Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvom dette er nummer tre, er det noen år siden sist!

Hva pakket dere i fødebagen som faktisk ble brukt til både deg og baby? Og når pakket dere den? 

Anonymkode: 1f21d...a7a

Skrevet

Hadde den klar omtrent en måned før termin 😛 på barsel gikk jeg kun rundt i sykehusskjorta så brukte minimalt med egne ting der (kun toalettsaker og slippers, om jeg husker rett). Sønnen min havnet på intensiven og der måtte vi ha alt selv, både bind/bleier, såpe, paracet, klær etc.

Snacks om du er typen som småspiser :) for meg holdt det i massevis med maten vi fikk der. 

Anonymkode: 09662...c08

Skrevet

Har ikke brukt noe fra fødebagen under fødslene mine, kun på barsel etterpå. På siste fødsel glemte mannen til og med å ta med bagen fra bilen 😅 Har kun hatt bruk for toalettsaker og litt klær til meg og baby. Med førstemann pakket jeg den vel da jeg tikk ut i permisjon, men de to andre et par dager før termin. 

Anonymkode: 433cc...47c

Skrevet

dette ble brukt :
-crocs til meg, greit å ha noe å bare ta lett på seg
- god myk morgenkåpe
- løse myke joggebukser
-ammepute med andremann, det savnet jeg når jeg fikk førstemann
-iPad og hedset. Var kjekt å se serier på iPaden når baby sov
- ammebher og ullinnlegg

til baby:
- lillelam ullpledd ❤️ Brukt hele tiden
-gulpekluter
- var innlagt 5 dager begge ganger . Brukte vel 4 private bodyer og bukser på den tiden. Sykehuset hadde såklart tøy å låne ut. Men syns det var stas å kle på klær jeg hadde koset meg med å velge ut
- ulldress og ull luer til hjemreise

Skrevet

Jeg pakket den 4 uker før termin. Jeg brukte lite av det jeg hadde med, men det jeg fikk bruk for var:

Til meg:

Myke store truser

Lang mobillader 

Vannflaske

Toalettsaker

Bok

iPad og AirPods 

Gravidtights

Lang cardigan

Tøfler 

Ammetopp/BH 

Snacks 

Til baby: 

Noen pysjer

Hentesett 

Ullpledd 

Anonymkode: 3db75...4fe

• Liker 2
Skrevet

Var overlykkelig over mannen sine boksere og egne bind. Syntes de nettingtrusene var forferdelig ubehagelige.

Ammebh og ammesinglett, trenger mer støtte enn ei sykehusskjorte. 

Toalettsaker.

Neste gang skal jeg ta med store håndklær hjemmefra. 

Anonymkode: 49db7...37f

Skrevet

Den ble påbegynt i uke 35, ferdig uken etter permisjonen startet. 

Det jeg brukte var dette:

Ammesinglet

Treningstights (til hjemreise)

Yogabukse (samme dag som fødsel)

Ammetopp (til hjemreise)

Lang cardigan

Truser (mine vanlige i en str større)

Ammeinnlegg i ull og engangsinnlegg 

Multimamkompresser

Toalettsaker

Vannflaske 

Lader

Til baby: 

Helseteppe

Ullteppe (til hjemreise)

2 bodyer 

2 bukser

Sokker

Klorevotter 

Smokk 

Reiste hjem dagen etter fødsel, så hadde ikke behov for så veldig mye. Det viktigste var egentlig ammeinnlegg i ull og engangsinnlegg, multimamkompresser og eget undertøy. Jeg blør lite etter fødsel så brukte mitt eget undertøy med nattbind samme dag som jeg fødte.

Anonymkode: 49774...b68

Skrevet

Ekstra puter (sykehuset gir bare en stusselig pute) og ammepute

Anonymkode: 6b205...02e

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Selvom dette er nummer tre, er det noen år siden sist!

Hva pakket dere i fødebagen som faktisk ble brukt til både deg og baby? Og når pakket dere den? 

Fikk ikke behov for annet enn klær til meg, reise hjem klær til babyen og toalettsaker. Store gode gravidtruser, en joggedress, store gode ammebher og ammevennlige klær  og sandaler var fint. . Purelan og kompresser til brystene var fint å ha. Purelan får du på sykehuset også. Sjampo, balsam og et håndkle kan være greit, men de har på sykehuset. 

Kjøpte kjølebind, lindreskum, godteri, litt energibarer, juice på boks, hadde med pysj, morgenkåpe, og diverse greier som var helt unødvendig. De har virkelig mat på sykehuset, man kan hente seg når man vil og det smaker helt greit. Ikke hadde jeg så lyst på mye søtt og mat heller. Og etter fødsel syntes jeg det beste var å bare bruke nettingtrusene med de giga bindene og en sykehusskjorte. Kanskje med en god tights/joggebukse under. 

Anonymkode: c23b4...3da

Skrevet

Husker ikke alt jeg pakket, men pakket det som er typisk vanlig. Jeg bodde i syleskjortene. Svettet som en gris så var greit å kunne få nye for jeg hadde ikke så mange tskjorter med meg 😅 vi endte riktignok med å bli litt lengre pga hjertekomplikasjoner så alt det vanlige hadde nok holdt ellers. Mannen fikk ikke komme pga covid så ingen til å fylle på med det som manglet.

Ellers som en nevnte litt snacks om du er den typen, kjøkkenet var åpent hele tiden med tilgang på brød/knekkebrød døgnet rundt så det holdt egentlig.

Men tja, fikk stort sett bruk for alt jeg hadde med. Ammepute er ingen dum ide egentlig. Jeg hadde ikke med, det gikk jo fint uten, men hadde nok vært mer behagelig med. 

Anonymkode: 6cbc5...dd4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husker ikke alt jeg pakket, men pakket det som er typisk vanlig. Jeg bodde i syleskjortene. Svettet som en gris så var greit å kunne få nye for jeg hadde ikke så mange tskjorter med meg 😅 vi endte riktignok med å bli litt lengre pga hjertekomplikasjoner så alt det vanlige hadde nok holdt ellers. Mannen fikk ikke komme pga covid så ingen til å fylle på med det som manglet.

Ellers som en nevnte litt snacks om du er den typen, kjøkkenet var åpent hele tiden med tilgang på brød/knekkebrød døgnet rundt så det holdt egentlig.

Men tja, fikk stort sett bruk for alt jeg hadde med. Ammepute er ingen dum ide egentlig. Jeg hadde ikke med, det gikk jo fint uten, men hadde nok vært mer behagelig med. 

Ammepute fikk man låne på sykehuset. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ammepute fikk man låne på sykehuset. 

I plast på Ullevål 😩

Lypsyl!

Anonymkode: 6b205...02e

Skrevet

Jeg fikk virkelig bruk for vannflaske og snacks! Men jeg hadde ks, så jeg fastet i forkant og var ikke sørlig bevegelig. Spiste som en ulv, og var kjempeglad for godteri og mat jeg hadde pakket med! 

Ellers brukte jeg badesko, sjampo, balsam, parfymefri deodorant, lypsyl, hårbørste, hårstrikker, tannbørste, tannkrem, store gode truser/boksere, en skikkelig myk joggebukse, amme-bh (greit å ha bh på feks når man får besøk, synes jeg..), lang mobillader, powerbank, behagelige klær til hjemreise (ammevennlige), mobil, bankkort, helsekort. 

Anonymkode: 8cde5...8e6

Skrevet

Takk for svar dere! Hvilken uke pakket dere den? :) 

Skrevet

Med første var bagen klar ca 2 uker før termin, med nr 2 pakket jeg mens jeg hadde rier. Hadde riktignok gjort ting klart da. Begge kom 5 dager over termin.

Det jeg savnet var natt-bind, blødde ikke så mye med nr 2.

Hadde god bruk for sovemaske, det blir liksom aldri mørkt nok på sånne steder. Satte stor pris på egen sjampo, balsam og hårbørste. Brukte joggings og tights, ammesinglet og cardigan hvis jeg skulle ut av rommet, men på rommet var det så innmari varmt at det holdt lenge med sykehus-skjorta. Og slippers, selvsagt...! Med første så var det omtrent forventet at vi skulle ha med klær til lille, så da nr 2 ble født så hadde vi med klær for 3 dager men da lå det body og bukse på badet ved stellebordet og på sånne "stasjoner" i gangene.

Annonse
Skrevet

Behagelig kjole (hverdags, ikke pyntet). Sykkelshorts/kort myk shorts under (for å holde svære bind på plass). 

Boksere er mye bedre, spesielt sommerstid da netting blir klamt og klør. 

Tena up and go. Bindene er ikke så behagelig og beveger på seg. Ok om en blør mye. 

Salt Snacks, noe søtt, noe frisk som frukt. Ok med litt av alt. Vet ikke hva som frister. 

Øretelefoner og pc/ipad 

Anonymkode: 3aaaa...8db

Skrevet

Hadde baggen til mor, barn og storesøsken som måtte sove borte ca 4 uker i forkant. Veldig glad for det, for det ble fødsel nesten 3 uker før termin. Aldri for tidlig å ha klart.

Skrevet

Dette ble brukt: 

Toalettsaker

Ett skift med klær til meg (hjemreise)

Et skift til far

Et skift til baby (men hadde med tre)

Jeg savnet snacks, og flasker og mme til hjemreise (fikk ikke melk før vi dro hjem etter tre dager). Jeg kommer til å pakke lettere enn jeg gjorde sist denne gangen.

Skrevet

Jeg pakket bagen akkurat 1 mnd før termin. Brukte alt jeg haddd pakket, som var:

Til babyen: Ullpledd og klær (de man får låne på sykehuset er stygge og alt er hvitt)

Til meg: Amme-bh, innesko, brystsalve, joggebukse/stoffbukse, genser, sokker, singlet, godteri, drikkeflaske (så jeg slapp å gå så mye ut av senga for å hente friskt vann), mobil, mobillader, toalettsaker, gravidtruser. Sistnevnte brukte jeg i stedet for nettingtruser. Jeg syns de fungerte bedre, men jeg fikk også beskjed da jeg fikk første nettingtrusa om at de var dyre og at man helst skulle ha med egne truser.

Anonymkode: 4264c...692

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk for svar dere! Hvilken uke pakket dere den? :) 

2 dager før termin etter vannet gikk 😅 Det meste jeg pakket brukte jeg daglig, så var vel bare noen klær til baby som ble pakket tidlig. Jeg tok ikke med mye da, stellesaker (ansiktsvask, ansiktskrem, tannbørste og krem, hårføner, sjampo, balsam, hårbørste, lett sminke), truser i bøtter og spann, 2 behagelig bukser til etter fødsel, et par overdeler til etter fødsel, ammebher, morgenkåpe og tøffel-sokker. Mobillader og mobilen selvsagt. Jeg hadde også med høytaler til fødestua, husker vi satte på litt musikk men husker ikke musikken i seg selv 😆 Så det gidder jeg neppe denne gang. 

Aner ikke hva pappaen tok med seg, det fikk han fint pakke selv. Regner med han tok undertøy og tannbørste med seg. 

Anonymkode: 532dc...3e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...