Viking85 Skrevet 7. november 2021 #1 Del Skrevet 7. november 2021 Hvilken musikk eller låt får tårene dine til å trille? For min del er "Blåmann, Blåmann bukken min" Er det flere som har det slik at du blir rørt eller gråter av en slik sang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. november 2021 #2 Del Skrevet 7. november 2021 Denne får jeg klump i halsen, og litt tårer i øynene av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Del Skrevet 7. november 2021 Jeg er ekstremt lettrørt når det kommer til film, serier, musikk og bøker. Gråt meg f.eks gjennom Ringenes herre i går. Mye filmmusikk jeg knekker sammen av, ellers helt tilfeldige ballader. Sykt spesielt siden jeg ellers ikke gråter. Ikke engang ved dødsfall og livskriser. Anonymkode: 11a38...96d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Del Skrevet 7. november 2021 Puff den lille dragen 😭 Anonymkode: b2321...7ee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 7. november 2021 #5 Del Skrevet 7. november 2021 Blir rørt av tekst og melodi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmorsbarn Skrevet 7. november 2021 #6 Del Skrevet 7. november 2021 ‘Mad World’ fra Donnie Darko filmen.😢 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 7. november 2021 #7 Del Skrevet 7. november 2021 Den melodien fra filmen schindlers liste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malursk Skrevet 7. november 2021 #8 Del Skrevet 7. november 2021 Denne 😞 . Min elskede mann døde for ett år siden, og denne sangen.. Vel. Det er slik det føles. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 7. november 2021 #9 Del Skrevet 7. november 2021 Right here waiting av Richard Marx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 7. november 2021 #10 Del Skrevet 7. november 2021 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 7. november 2021 #11 Del Skrevet 7. november 2021 Pink sin Family Portret. Litt for gjennkjennelig sang om det å være barn i foreldrenes skillesmisse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #12 Del Skrevet 7. november 2021 En gammel vise som heter Tullingen Anonymkode: d5aef...08e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian Skrevet 8. november 2021 #13 Del Skrevet 8. november 2021 (endret) Forstår godt at man kan bli rørt av å høre en sang, men når man hører sanger andre har laget, er det ikke alltid like lett å kjenne til bakgrunnen - Beatles' Yesterday kan høres ut som en sang skrevet av noen som har kjærlighetssorg, mens den virkelige historien er at Paul McCartney fikk idéen i drømme, og arbeidstittelen på sangen var ikke like romantisk: "Scrambled Eggs". En vemodig sangtekst som derimot har røtter i virkeligheten, er Seasons in the Sun, der Terry Jacks brukte en gammel melodi av Jacques Brel og skrev om teksten; sangen ble dedikert til en venn som døde av kreft fire måneder senere. Men siden temaet for tråden er sanger som får en til å gråte, kan jeg fortelle historien om en sang som i alle fall fikk meg til å gråte. Bakgrunnen for sangen er ei jente jeg kjente som blant annet ble voldtatt da hun var 13; hun døde 21 år gammel høsten 2016. Da hun levde laget jeg to sanger til henne, der den siste aldri ble fullført, men i og med at jeg ikke var flink til å spille, var det veldig begrenset hva jeg kunne bidra med musikalskt sett. Nå - fem år senere, har jeg fått litt mer erfaring, slik at jeg ville lage en sang til minne om henne; den sangen jeg skulle ønske at jeg var i stand til å lage fem år tidligere. Begynnelsen på sangen er en trist melodi som jeg fikk idéen til i begynnelsen av oktober, og natten etter femårsdagen for hennes dødsfall, laget jeg fortsettelsen: http://www.brian.no/fp-content/attachs/savner_deg_snille_venn.mp3 Da jeg hørte melodien, og tenkte på jenta den handlet om - jenta som nå er borte for alltid - var det ikke til å unngå at tårene bare rant og rant; hun ble så glad for det lille jeg laget til henne den gang at hun antagelig ville ha blitt overlykkelig for dette; skulle så inderlig ønske at jeg kunne ha gitt henne denne sangen den gang, men man kan ikke skru tiden tilbake, dessverre. Noen dager senere fant jeg også på en avslutning, som man kan høre her. Og hvis noen skulle være interessert i å lese noe av denne jenta skrev selv, har jeg tidligere tatt med noe av det hun uttrykte gjennom ord - hun var flink til å skrive, elsket å danse ballett, og spilte også musikk; det er ufattelig at dette uendelig dyrebare mennesket ikke er her mer - bare en kald gravstein står igjen. Endret 8. november 2021 av - Brian 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 9. november 2021 #14 Del Skrevet 9. november 2021 Minmorsbarn skrev (På 7.11.2021 den 19.57): ‘Mad World’ fra Donnie Darko filmen.😢 Ja!! 😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #15 Del Skrevet 26. november 2021 Elgar sin Cello-konsert. Treffer et eller annet hver jævla gang... Anonymkode: 99cab...436 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #16 Del Skrevet 27. november 2021 Anonymkode: 9b689...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:11 #17 Del Skrevet tirsdag kl 21:11 Kom til å tenke på denne gamle tråden når jeg så noen skrive noe ala "første som fikk meg til å felle tårer i kveld" i Eurovision-tråden. Er jeg helt rar som aldri har grått av musikk, og spesielt ikke Eurovision? Jeg elsker jo musikk, men tårer? Aldri. Anonymkode: 473f8...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet onsdag kl 17:07 #18 Del Skrevet onsdag kl 17:07 Fredmans epistel nr. 81, Märk hur vår skugga, av C.M. Bellman. Et utrolig sterkt dødsdikt. Alle som har prøvd å synge den selv, vet at det skal en del selvdisiplin å holde tårene tilbake under den siste strofen: Så gick til hvila, från Slagsmål och Bal, Grälmakar Löfberg, din maka; Där, dit åt gräset långhalsig och smal, Du än glor tilbaka. Hon från Danto bommen skildes i dag, Och med Hänne alla lustiga lag; Hvem skall nu Flaskan befalla. Torstig var hon och uttorstig är jag; Vi ä torstiga alla. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet onsdag kl 17:10 #19 Del Skrevet onsdag kl 17:10 Denne, utrolig vakker, men fyyy å trist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
test1e Skrevet onsdag kl 18:03 #20 Del Skrevet onsdag kl 18:03 Ikke at de får meg til å gråte, men triste sanger..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå