Gå til innhold

Venninnen min velger bare feil menn og blir sur på MEG når jeg gir råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne velger bare feil menn, menn som i mine øyne helt tydelig bare er ute etter noe useriøst og menn som ikke gjør noe for å skjule det. Ignorerer meldingene hennes men sender hun melding på fylla, som aldri vil gjøre noe annet enn seksuelle aktiviteter, og som hun klager på aldri prøver å bli kjent med henne, menn som er med andre damer på byen og behandler henne som en bekjent de helst vil unngå hvis hun er der hun også selvom de har ligget sammen i mange måneder. 

Har ikke tall på hvor mange menn hun har sittet å grått over hos meg og hvor mange ganger hun har ringt å spurt om råd! 

Problemet er at når jeg sier at han oppfører seg som han ikke er interessert, at han bare er ute etter sex, at han leker med henne så blir hun sur på meg og sier at jeg har negativt syn på menn! Jeg er så utrolig lei av at hun prøver å fremstille meg som en dust når det er mennene hun velger som er duste! Hva kan jeg gjøre? 

Jeg vet ikke om jeg tør å si rett ut at det er ikke jeg som er negativ men hun som er naiv.. Og jeg vil ikke være en dårlig venninne å ikke trøste henne hver gang hun er playet igjen men syns ikke det er rettferdig at hun kaller meg negativ til menn bare fordi jeg sier sannheten som alle andre enn henne ser.. 

Anonymkode: 6caaf...2f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe vits å råde en som ikke vil bli rådet..

• Liker 9
Skrevet

Du får be henne slutte å be om dine råd, når hun likevel ikke vil høre på deg. Hun får finne trøst andre steder. Så kan dere ha vanlig venninnetid sammen, men hun skal ikke bruke deg som klagemur/trøsteklut.

• Liker 6
Skrevet
Milky skrev (2 minutter siden):

Er ikke noe vits å råde en som ikke vil bli rådet..

Nei.. Men hva skal jeg gjøre når hun ringer å forteller og forteller og klager og klager? Hvordan responderer man uten å gi råd? Kan vel ikke bare si "Ok, synd"? Hun spør meg også om råd og spør hva hun bør gjøre, hva jeg tror osv... Men hun vil bare ha svar som går i hennes favør.. Noen ganger kan hun ta til seg det jeg sier men så treffer hun han igjen og overnatter to døgn og jeg spør om det var så lurt når hun vet at han bare bruker henne og hun blir såra igjen og da blir hun sur og snakker til meg som om jeg bare gikk rundt å svertet menn 

Skrevet
Hulderen skrev (1 minutt siden):

Du får be henne slutte å be om dine råd, når hun likevel ikke vil høre på deg. Hun får finne trøst andre steder. Så kan dere ha vanlig venninnetid sammen, men hun skal ikke bruke deg som klagemur/trøsteklut.

Ja har lyst til å kunne si det du skriver her, men vil ikke en sånn tone være ødeleggende for et vennskap? Vi har kjent hverandre fra barnehagen og er 28 nå 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.. Men hva skal jeg gjøre når hun ringer å forteller og forteller og klager og klager? Hvordan responderer man uten å gi råd? Kan vel ikke bare si "Ok, synd"? Hun spør meg også om råd og spør hva hun bør gjøre, hva jeg tror osv... Men hun vil bare ha svar som går i hennes favør.. Noen ganger kan hun ta til seg det jeg sier men så treffer hun han igjen og overnatter to døgn og jeg spør om det var så lurt når hun vet at han bare bruker henne og hun blir såra igjen og da blir hun sur og snakker til meg som om jeg bare gikk rundt å svertet menn 

Kan du ikke bare si det som det er? At du synes det er slitsom å få klager mens hun likevel fortsetter i samme spor.. enten kan hun endre og jobbe med seg selv eller slutte å syte. Du har prøvd å hjelpe, da blir hun sur. Du kan ikke løse problemene hennes..

Skrevet (endret)

Hvordan har oppveksten hennes vært?
Det høres ut som hun er drittsekkmagnet, og at det er underliggende grunner til at hun tiltrekker seg sånne folk. Ville foreslått at hun søker hjelp hos psykolog. 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 1
Skrevet
Gjenferdet skrev (6 minutter siden):

Hvordan har oppveksten hennes vært?
Det høres ut som hun er drittsekkmagnet, og at det er underliggende grunner til at hun tiltrekker seg sånne folk. Ville foreslått at hun søker hjelp hos psykolog. 

Hun har hatt en normal og veldig fin oppvekst. Hun har aldri hatt noe problemer sosialt eller psykisk før men hun er mye ute på byen og velger mennene hun møter der. Å gå på date edru på dagtid har hun aldri gjort og sier at jeg er gammeldags og skremmer vekk menn med å foretrekke ordentlige dates og foreslå den datestilen for henne også , det hun tydeligvis ikke skjønner er at de jeg skremmer vekk er drittsekkene som ikke vil noe seriøst og det er hele poenget 

Skrevet

Bare si det akkurat som det er. 

"Nei off, det var trist da", "Huff, ja, skjønner du er lei deg".... Og når hun spør om konkrete råd så sier du rett og at "det vet jeg ikke om jeg ønsker å gi deg, for du blir så sur hver gang jeg påpeker det åpenbare, så sitter jeg igjen som skurken". 

Er jo hun som er dust som forventer et annet resultat når hun gjør nøyaktig samme greia gang på gang. 

Anonymkode: 04599...f90

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja har lyst til å kunne si det du skriver her, men vil ikke en sånn tone være ødeleggende for et vennskap? Vi har kjent hverandre fra barnehagen og er 28 nå 

Vel, slik hun nå oppfører seg mot deg, så ødelegger jo hun vennskapet nå. Om du gir henne beskjed, så vil kanskje det redde vennskapet deres, slik at du holder ut med henne.

Skrevet

Du forteller henne at du ikke lenger vil snakke om datinglivet hennes, for hver gang hun spør om råd og du gir det, så blir hun sur på deg. Det samtaleemnet er nå ikke lenger en del av deres forhold. 

Anonymkode: be4d9...5e4

• Liker 1
Gjest På druen
Skrevet

Hun er feig. Hun tør ikke å si det hun mener og føler om dem til dem direkte. Så hun tar det utover deg istedet. Det er faktisk ikke så uvanlig. Det er mange feige og tafatte kvinnfolk som lar menn overkjøre dem og bare tar det ut på venninner og andre kvinner. Patetiske og svake er det de er. 

Skrevet

Du kan jo pakke inn meldingen litt, og si: «Jeg tror det er best for oss begge at du heretter går til noen andre for å få råd, siden du uansett ikke liker de rådene jeg gir.»

• Liker 1
Skrevet
Hulderen skrev (36 minutter siden):

Du kan jo pakke inn meldingen litt, og si: «Jeg tror det er best for oss begge at du heretter går til noen andre for å få råd, siden du uansett ikke liker de rådene jeg gir.»

Det var en fin måte å pakke det inn på, tusen takk! Jeg skal få sagt det når jeg tør forhåpentligvis snart. Er konfliktsky mens hun er en aggressiv person så jeg vil ikke lage noe uvennskap men sånn du skrev det nå var veldig fint. Noteres! 

• Liker 2
Skrevet

En ting jeg frykter kan komme ut av det er at hun da går rundt å sier til andre at jeg er bitter og negativ til menn og ikke rart at JEG er singel. Men jeg har det ihvertfall godt som singel nå og har bare datet menn som aldri har såret eller lurt meg fordi jeg ikke gir sjansen eller faller for hver idiot som sier i fylla at jeg er pen og om jeg vil bli med hjem på nach🙄

Skrevet

Hvorfor velger hun ikke en av de snille som prøver seg på henne?

Anonymkode: 46b85...5ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor velger hun ikke en av de snille som prøver seg på henne?

Anonymkode: 46b85...5ae

Det er ikke det at hun velger vekk menn som er snille. Det er mer at av alle menn på byen og tinder så er de aller fleste ute etter sex og ikke noe useriøst, og de hun omgås drikker 3-5 ganger i uka og tror livet handler om å feste, folk som ikke har orden på livet og det er ikke så mange ordentlige menn som er ute på byen og i det miljøet. 

Hun har møtt en del fra tinder også men hun skjønner ikke eller vil ikke skjønne at menn som bare er interessert i å pule etter to meldinger på Tinder og møtes for å drikke ikke er menn som ikke er klar eller vil noe seriøst! Hun tror at alle må savne nærhet og kjærlighet like mye som henne og aksepterer ikke at mange menn bare vil pule og ikke noe mer. Hun tror at kosepraten man har etter sex søndag morgen etter bytur betyr at de har masse følelser for henne og aksepterer ikke at det er fordi de ikke vil noe mer at de aldri svarer henne i ukedager eller behandler henne som luft selvom de ligger sammen, når de er på byen med en annen jente og hun også er der, for så lenge hun får en søt melding noen dager senere faller hun for det! 

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe seriøst! Skulle det stå der i første setning, ikke "useriøst". Altså at mange menn på byen og tinder ikke er ute etter noe seriøst 

Skrevet

Gøy med å kjenne på den kvinnelige rasjonaliteten? Mye enklere å finne eksternaliteter å skylde på enn å innse at man selv er del av problemet. Dette er helt normal oppførsel.

Anonymkode: 5da0b...dee

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke det at hun velger vekk menn som er snille. Det er mer at av alle menn på byen og tinder så er de aller fleste ute etter sex og ikke noe useriøst, og de hun omgås drikker 3-5 ganger i uka og tror livet handler om å feste, folk som ikke har orden på livet og det er ikke så mange ordentlige menn som er ute på byen og i det miljøet. 

Hun har møtt en del fra tinder også men hun skjønner ikke eller vil ikke skjønne at menn som bare er interessert i å pule etter to meldinger på Tinder og møtes for å drikke ikke er menn som ikke er klar eller vil noe seriøst! Hun tror at alle må savne nærhet og kjærlighet like mye som henne og aksepterer ikke at mange menn bare vil pule og ikke noe mer. Hun tror at kosepraten man har etter sex søndag morgen etter bytur betyr at de har masse følelser for henne og aksepterer ikke at det er fordi de ikke vil noe mer at de aldri svarer henne i ukedager eller behandler henne som luft selvom de ligger sammen, når de er på byen med en annen jente og hun også er der, for så lenge hun får en søt melding noen dager senere faller hun for det! 

Det høres ut som du tenker at du gjør ting rett og hun gjør ting feil, framfor å la henne gjøre sine egne erfaringer og bare være der for henne som venninne. 

Anonymkode: 395ba...681

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...