AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Annenomgangsfødende her. Fødte første i uke 37+1 og var hjemme i latensfasen med smerter som i utgangspunktet kjentes ut som mensvondt i ca 6 timer, inntil vi bestemte oss for å komme inn for en sjekk. Var da på 9 cm og fødte raskt etter at vi kom dit. nå er jeg i uke 35+5 med andremann, og har hatt menssmerter og veldig vondt i korsryggen i hele dag. Ringte føden og fikk komme inn på en sjekk, mormunnen var veldig tøyelig og ca 1-2 cm åpning. Det sa de var normalt å ha i uker før fødsel som flergangsfødende, så de var ikke bekymra for det. Er nå hjemme og okker meg med vondt i korsryggen og knallhard livmor, og lurer på om dette kommer til å gå over eller utvikle seg 😅 vil jo helst komme til uke 37-38 før fødsel. Noen som har hatt lignende erfaringer og vil dele hvordan det gikk? Og noen tips til smertelindring? 😊 Anonymkode: df24c...17b
Brud2014 Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Jeg hadde det sånn som andregangsfødende, men det varte bare noen timer og så kunne det være pause et par dager. Fra ca uke 39. Fødte 7 dager over termindato. Var aldri inne til sjekk da, så vet ikke noe om åpning. Men da jeg fikk rier siste gangen og tilfeldigvis var på sykehuset for trivselskontroll hadde jeg 8cm uten å skjønne at jeg var i fødsel og fødte en time senere. Hvis det kommer takvis så ville jeg tatt tiden på lengde og intervall. Jeg tror ikke du vil gå sånn i ukesvis sammenhengende altså, men jeg vet jo ikke hva andre har erfart. Av smertelindring ville jeg prøvd badekar eller varmeflaske hvis du har det
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Samme opplevelse mye murringer, det ble styrtfødsel i uke 37. Gikk veldig bra, men fra første ekte rie tok det to timer til babyen var født. Anonymkode: 368b1...b75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå