Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppe først med barnet hver dag. Henter i barnehagen hver dag etter full jobb, i blant overtid også. Så tar jeg alt av stell med barnet etter barnehagen, lager middag, rydder, støvsuger, legger barnet. Da begynner jeg på klesvaska, vaske to runder, bretter og legger vekk de to forrige. 

Så er det jeg som må ta all handling og huske på alt vi trenger. Jeg må ordne sekken før barnehagen før jeg legger meg fordi pappa bidrar med levering. Ca 2 ganger i mnd får jeg sove ut på morgenen. Min eneste fritid i løpet av uken er kjøreturen til jobb på morgenen. 

Når barnet er lagt for kvelden så maser samboer om at jeg må være med på oppussing. Jeg orker ikke, helt ærlig så vil jeg bare sitte for meg selv å se på tv. Det verker i ledd og muskler om dagen og det blir bare verre. Jeg har en fysisk tung jobb, ca 10-12k skritt hver dag. I perioder jobber jeg 6 dager i uken pga andre har fravær. 

Jeg trives i jobben min, med barnet mitt, med samboer og alt. Det blir bare litt for mye for meg å måtte bidra med oppussing etter kl 20 flere kvelder i uken når jeg ordner alt annet. 

Han forstår ikke dette. Tro meg, jeg har pratet med han flere ganger. I blant er han hyggelig og sier at jeg gjør det jeg føler for. Det er hans hus, ikke mitt. Jeg bidrar med å betale all maten for oss 3, betaler hele bhg regninga til vårt barn, bidrar med 2-4k ekstra utenom. I blant tar jeg hele strømregninga og nettet. Han har bedre råd med meg i hus, enn alene og han har fått mye hjelp. Jeg har pusset opp trappeoppgangen hans helt alene. Det er også jeg som har malt den store gangen ved trappa, 4 strøk på tak og vegger. 

Han har ledig tid, kun for seg selv hver dag etter kl 16 og gjør som regel det han ønsker i helgene. Jeg og barnet pleier å være med når han skal bidra med noe med familie eller venner, så vi får jo tid sammen også. 

Nå har jeg bare streika litt etter kjøkken, stue, bad er strøkent og klærne er hengt opp. Er det ok av meg å bare bli sittende i kveld?

Anonymkode: 01d4f...6ca

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet ditt? Er det ikke hans barn også? 

Anonymkode: 6b935...680

• Liker 16
Skrevet

Selvfølgelig kan du bli sittende i kveld. Men dette er åpenbart et problem som han ikke har forstått evt du ikke kommunisert godt nok. Hvorfor mener han at han ikke skal bidra på andre fronter? Hvorfor mener han at du skal bidra på oppussing?

Anonymkode: ed8b6...63e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnet ditt? Er det ikke hans barn også? 

Jo, skrevet barnet mitt, men mente vårt. Men mente at jeg trives godt med tid med barnet vårt liksom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig kan du bli sittende i kveld. Men dette er åpenbart et problem som han ikke har forstått evt du ikke kommunisert godt nok. Hvorfor mener han at han ikke skal bidra på andre fronter? Hvorfor mener han at du skal bidra på oppussing?

Fordi han mener at vi må bli ferdig og da må han få meg med ellers klarer han ikke alene. 

Skrevet

Dette har du jo oppretta tråd for tidlegare, TS. Fekk du ikkje gode nok svar der?

Skrevet
Smascha skrev (2 minutter siden):

Dette har du jo oppretta tråd for tidlegare, TS. Fekk du ikkje gode nok svar der?

Har jeg det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det ok av meg å bare bli sittende i kveld?

Siden du spør så dumt så må nesten svaret bli nei. 

Anonymkode: a1f6a...d9b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er hans hus, ikke mitt. Jeg bidrar med å betale all maten for oss 3, betaler hele bhg regninga til vårt barn, bidrar med 2-4k ekstra utenom. I blant tar jeg hele strømregninga og nettet. Han har bedre råd med meg i hus, enn alene og han har fått mye hjelp. Jeg har pusset opp trappeoppgangen hans helt alene

Utnytter han deg økonomisk også?

Hva sitter du igjen med økonomisk ved et eventuelt samlivsbrudd? Har dere en samboeravtale/kontrakt?

Anonymkode: 99830...4d3

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

. Det blir bare litt for mye for meg å måtte bidra med oppussing etter kl 20 flere kvelder i uken når jeg ordner alt annet. 

Han forstår ikke dette. Tro meg, jeg har pratet med han flere ganger.

Han forstår. Men han er en stor egoist.

• Liker 9
Skrevet

Dere bor sammen i hans hus? Er det noe plan at du skal kjøpe deg inn? 

Hvorfor han fritid i helgenen og det har ikke du når dere har felles barn?

Anonymkode: 2b2f4...271

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi han mener at vi må bli ferdig og da må han få meg med ellers klarer han ikke alene. 

Hvis du gjør det andre får han pusse opp huset og omvendt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I blant er han hyggelig og sier at jeg gjør det jeg føler for.

Og ellers, når han ikke er hyggelig, hvordan er han da?

Jeg ville ha flyttet fra denne mannen.

• Liker 9
Skrevet

Altså. Din hverdag er jo som en aleneforsørgers hverdag. Og han utnytter deg økonomisk. Du vil faktisk får det langt bedre uten han slik ståa er der nå. 

Anonymkode: 3c3a9...096

• Liker 18
Skrevet

Hvorfor bidrar ikke han med omsorgen for barnet? Handling? Rydding? Planlegging? Rengjøring? Klesvask?

Hvorfor er det greit at han sitter i sofaen og glaner mens du gjør felles oppgaver hver dag etter 16, mens du ikke får ta fri når han finner det for godt å skulle øke egne verdier etter klokka 20? Han overlater alt felles til deg (ja, sett bort ifra sjarmøretappen å levere barnet i barnehage etter at du har lagt til rette), og forlanger at du skal hjelpe ham å øke sin private formue på kveldstid? Og du lurer på om du fortjener en pause?

Hvordan har han manipulert deg til å tro at alt dette er rimelig?

• Liker 22
Skrevet

Hvor mange barn har du egentlig? Vasker to maskiner hver dag?
Og resten høres voldsomt overdrevet ut det også dersom du har bare det ene barnet du nevner. Så voldsomt mye jobb er det faktisk ikke å få en husholdning med to voksne og et barnehagebarn til å gå rundt.

Anonymkode: de67b...1bd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du gjør det andre får han pusse opp huset og omvendt.

Det er ikke egentlig rimelig det heller. Hun er ikke medeier. Han kan pusse opp sitt hus om han har energi til overs etter å ha tatt sin del av felles oppgaver.

• Liker 9
Skrevet

Hadde satt pause på den oppussinga om du må gjøre alt det andre, du får jo heller ikke igjen verdistigning på bolig om du ikke eier.

• Liker 3
Skrevet

Ikke gå i den klassiske kvinnefellesskap hvor han insisterer i hus og du i forbruk, du sitter ikke igjen med noenting ved et brudd!! Kjøp deg inn og krev at dere begge skal bidra til både hus og forbruk - sørg for at du også bygger seg opp egenkapital!!

Anonymkode: af22a...564

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor mange barn har du egentlig? Vasker to maskiner hver dag?
Og resten høres voldsomt overdrevet ut det også dersom du har bare det ene barnet du nevner. Så voldsomt mye jobb er det faktisk ikke å få en husholdning med to voksne og et barnehagebarn til å gå rundt.

Anonymkode: de67b...1bd

Dette må jo være skrevet av en mann…

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...