalte stolt at de endelig har fått seg lån, så nå skal han kjøpe hus sammen med eksen 😳. Min vennine ble litt satt ut, men har valgt å bare gi seg med på reisen fordi "han er jo en så bra kar" og jeg skjønner ikke dette? Hun har snakket i flere år om at hun ønsker seg mann og egne barn, og var så glad da hun endelig fant han her. Hun er i midten av 30 årene, så kan ikke akurrat vente så mye lengre med barn. Så jeg vet ikke om hun virkelig tror dette kan fungere? Eller om hun er naiv? Desperat? Eller har endret hele livsmålet sitt? 

Hadde dere ment det var greit at mannen dere var forelsket i kjøpte seg hus med eksen? Hva tenker hun på? 

Anonymkode: a0fb4...431

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon, om enn ikke like ekstremt. I et forhold med en som deler bolig med sin eks i form av at de flytter ut og inn annen hver uke. Jeg har barn fra før og ingen ønsker om flere, men jeg ønsker meg jo å kunne leve sammen med min partner.

Da jeg gikk inn i dette var det med en tanke om at det ville være en overgangsordning, men det ser ut til å vedvare. Det tror jeg ikke vårt forhold vil gjøre. Og heller ikke din venninnes. Dette er bare forelskelsesrus. Det går over og da gjør forholdet også. 

Anonymkode: 72593...623

• Liker 4
Skrevet

Jesus Kristus. Det der kommer aldri til å gå bra, hun må jo være sprø.

Anonymkode: 41280...618

• Liker 7
Skrevet

Oi, det der hadde vært altfor rotete for meg. Herregud, tiden kommer til å renne ut for henne om hun ikke tar til fornuft.

Anonymkode: 98c98...7c6

• Liker 5
Skrevet

Problemet er at han aldri vil kunne prioritere henne. Hun må tigge om tid som eksen får. Hun vil ikke kunne få støtte hel svangerskapet, bare annen hver uke. Hun vil måtte betale boligen hun bor i alene osv. Og i de tilfellene jeg har hørt om dette hadde partene et intimt forhold når de var lei seg, småbrisne eller mellom partnere selv om det var slutt. Dette er ikke til beste for barna.

Anonymkode: 7d897...690

• Liker 1
Skrevet

Uff… dette forholdet ville jeg ikke inn i. Kjøpe hus i lag med sin x? Galskap! 

Anonymkode: 95e3d...6dc

• Liker 1
Skrevet (endret)

...

Endret av Venkman
Slettet, svarte i feil tråd.
Skrevet

Jeg og min x bodde sammen i noen år etter det var slutt. Men.. det var jeg som overtok boligen og han betalte leie hos meg.

Vi hadde aldri kjøpt oss ny bolig sammen. Hadde jeg vært din venninne så må hun jo bare ta en prat med han. Ting kan høres rart ut, men hun må jo si til han hvordan HUN vil ha det. De må jo være åpen med hverandre.

Anonymkode: 4bbf9...60c

• Liker 2
Skrevet

Er det nye huset stort nok til at hun også kan flytte inn?

Anonymkode: 46ddf...6d0

Skrevet

Det er ikke snakk om å kjøpe tomannsbolig da? Datet en fyr som bodde slik med eksen, og det fungerte helt fint for alle parter. Men bor man ordentlig sammen blir det jo noe annet, da kan vel ikke din venninne være hos han uten at det er vil være rart? 

Anonymkode: f1512...8b2

Skrevet

Det største «problemet» her er jo at denne mannen ikke ønsker flere barn. Da hadde han ikke kjøpt hus med eksen.  For han og eksen funker det tydeligvis strålende å få bodd sammen med barnet sitt 100%.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor to foreldre leker at det er slutt mellom de når de trives med å bo sammen. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hadde dere ment det var greit at mannen dere var forelsket i kjøpte seg hus med eksen? Hva tenker hun på? 

A BIG NO fra meg. Sikkert bra for barnet... jeg vet ikke... kanskje det ikke er det beste for barnet når det blir slik at mamma og pappa bor sammen med hvert sitt forhold på si? Rart. 

Anonymkode: d2b05...171

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

(dette gjelder ikke meg, og jeg har ikke tenkt å blande meg ikke direkte inn, jeg er bare nyskjerrig på hva andre mener om denne saken.) 

Min vennine har begynt å date en kompis av meg, og jeg skjønner ikke hva hun tenker på. Han er helt super mann på 40 år med et barn på 8 år. Og han bor sammen med barnemor. De slo opp for 6 år siden, men har alltid bodd sammen som gode venner for barnet sin skyld. Jeg har alltid syntes at det har vært litt merkelig, men det har funket veldig bra for dem. Eksen hans har vært sammen med en annen mann i 2 år nå, og nå har min kompis begynt å date min vennine. (de møtes på fest hjemme hos meg.) Alt virker veldig ok for alle parter, men her kommer det merkelige.. Han kom til meg for noen dager siden og fortalte stolt at de endelig har fått seg lån, så nå skal han kjøpe hus sammen med eksen 😳. Min vennine ble litt satt ut, men har valgt å bare gi seg med på reisen fordi "han er jo en så bra kar" og jeg skjønner ikke dette? Hun har snakket i flere år om at hun ønsker seg mann og egne barn, og var så glad da hun endelig fant han her. Hun er i midten av 30 årene, så kan ikke akurrat vente så mye lengre med barn. Så jeg vet ikke om hun virkelig tror dette kan fungere? Eller om hun er naiv? Desperat? Eller har endret hele livsmålet sitt? 

Så din venninne har valgt seg en av (de ytterst få!) voksne som forstår at å skille seg som sex-partnere er mulig, men å skille seg som foreldre er umulig (i alle fall om du øsker være et ok menneske). Og du synes det er "rart" at hun velger han?

Jeg synes det er rart om noen velger seg en partner som er skilt med barn og som ikke ferierer, bor i nabohuset og er godvenner med barnas andre forelder. For de regner jeg som mulig egnet som partner, men helt uegnet som forelder.

Ja, på sikt bør jo han og eksen og deres nye partnere satse på å dele en tomannsbolig. Men det er da vel det som er planen? Tenker din venninne at hun skal be han flytte fra barna sine for å få henne? Det vil jo ingen med baller gjøre. 

Anonymkode: 9d89e...8f8

Skrevet

Flott at man setter barna først, det burde man. Meeen, det er veldig forvirrende for et barn å vokse opp sånn. Spesielt når det i tillegg er nye partnere involvert. 

Jeg ville aldri datet en mann som ikke satt barna sine foran meg. Men et sted går grensen. Å kjøpe hus med eksen sin er vel den grensen. Da hadde jeg latt de leve lykkelige på sin måte, mens jeg hadde lett videre etter en mann som oppriktig ville satse på meg etter hvert. 

Anonymkode: 467bd...409

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så din venninne har valgt seg en av (de ytterst få!) voksne som forstår at å skille seg som sex-partnere er mulig, men å skille seg som foreldre er umulig (i alle fall om du øsker være et ok menneske). Og du synes det er "rart" at hun velger han?

Jeg synes det er rart om noen velger seg en partner som er skilt med barn og som ikke ferierer, bor i nabohuset og er godvenner med barnas andre forelder. For de regner jeg som mulig egnet som partner, men helt uegnet som forelder.

Ja, på sikt bør jo han og eksen og deres nye partnere satse på å dele en tomannsbolig. Men det er da vel det som er planen? Tenker din venninne at hun skal be han flytte fra barna sine for å få henne? Det vil jo ingen med baller gjøre. 

Anonymkode: 9d89e...8f8

Det der høres jo ut som et helvete av et forhold. Tror du virkelig barn har godt av at begge foreldre OG den nye kjæresten har et  drittliv?

Anonymkode: 7d897...690

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...