Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen går sakte, men sikkert mer og mer opp i vekt. Det har han gjort siden vi møtte hverandre for 5 år siden. Vi har et barn på ett år, og under graviditeten la jeg på meg masse. Han i takt med meg, dog ikke like drastisk. Nå er jeg derimot snart tilbake på startvekten min (2 kilo unna), og er normalvektig og sunn. Trener og prøver å ta vare på meg selv.

Han har en bmi på 28,5. Han veide seg her om dagen og lo av det. Vi kan erte hverandre (med glimt i øyet) en god del, og jeg lo godhjertet med han. Vi kan tøyse og si ting som «tjukka»/«tjukken» til hverandre når vi stapper i oss noe godt eller sier vi får lyst på noe godt. Han ertet meg godt (men kjærlig) da jeg var gravid og ganske så tjukk, var ikke bare magen for å si det sånn. Så ingen av oss er nærtagende. Og vi snakker relativt ofte, men kort, om vekt. Han vet at jeg har vært opptatt av å gå ned igjen etter fødselen og at dette er viktig for meg, og han har støttet meg i det, men sier han elsker meg og er like tiltrukket av meg uansett. Han nevner støtt og stadig at han skal begynne å ta tak i vekta, men det blir med prat. Jeg sier ikke noe på det annet enn at jeg skal støtte han.

Jeg tenner like mye på han som den dagen vi møtte hverandre, og i mine øyne blir han bare kjekkere og kjekkere med tiden. Så det handler absolutt ikke om det. Men jeg er veldig redd for sykdommer som følger med overvekt. Og det går som sakt bare oppover og oppover. Siden vi møtte hverandre har han vel lagt på seg ca. 12-15 kilo. Faren hans gikk bort altfor ung av hjerteinfarkt, og dette skremmer meg. Jeg vil ha mannen min så lenge som mulig. Vil se han ordentlig gammel og grå.

Jeg bare aner ikke hvordan jeg skal ta det opp. Hadde selvfølgelig sagt at det ikke dreier seg om utseendet hans, noe som jo er sant. Men vekt er jo koplet til utseendet, og han kommer selvfølgelig til å tenke på dette. Og det gjør meg oppriktig trist. Jeg ønsker aldri å få han til å føle seg uattraktiv. Bare tanken på at han skal føle noe sånt.. uff, jeg blir så lei meg.

Er det noen som har noen gode tips til meg? Det hjelper ikke å lage sunne måltider osv, for vi spiser nokså sunne måltider. Men han kjøper inn masse ekstra kos som han ofte spiser alene (jeg spiser det av og til med han). Kaker, godteri osv. Og jeg drar og trener, men da passer jo han barnet. Og han vet at han også kan dra alene og trene når som helst. Vi går noen turer sammen, men ikke så ofte. Uansett, vi begge er jo klar over at kostholdet er nøkkelen ved vektnedgang. 

Hvordan skal jeg ta det opp? Noen som har tatt det opp med partneren sin? Eller at partneren tok det opp med deg? 

Anonymkode: b0b90...962

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen gode råd eller egne erfaringer å komme med?

Skrevet

Mange hadde innspill da en mann tok opp at kona la på seg. En litt annen situasjon men det er påfallende at du ikke har fått svar før nå og det er side opp og side ned med svar her. 

Anonymkode: af89b...96b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i et forhold i snart 12 år og min mann har også gått opp i vekt, spesielt det siste året da han har fått mage. Han er klar over det selv og prøver å kutte ut godteri, alkohol og trimme, men så sklir han ut igjen og spiser godteri.

Jeg er veldig glad i han og tenner på han, men han kan ikke få større mage enn hva han har nå, for det synes jeg faktisk er flaut og stygt.

Han har gått fra M til L i t-skjorter på grunn av magen som stikker ut.

Siden jeg er slank selv så er det fullstendig feil for meg å være sammen med en person som har 10-15 kg for mye.

Anonymkode: 70d11...cbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingen som har noen gode råd eller egne erfaringer å komme med?

Det beste er å si det akkurat sånn som det er.

Du sier at du er veldig glad i han og gleder deg til livet dere har foran dere, gleder deg til dere skal bli gamle sammen, men med den raske vektøkningen som han har hatt de siste årene så er du redd for at han skal livsstilssykdommer og kanskje ikke leve lenge nok til å se barn og barnebarn vokse opp!

• Liker 1
Gjest Jmcclane
Skrevet

Vær direkte. Av og til er det det beste med oss menn😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...