Gå til innhold

Beste hårprodukter til krøllete hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har krøller men det er og forblir frizzy. Elsker krøllene mine, kan få skikkelig korketrekkere men det varer i typ en halv dag og så er håret frizzy igjen. 

Har null ide hvor jeg skal begynne med hårprodukter.... Jeg har hørt om at man kanskje helst burde la være å bruke shampoo osv, men jeg syns det er så vanskelig. Får ekstremt fett hår etter 2 dager. Ubehagelig. Så hvis det finnes eventuelle shampooer som er bedre enn vanlige (bruker Aussie nå) så rop gjerne ut. 

Så de hadde en serie kalt curly girl eller noe på Normal men det var typ 6 forskjellige steg og de kostet 100-200 per produkt så vet ikke om jeg tørr satse på det hvis det ikke er verdt det... 

Anonymkode: 50b16...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp byveira på normal, det koster ca 50-60 kr per produkt og du trenger ikke mange. Jeg bruker den blå sjampoen og den rosa kuren, enda ikke fått kjøpt meg balsam da jeg har så mye annet.. Viktigeste er at du kjøper sjampo uten sls (sulfat) og generelt bruker produkter uten silikon da sjampo uten sulfat ikke klarer å vaske bort silikon og det da vil bli bildups I håret. (kjør en god rens med sjampo med sulfat først hvis du har produkter med silikon I håret) 

Ved krøller er det viktigste fukt, fukt, fukt. Dusj håret I lunkent vann og bruk enten en hårlotion som gir fukt, uten silikon, eller ganske enkelt ren kokosolje evt blandet med litt aloe Vera( bruk lite). Hold deg unna hårføner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blingblingtahei skrev (21 minutter siden):

Kjøp byveira på normal, det koster ca 50-60 kr per produkt og du trenger ikke mange. Jeg bruker den blå sjampoen og den rosa kuren, enda ikke fått kjøpt meg balsam da jeg har så mye annet.. Viktigeste er at du kjøper sjampo uten sls (sulfat) og generelt bruker produkter uten silikon da sjampo uten sulfat ikke klarer å vaske bort silikon og det da vil bli bildups I håret. (kjør en god rens med sjampo med sulfat først hvis du har produkter med silikon I håret) 

Ved krøller er det viktigste fukt, fukt, fukt. Dusj håret I lunkent vann og bruk enten en hårlotion som gir fukt, uten silikon, eller ganske enkelt ren kokosolje evt blandet med litt aloe Vera( bruk lite). Hold deg unna hårføner. 

Tusne tusen takk ❤️❤️

Anonymkode: 50b16...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg opp på Curly Girl metoden 😊

Hair Food serien til Garnier er også et rimelig alternativ for sjampo/balsam/kur.

Når det kommer til styling produkt blir det som regel en del prøving og feiling før man finner den optimale komboen for sine krøller.

Jeg liker både Jessicurl sin Rockin Ringlets+Confident Coils. 

https://www.bobbys.com/catalogsearch/result/?q=Jessicurl

Disse har tidligere vært mulig å kjøpe i reisestørrelse.

Er også fornøyd med Innersense I create volume+I create hold.

https://curlsbybrown.no/nettbutikk/?jet-smart-filters=epro-products/default&_tax_query_product_cat=27

Aveda sin BeCurly serie er også god:

https://lyko.com/no/aveda/haircare/be-curly

Disse selges som regel i reisestørrelse hos frisører som fører Aveda.

Er medium fornøyd med CurlGirl serien på Normal.

Jeg har tynne/fine hårstrå, men veldig fyldig manke. Om du har en grovere hårtype kan det være andre produkter vil fungere bedre for deg. 

Anonymkode: 1be78...9b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...