Gå til innhold

Vinne eksen tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var sammen med en mann i 8 mnd. Han dumpet meg fordi jeg ikke prioriterte han ( har litt mye med jobb, venner, hobbyer etc). Når han dumpet meg så lovet jeg bedring og sa jeg innså mine feil, men han hadde fått nok. Det har nå gått 5 mnd siden sist vi pratet. Jeg er ganske aktiv på snap og insta og poster storyes hver dag og han er blant de første til å se på de. Jeg vet pga en venninne at han er singel og har ikke vært med noen eller tinder siden bruddet. Jeg tenker fortsatt på han og lurer på om jeg skal ta kontakt.

For det første, jeg vet at det at han ser på mine sosiale medier ikke betyr at han vil ha meg tilbake, men jeg syntes dette er personlige medium og når han har meg der og viser at han følger med så betyr det vel at jeg har «lov» til å sende han en melding? Han holder jo kontaktlinja helt åpen liksom?

i denne situasjonen , sett at begge savnet hverandre, hvem er det mest naturlig at tar kontakt, meg eller han? Han dumpet, men min oppførsel var jo grunnen.

også lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre det, sende noen snaps av felles hobby f. Eks for å luke stemningen eller sende sms/ messenger og spørre hvordan det går ? Jeg heller mot første, av ren feighet.

Og nå kommer dere sikker med « en eks er en eks» prat. Og ja det er riktig, men jeg føler jeg må gjøre et forsøk. I det minste for å få bekreftet en gang for alle at toget er kjørt så jeg kommer meg videre. Eller at det blir noe igjen. 

Anonymkode: 1dbc6...28a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså han kommer jo til å synes det samme, at du er for mye med venner osv. Du kommer til å ende opp med en kontrollerende mann som isolerer deg eller dvs som du lar deg isolere av fordi du vil holde på han. Du kommer til å miste livet ditt og utslette deg selv! 

Ikke ødelegg livet ditt på å bli sammen med en sånn mann! 

Han vil at hele livet ditt skal sværme om han og det er kontrollerende 

Men for å svare på det du spør om NEI at han ser på storyene dine betyr ingen ting. Hadde han savnet deg hadde HAN tatt kontakt. Når noen dumper så kan man ikke prøve å overtale de til å ta deg tilbake, det er manipulering og du skal respektere et nei. Om noe skal skje er det han som måtte tatt iniativrt til det og ikke med noe så subtilt som å se storyene dine men å ringe eller sende deg en lang forklarende melding om at han har tenkt mye og savner deg og vil akseptere at du har et liv utenom og er interessert i å prøve igjen om det går bedre denne gangen. 

Skal du absolutt gjøre det og dermed presse over grensene hans når han har satt en grense og dumpet deg så får du gjøre det ordentlig og sende en liklydende og lang forklarende melding hvor du skriver hva du vil (prøve på nytt) og ikke feig kommunikasjon som snapper av felles hobby eller meningsløse hvordan går det spørsmål. 

Men husk uansett på en ting og det er at det er ikke sikkert grunnen han sa til deg når han slo opp er den ekte grunnen eller hele grunnen, som regel er det mange grunner samlet så løpet er nok kjørt 

Anonymkode: 06d00...948

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså han kommer jo til å synes det samme, at du er for mye med venner osv. Du kommer til å ende opp med en kontrollerende mann som isolerer deg eller dvs som du lar deg isolere av fordi du vil holde på han. Du kommer til å miste livet ditt og utslette deg selv! 

Ikke ødelegg livet ditt på å bli sammen med en sånn mann! 

Han vil at hele livet ditt skal sværme om han og det er kontrollerende 

Men for å svare på det du spør om NEI at han ser på storyene dine betyr ingen ting. Hadde han savnet deg hadde HAN tatt kontakt. Når noen dumper så kan man ikke prøve å overtale de til å ta deg tilbake, det er manipulering og du skal respektere et nei. Om noe skal skje er det han som måtte tatt iniativrt til det og ikke med noe så subtilt som å se storyene dine men å ringe eller sende deg en lang forklarende melding om at han har tenkt mye og savner deg og vil akseptere at du har et liv utenom og er interessert i å prøve igjen om det går bedre denne gangen. 

Skal du absolutt gjøre det og dermed presse over grensene hans når han har satt en grense og dumpet deg så får du gjøre det ordentlig og sende en liklydende og lang forklarende melding hvor du skriver hva du vil (prøve på nytt) og ikke feig kommunikasjon som snapper av felles hobby eller meningsløse hvordan går det spørsmål. 

Men husk uansett på en ting og det er at det er ikke sikkert grunnen han sa til deg når han slo opp er den ekte grunnen eller hele grunnen, som regel er det mange grunner samlet så løpet er nok kjørt 

Anonymkode: 06d00...948

Takk for utfyllende svar og det siste du skrev er noe jeg også har tenkt på, altså at det kan være andre grunner og at han brukte det som unnskyldning.

Når det er sagt så skjønner jeg selv hva jeg har gjort feil, han kom i siste rekke. Har gått gjennom et annet brudd for et par år siden hvor venninnene mine virkelig stilte opp for meg. Har derfor vært livredd for å si nei til sosiale ting fordi jeg har ny kjæreste igjen, men samtidig skjønner jeg at det ikke er greit for en kjæreste at de fleste helger går til venner og i perioder gjør jo de det samme, altså prioriterer kjæresten, så jeg er klar for å gjøre det samme.

Jeg ønsker ikke å manipulere han inn i noe, jeg ønsker bare ikke en situasjon hvor begge savner hverandre men ingen gjør noe. Jeg vet jo ikke om han føler det samme selvfølgelig og gjør han ikke det og er kald så lar jeg han selvsagt være.

Tror kanskje ikke jeg tørr å overrumple han med en lang følsom melding med det første. Syntes på en måte det er respektløst også. Så vil heller se n om han vil ha kontakt før jeg forklarer meg på en måte

Anonymkode: 1dbc6...28a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...