AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Jeg har ikke tatt vaksine enda. Tenker å ta den til nyåret. Vil rett og slett vente bare. Er 90% sikker på å ta den, så dropp å kommenter på dette.. Til neste år vil jeg på reise. Dette er også kun derfor jeg lar meg vaksinere. Vil til England, Frankrike eller Italia med venner. Er det slik at man må vise til vaksine og ikke negativ test? Leser Englands innreiseregler. Man må ha vaksine for innreise står det. Har denne regelen kommet for å bli? Før kunne man vise til negativ test eller? Anonymkode: e289f...a78
Walterwhite Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Nei du MÅ ikke ha vaksine, men slik som reglene er nå så må du ha et svindyrt karantenehotell, samt to dyre tester. Hvordan reglene vil være på nyåret kan man ikke vite nå. Tok skjermdump av noe av reglene for uvaksinerte. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Spørsmålet er vel heller, hva i alle dager er grunnen til at du tenker å reise uten å være vaksinert? Tenker at de som velger å ikke vaksinere seg også gjør valg i forhold til egen mobilitet.... Anonymkode: e12b6...a0b 17
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spørsmålet er vel heller, hva i alle dager er grunnen til at du tenker å reise uten å være vaksinert? Tenker at de som velger å ikke vaksinere seg også gjør valg i forhold til egen mobilitet.... Anonymkode: e12b6...a0b Fordi jeg elsker å reise, men er litt redd for vaksinen... ts Anonymkode: e289f...a78 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi jeg elsker å reise, men er litt redd for vaksinen... ts Anonymkode: e289f...a78 Skikkelig velbegrunnet argumentasjon altså.... Synes forøvrig det ser enklere ut å stikke innom vaksinesenteret og få vaksinen satt enn å skulle drive å spørre på KG om hvor man kan reise uten å være vaksinert. Anonymkode: e12b6...a0b 15
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #6 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg elsker å reise, men er litt redd for vaksinen... ts Anonymkode: e289f...a78 Nå er vel omtrent 90% av landet vaksinert, og foreløpig ser det ikke ut til at vi tar så mye skade av det. Til og med en som meg som har kronisk sykdom, astma, heftig allergi og lavt immunforsvar gikk det helt fint med, både å ta de og nå etterpå. Jeg ville vært mye mer redd for å dra på ferie til England uvaksinert, hvor de har hatt mye mer smitte kontra Norge. Som turist møter du også på mange flere mennesker enn om du hadde bodd der, -du skal på flyplass, hotell, ta taxi, ta kollektivt, kanskje gå på restaurant, shoppe, vandre rundt i turistområder osv. osv. Anonymkode: 9efb7...8e8 12
Hulderen Skrevet 7. november 2021 #7 Skrevet 7. november 2021 Siden du uansett skal ta vaksinen, så vaksiner deg nå. Dermed kan du rekke å bli fullvaksinert før du skal på reise. Hva sier vennene dine til å ha med seg en uvaksinert og den ekstra risikoen det medfører? 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #8 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville vært mye mer redd for å dra på ferie til England uvaksinert, hvor de har hatt mye mer smitte kontra Norge. Som turist møter du også på mange flere mennesker enn om du hadde bodd der, -du skal på flyplass, hotell, ta taxi, ta kollektivt, kanskje gå på restaurant, shoppe, vandre rundt i turistområder osv. osv. Anonymkode: 9efb7...8e8 Skal innrømme at jeg bare har tenkt at så lenge jeg kommer inn i landet er faren over... Dette har jeg ikke ofret en tanke. Planen er å gjøre alt du lister opp. Innser jo at turistområder, restauranter og shopping er rene smittefesten. Vurderer å se an til utpå nyåret nå, deretter ta vaksine så bestille reise. Ts Anonymkode: e289f...a78 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #9 Skrevet 7. november 2021 Hulderen skrev (1 minutt siden): Siden du uansett skal ta vaksinen, så vaksiner deg nå. Dermed kan du rekke å bli fullvaksinert før du skal på reise. Hva sier vennene dine til å ha med seg en uvaksinert og den ekstra risikoen det medfører? Vi er totalt 7/8. Noen er selv uvaksinerte, andre har tatt den, noen har hatt viruset så de trenger bare en dose. Vi er veldig forståelsesfulle og generelt lite koronaprat mellom oss. Vi er i 20-åra. Ts Anonymkode: e289f...a78 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #10 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Spørsmålet er vel heller, hva i alle dager er grunnen til at du tenker å reise uten å være vaksinert? Tenker at de som velger å ikke vaksinere seg også gjør valg i forhold til egen mobilitet.... Anonymkode: e12b6...a0b Jeg er ikke vaksinert og har ikke tenkt å tilbringe framtiden i en kjeller av frykt for å bli forkjølet. På tide at betydningen av en vaksine som har stadig mindre effekt tones betydelig ned tenker jeg. Anonymkode: a2525...cf7 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #11 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke vaksinert og har ikke tenkt å tilbringe framtiden i en kjeller av frykt for å bli forkjølet. På tide at betydningen av en vaksine som har stadig mindre effekt tones betydelig ned tenker jeg. Anonymkode: a2525...cf7 Veldig enig. Er absolutt ingen vaksinemotstander og vil si at den har en viss effekt. Likevel burde det være frivillig og landene kun kreve negativ test ved innreise. Ts Anonymkode: e289f...a78
Hulderen Skrevet 7. november 2021 #12 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi er totalt 7/8. Noen er selv uvaksinerte, andre har tatt den, noen har hatt viruset så de trenger bare en dose. Vi er veldig forståelsesfulle og generelt lite koronaprat mellom oss. Vi er i 20-åra. Ts Anonymkode: e289f...a78 Dere bør jo ta koronapraten før dere reiser. Reiser dere til England, så er det stor sansynlighet for at en eller flere av de uvaksinerte får korona. Hvordan skal dere takle det? Skal de friske sitte inne og stelle de syke, eller skal de reise rundt og oppleve mye nytt og bare gi blaffen i de syke? Om de syke må bli igjen (de kan ikke ta fly med smitte), skal da alle bli igjen? 10
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #13 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skal innrømme at jeg bare har tenkt at så lenge jeg kommer inn i landet er faren over... Dette har jeg ikke ofret en tanke. Planen er å gjøre alt du lister opp. Innser jo at turistområder, restauranter og shopping er rene smittefesten. Vurderer å se an til utpå nyåret nå, deretter ta vaksine så bestille reise. Ts Anonymkode: e289f...a78 Og jeg lurer veldig på hva du ser an som skulle dukke opp utpå nyåret, og som vi ikke ser i dag..... Anonymkode: e12b6...a0b 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #14 Skrevet 7. november 2021 Hulderen skrev (6 minutter siden): Dere bør jo ta koronapraten før dere reiser. Reiser dere til England, så er det stor sansynlighet for at en eller flere av de uvaksinerte får korona. Hvordan skal dere takle det? Skal de friske sitte inne og stelle de syke, eller skal de reise rundt og oppleve mye nytt og bare gi blaffen i de syke? Om de syke må bli igjen (de kan ikke ta fly med smitte), skal da alle bli igjen? En venn av meg reiste til sitt hjemland som fullvaksinert. Samboer ble smittet, han fikk ikke loven til å dra hjem på 10 dager. Anonymkode: 371bd...4b3 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #15 Skrevet 7. november 2021 Hulderen skrev (7 minutter siden): Dere bør jo ta koronapraten før dere reiser. Reiser dere til England, så er det stor sansynlighet for at en eller flere av de uvaksinerte får korona. Hvordan skal dere takle det? Skal de friske sitte inne og stelle de syke, eller skal de reise rundt og oppleve mye nytt og bare gi blaffen i de syke? Om de syke må bli igjen (de kan ikke ta fly med smitte), skal da alle bli igjen? Hvilke syke? De som får korona, blir automatisk syke? Wow, det visste jeg ikke Anonymkode: a044e...6e4 3
Zooey Skrevet 7. november 2021 #16 Skrevet 7. november 2021 Det er mye smitte i Storbritannia akkurat nå og den er økende, så jeg ville absolutt ikke tatt sjansen på det. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #17 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Fordi jeg elsker å reise, men er litt redd for vaksinen... ts Anonymkode: e289f...a78 Det du burde bekymre deg for, er klimaendringene og nye pandemier. Vet du hva som er skikkelig til hjelp for at de skal bli omfattende?? Reising!! Anonymkode: e3d85...2e1 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #18 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og jeg lurer veldig på hva du ser an som skulle dukke opp utpå nyåret, og som vi ikke ser i dag..... Anonymkode: e12b6...a0b At viruset når nye høyder. 90% vaksinerte i Norge der 70% av dem er fullvaksinert, likevel har smitten vært høy den siste tiden. Over 1000 nye i går og trenden er stigende. Da blir fritidsreiser automatisk forbudt. Eller motsatt, at smitten synker og London våkner og ser at negativ koronatest holder lenge! Ts Anonymkode: e289f...a78
Hulderen Skrevet 7. november 2021 #19 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skal innrømme at jeg bare har tenkt at så lenge jeg kommer inn i landet er faren over... Dette har jeg ikke ofret en tanke. Planen er å gjøre alt du lister opp. Innser jo at turistområder, restauranter og shopping er rene smittefesten. Vurderer å se an til utpå nyåret nå, deretter ta vaksine så bestille reise. Ts Anonymkode: e289f...a78 Husk at det tar tid å få tatt begge dosene. I tillegg er det vel først to uker etter siste dose at du regnes som fullvaksinert i de fleste land. Minimum 21 dager (Pfizer) eller 28 dager (Moderna) mellom dose 1 og 2.» 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #20 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilke syke? De som får korona, blir automatisk syke? Wow, det visste jeg ikke Anonymkode: a044e...6e4 Uansett om du blir syk eller syk, så blir du isolert og kommer deg verken ut av hotellet du bor på, eller får bli med flyet hjem igjen før det har gått x antall dager (det varierer litt hvor lenge du må være isolert). Anonymkode: e12b6...a0b 7
Anbefalte innlegg