Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

need some help!

Til vanlig bruker jeg en brunlig øyenskygge, pudder og rouge samt mascara og eyeliner... pudderet er ganske lyst tror jeg, føler ikke at det hjelper eller "synes". Eylineren bruker jeg på nederste våtkant... Øyenskyggen er egentlig ganske difus.. Selv om den ser mørkere ut på "brettet"..

Så.. Jeg trenger litt hjelp!

MEN! Hva mer "trengst"?

Foundation? (Hvilken anbefales? Ikke alt for dyr!)

Hva mer??

Har brunt hår, brune øyenbryn og brune øyne. Ikke blek hud, men heller ikke brun. Litt lys hud tror jeg.. Rundt fjes tror jeg.. Hvilke farger kler meg? Hvilken farge på øyenskygge??

well? :)

Noen som vil hjelpe meg?? :blomst:

Endret av Isabel
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må ikke ha foundation, og hvis du vil prøve, så anbefaler jeg en som er lett og som dekker lite. Ta en tur på parfymeri, og be om prøver. Syens få av de billige merkene er fine.

Har du småting du vil dekke, kan du prøve en concealer. Helena Rubinstein Magic Concealer er veldig god.

Brune øyne kler veldig godt øyeskygger i lilla, turkis og mørkblå. Du kan også prøve nøytrale fersken og rosa skygger.

Hvis du kun bruker kajal på nedre våtkant, vil jeg anbefale deg å prøve kajal/eyeliner på øyelokket. Øyet vil åpne seg mere og gi at helt annet inntrykk enn bare kajal på våtkant (som du selvfølgelig også kan bruke).

Et solpudder er bra å ha. Mange her inne er fornøyd med Guerlain. Med et solpudder får huden din glød, og du kan bruke det for å markere f.eks kinnbein for å gi ansiktet mere kontur.

Jeg synes også at et rundt ansikt kler rosa/røde eplekinn lagt med en rouge (selv om mange eksperter vil mene det motsatte...).

Hvis huden din ikke er spesielt blank, ville jeg kuttet pudder til hverdags, og nøyd meg med et solpudder.

Håper dette var til litt hjelp

:)

Endret av Lilypie
Skrevet

Jeg ville kuttet ut kajal, i hvert fall på våtkanten.

Skrevet

...og hvis du må ha foundation, så legg pengene der, og spar heller inn på noe annet!

Skrevet
Jeg ville kuttet ut kajal, i hvert fall på våtkanten.

Hvorfor det?

Skrevet

Foundation er det produktet det er viktigst å legge penger i. Jeg vil anbefale deg å prøve flere ulike før du bestemmer deg, og se hvordan fargene ser ut i dagslys. Jeg liker selv Color Clone fra Rubinstein; den er ganske lite dekkende, men jevner ut huden. Adaptive fra Lancome har samme type funksjon.

Solpudderet fra Guerlain er veldig bra, men det fra Body Shop er også kjempebra, og til halve prisen (eller under det).

Skrevet

Grunnen til at jeg ville kuttet ut kajal er at det gir et litt "dopa" inntrykk. Det ser mye freshere og renere ut uten, bare prøv! Dessuten ser øynene mindre ut når man bruker kajal slik.

Skrevet

Riktig farge på eyeliner og kajal er viktig. Er veldig mange som velger farger som er alt for harde for en.

Gjest GreenSky
Skrevet

Hvis ikke stilen er hard, da. Har både svart og grå eyeliner/kajal, men liker vel svart best.

Skrevet
Hvis ikke stilen er hard, da. Har både svart og grå eyeliner/kajal, men liker vel svart best. 

Du sier noe... Bruker svart hvis jeg vil ha hard effekt. Ellers grå, brun eller ingen. Liker grå veldig godt... Fin i overgang hvis du vil ha svar/mørk øyeskygge en dag..

Skrevet

Når det kommer til foundation så vil jeg anbefale Chanels Vitalumiere. Den koster endel, men er svært dryg i bruk.

Av de billigere merkene så kan kanskje Max Factor Colour Adapt være noe.

Skrevet

Jeg liker og svart best. Så er jeg ganske mørk, og liker å sette fokuset på øynene mine :)

Gjest Anerikke
Skrevet

Etter min mening skal det MYE til før kajal på våtkanten ser bra ut. Øynene virker mindre, og man får et veldig hardt uttykk. Kanskje til kraftig kveldssminke, med sotede øyne, da kan det funke. Har også brune øyne, og syns blå/lilla eller grønn øyenskygge er fint. Bruker ikke fundation til daglig, men litt rosa rouge midt på kinnene gjør susen!

Skrevet
Etter min mening skal det MYE til før kajal på våtkanten ser bra ut. Øynene virker mindre, og man får et veldig hardt uttykk.

Enig!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ang kajal: tror det varierer fra person til person - noen passer bra i det, noen passer ikke fullt så bra i det.

Nå skal jeg ut og kikke litt i kosmetikk butikker :)

Skrevet

Jeg har ikke akkurat noe hard stil (dreads og knallfargede klær mer) men likevel må jeg bruke sort eyeliner, siden grå/brun får det til å se falmet ut. Fikk mye mer komplimenter på sminke da jeg begynte å bruke sort igjen, men igjen så bruker jeg ikke så kjempemasse som dem som bruker det helt til UNDER undervippene :O Og husk også alle sammen å ikke tegne til helt ytterst og innerst på øyet for da får dere svart øyesnørr :---)

Skrevet

Har man store øyne, så kan man bruke kajal på våtkanten, har man små øyne, så bør man være litt mer forsiktig. Sminke må tilpasses både farger OG trekk, ellers blir det veldig merkelig. Noen triks funker for store øyne, andre for små. Noen tips funker for store lepper, andre ikke.

Jeg ville kjøpt en bok eller to om sminke for å lese om teori og teknikker. En med masse bilder av forskjellige modeller. Jeg har en som heter "Making Faces" av Kevyn Aucoin, den gir deg MASSE tips om mange forskjellige stiler, teknikker og triks.

Hvis du bor i Oslo, så kan du gjøre litt research på Steen og Strøm eller Glasmagasinet. Gå litt rundt i parfymeriavdelingen og spør og grav. Se på de som jobber der. Få de som ser best ut til å gi deg råd, og spør om de kan sminke deg litt. Da kan du få testet hvordan produkter funker for deg, og du kan få noen nye ideer til sminking. Det er mulig du må betale litt, men ofte så slipper du å betale hvis du kjøper produkter for x kr. Dessuten er det litt moro å la andre legge sminke, synes jeg. Kan være artig hvis du skal noe spesielt om kvelden eller noe sånn. :)

Catzy

Skrevet

Til brune øyne er det fint med både grønt, blått og plomme. Brunt er jo et "sikkerstikk", men blir fort tamt da det ikke skaper noen form for kontrast. Er du relativt mørk, kan du egentlig slippe unna med det meste av farger. Eyeliner på våtkanten er ofte en vane har jeg merka. De som har brukt dette lenge, føler seg usminka uten. Men dersom du har små øyne, vil de se mindre ut med mørk farge her! For å få øynene til å se større ut bør man bruke hvit eller aller helst lys rosa (hvit kan bli litt hardt og kunstig) Selv er jeg fornøyd med Nina Ricci sin, selv om den ikke er vannfast. Tror faktisk ikke det finnes lyse vannfaste...

På Body Shop driver de gratis sminkeveiledning, man må bare bestille time først.

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Jeg var på kurs hos Makeup Store i dag, som jeg fikk i gave av min søster. Og jeg ble superfornøyd!! Det kostet visst 495,- også fikk jeg plukke hva jeg ville av sminke for samme sum ;-)

Dette kommer jeg garantert til å gjøre igjen, er jo perfekt hvis man skal på party f.eks....

Skrevet

Det var altså jeg som var gjest litt lengre opp her... :)

Driver å kikker litt på Strawberrynet, og der fant jeg bla den Helena Rubinstein Magic Concealer som noen av dere snakka om - men bare i en farge - er det vanlig? Jeg trodde det var flere nyanser å velge imellom, som passer til din hudfarge...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...