AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Hvis man f.eks. har 50% AAP og skal arbeidsavklares, holder det å prøves ut i større/mindre stilling på egen arbeidsplass? Eller må man prøve andre type jobber? Og hva skjer da med jobben man allerede har? Jeg trives så utrolig godt og har lang utdanning til akkurat denne jobben. Har jobbet her i over 15 år. Anonymkode: 55960...0fb
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Det er alltid lettest å få en nåværende jobb til å tilrettelegge ev med hjelp fra NAV, enn å få en ny jobb som krever tilrettelegging. Man lar derfor arbeidsutprøving foregå på egen arbeidsplass og ser hva som går og hva som må til av tilrettelegging. Men man må samtidig kartlegge om andre yrker kan passe bedre og kommer man frem til det så må det også prøves ut. Anonymkode: 590e2...6fb 1
Gjest Blondie65 Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Arbeidsavklaring og tilrettelegging på egen arbeidsplass er jo langt å foretrekke. Det som ofte skjer er at en person som har jobbet med maskiner f.eks. går over i kontorjobb. Eller at fysisk tungt arbeid blir til kontorjobb istedet.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 Jeg ble avklart på egen arbeidsplass. Var mellom 60 og 100 % sykemeldt det første året og det andre året jobbet jeg mellom 20 og 50 %. Styrte dette sammen med personalavdelingen og sjefen. Stillingsprosenten ble endret med kalendermånedene (f.eks. 30 % i januar og februar, 40 % i mars, 50 % i april, 30 % i mai osv.). NAV innvilget gradert uføretrygd og erklærte at jeg har X % restarbeidsevne i nåværende stilling hos nåværende arbeidsgiver (husker ikke nøyaktig ordlyd, men jeg har 0 % restarbeidsevne i andre yrker og hos andre arbeidsgivere). Anonymkode: b4b69...0de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå