Gå til innhold

Hvordan komme over en konflikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så, har en konflikt med en nabo. Han skøyt katten min (han mener den angrep han, så det var selvforsvar). Jeg ringte politiet fordi han skyter rundt seg hele tiden. Han skyter måker, spurv, you name it. Jeg sa i fra at politiet snart kom på døren for å være snill. Dette er over en måned siden. Sendte en melding slik vi kunne ordne opp. Har ikke hørt noe siden. Har mye dyr på eigendommen vår. Huset hans står tett inntil. Hver gang jeg tenker på naboen blir jeg sint og frustrert. Hvordan skal jeg legge dette bak meg? Hvordan skal jeg snakke med naboen når vi ser hverandre igjen?

Anonymkode: 65126...27b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker du har gjort ditt når du har sendt melding for å komme han i møte noe jeg ikke hadde gjort hvis det var min katt. 

Anonymkode: e61f1...c29

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg tenker du har gjort ditt når du har sendt melding for å komme han i møte noe jeg ikke hadde gjort hvis det var min katt. 

Will Vest der i gården !

Skrevet

Har han våpenlisens? Har du snakka med politiet?

Anonymkode: 43ba5...91c

Skrevet

Han har våpenlisens og politiet kan ikke gjøre noe. Blir ord mot ord siden han sier det var selvforsvar. Er selfølgelig utrolig trist, men vi skal være naboer lenge. Ubehagelig å føle på at man har noe uoppgjort…. Vil nok aldri glemme at dette har skjedd, men vil gjerne jobbe med å komme forbi konflikten. Det er utrolig vanskelig at han ikke vil ordne opp/unnskylde seg…

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han har våpenlisens og politiet kan ikke gjøre noe. Blir ord mot ord siden han sier det var selvforsvar. Er selfølgelig utrolig trist, men vi skal være naboer lenge. Ubehagelig å føle på at man har noe uoppgjort…. Vil nok aldri glemme at dette har skjedd, men vil gjerne jobbe med å komme forbi konflikten. Det er utrolig vanskelig at han ikke vil ordne opp/unnskylde seg…

Våpenlisens gir deg ikke rett til å skyte småspurv i tettbygde strøk. Det er faktisk ikke lov. 

At katten angrep er selvsagt bare tull. Du rekker heller ikke å hente våpen mens angrepet skjer, for så å skyte katten, det er ulogisk. 

Mannen må være temmelig forstyrret og jeg ville holdt meg lasangt unna han, og anmeldt. Ville også ringt politiet HVER gang jeg hørte skudd fra eiendommen. 

Anonymkode: e067a...ae7

• Liker 7
Skrevet

Har ikke hørt skudd fra eigendommen siden han fikk politiet på døra. Har høy terskel for å ringe politiet. Politiet sa at det ikke var noe poeng i å anmelde, men han fikk seg en smekk med å få politiet på døra. Kommer til å notere ned dato og klokkeslett på når han skyter. Men vil helst ikke ha mer konflikt. Innerst inne håper jeg at han flytter, men tror ikke det skjer så må bare leve med galskapen. Hvordan leve med det best mulig? Føler det er helt umulig…

Skrevet

Våpen skal være innelåst i våpenskap så man rekker ikke å hente våpenet uten å først få katten av buksebenet. Dog, man kan ikke påberope seg selvforsvar pga en katt. Hvis denne historien er sann så er det absolutt noe man skal anmelde. At politiet har sagt det ikke er noen vits tror jeg ikke noe på, da har naboen fortalt en helt annen historie til politiet enn du har.

Skrevet

om han virkelig skyter rundt seg slik du beskriver, så trenger du ikke gjøre mye. det der er sånt som påtale ordner. antar du er i finnmark. 

• Liker 1
Skrevet

Til politiet sa han: «katten angrep, jeg sparket til den så den bli liggende å ynke seg, gikk inn og hentet våpen og skøyt den av barmhjertighet»

Han kan reglene, er god til å snakke for seg. Tror han har tatt våpenet i sinne fordi katten var på hans eigendom….

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til politiet sa han: «katten angrep, jeg sparket til den så den bli liggende å ynke seg, gikk inn og hentet våpen og skøyt den av barmhjertighet»

Han kan reglene, er god til å snakke for seg. Tror han har tatt våpenet i sinne fordi katten var på hans eigendom….

Tøys. Det eneste man kan komme unna med er dersom katten er hardt skadet pga skade, ikke fordi man selv han skadet katten slik. En påkjørt katt ok, men en katt man har sparket nei.

Skrevet

Er selvsagt helt enig, men politiet mente at han ikke ville få noe særlig straff. 

Naboen er åpenbart gal og har noen skruer løs. Men vi skal fortsette å vere naboer likevel. Jeg flytter ikke. Trist hele greia, og blir forbannet når jeg tenker over det. MEN som det voksne mennesket jeg er, vil jeg ikke at konflikten skal eskalere. Trenger noen gode råd om hvordan jeg skal opptre når vi først går forbi hverandre blant annet….

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

reglene er ikke sånn. dette er bullcrap. 

• Liker 1
Skrevet

Reglene er slik jo, når man sier at et dyr angrep har man lov til å få det unna i selvforsvar. Han kunne gått inn å lukket døra. Ord mot ord, og det er et etisk riktig svar. Men hvorfor skal man anmelde når konsekvensen er minimal?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hadde dette vært min nabo hadde jeg gitt langt faen i det at dere skal forbli naboer. Det betyr ikke at du må ha et vennskap med han, og når han dreper katten din så viser han det at han gir langt faen i dere. Ingen som blir angrepet av en katt som føler en må drepe den, det er bare latterlig å si.

Jeg hadde anmeldt han til politiet og anmeldt han til kommunen. Ingen må gjøre selvforsvar mot en liten katt. Idioti

• Liker 4
Skrevet

Det finnes to sider av denne saken, vel egentlig tre. Vi får høre den ene, den ts vil fortelle. 

Skrevet

Om det finnes flere sider av saken? Absolutt. Jeg vet nøyaktig hva som har skjedd, fra begge sider. Men nå er hovedpoenget mitt at jeg vil løse konflikten for et godt naboskap. Mulig det allerede er forsent, men det er vel ingen som vil ha en konflikt med naboen sin? 

Trenger selvsagt ikke å være bestevenner, men å kunne ha god kommunikasjon må kunne være mulig. 

Har bodd side om side i mange, mange år uten store problem… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...