Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på de som ikke jobber på kontor eller jobber alene. Men de som jobber blandt folk? 

Jeg er renholder. Har jobbet på flere vidergående skoler. På noen plasser går renholder og vaktmester med airpods i ørene. På andre plasser er det ikke lov. Jeg mener at det ikke bør være lov. Vi er ute i området blant ungdommer og bør høre og se hva som skjer. Hva mener du? 

Anonymkode: fc3cf...5c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du høre og se hva som skjer mener du?

• Liker 2
Skrevet

Jobber hos en entreprenør, og hos oss er det ikke lov med hørselvern med radio på byggeplassen, pga sikkerhet. Men AirPods i ett øre er tillatt. Ene og alene for å høre hvis farer oppstår.

Anonymkode: c4d2f...fd8

• Liker 1
Skrevet

Noen av renholderne hos oss (vgs) gjør det. Selv om jeg skjønner både ønsket om å ha noe å høre på mens man jobber og ønsket om å holde støy ute, tenker jeg at det er litt dumt for deres egen del. Ikke så mye for at de skal få med seg det som skjer rundt dem mtp elevene (det er uansett ikke deres jobb å blande seg inn med mindre det er helt krise), men det gjør at de virker avvisende og lite kontaktbare ovenfor kollegaer, både når det gjelder å kunne spørre om praktiske ting og vanlig hilsning og småprat som er en del av arbeidsmiljøet. Særlig når det fra renholdernes side har blitt tatt opp at de føles seg litt oversett og ekskludert fra det sosiale fellesskapet på jobben... 

• Liker 3
Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

Noen av renholderne hos oss (vgs) gjør det. Selv om jeg skjønner både ønsket om å ha noe å høre på mens man jobber og ønsket om å holde støy ute, tenker jeg at det er litt dumt for deres egen del. Ikke så mye for at de skal få med seg det som skjer rundt dem mtp elevene (det er uansett ikke deres jobb å blande seg inn med mindre det er helt krise), men det gjør at de virker avvisende og lite kontaktbare ovenfor kollegaer, både når det gjelder å kunne spørre om praktiske ting og vanlig hilsning og småprat som er en del av arbeidsmiljøet. Særlig når det fra renholdernes side har blitt tatt opp at de føles seg litt oversett og ekskludert fra det sosiale fellesskapet på jobben... 

Helt enig. Jeg snakker med lærerne og elevene. Er viktig for arbeidsmiljøet. 

En av mine kollegaer går med 1 airpod i øret hele tiden. Også i pausen. Så hun virker ikke veldig interessert i å snakke 

TS 

• Liker 1
Skrevet

Jobber på lab. Jeg bruker noise cancelling headset - helt innafor hos oss pga støyen. Noen bruker airpods :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker da på de som ikke jobber på kontor eller jobber alene. Men de som jobber blandt folk? 

Jeg er renholder. Har jobbet på flere vidergående skoler. På noen plasser går renholder og vaktmester med airpods i ørene. På andre plasser er det ikke lov. Jeg mener at det ikke bør være lov. Vi er ute i området blant ungdommer og bør høre og se hva som skjer. Hva mener du? 

Helt enig med deg. Alle som jobber på en skole har plikt til å varsle om man ser f.eks. mobbing. Det gjelder alle, vaktmester, renhold, assistenter, lærere og rektor. Så jobber du mens elevene er på skolen kan du ikke gå med airpods.

Anonymkode: e2e3f...52b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Helt enig med deg. Alle som jobber på en skole har plikt til å varsle om man ser f.eks. mobbing. Det gjelder alle, vaktmester, renhold, assistenter, lærere og rektor. Så jobber du mens elevene er på skolen kan du ikke gå med airpods.

Anonymkode: e2e3f...52b

Vi jobber når elevene er der. Det skjer mye blant ungdommene, så vi bør følge med 

TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...