AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Vi har lyst å gjøre litt mer ut av julen i år siden pengene strekker mer til, men likevel ikke gjøre ting så dyrt at vi blakker oss. Tenkte på pakkekalender til 1.5åringen. Hvordan har dere gjort det? Har lest noen kjøper en pakke med duplo og pakker inn 1 og 1 eller 2 og 2 duploklosser fra 1-24 desember også får de evt resterende på julaften. Andre ting? Ikke masse duppedingser eller godteri, men ting han kan få bruk for. Anonymkode: 092e3...82e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Togbane deles op Pakke med biler som deles opp pepperkakefoen når dere skal bake pepperkaker Anonymkode: 14818...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Kalender til 1,5 åring? 🙄 Anonymkode: dfd1d...40f 27
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kalender til 1,5 åring? 🙄 Anonymkode: dfd1d...40f Vanskelig å svare på spørsmålet ? Anonymkode: 14818...ccc
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 Han er for liten til å få glede av dette. To skinner til en togbane? Og hvordan reagerer han den 25. desember når denne nye vanen brått er over? Anonymkode: 2b053...2fb 17
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #6 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er for liten til å få glede av dette. To skinner til en togbane? Og hvordan reagerer han den 25. desember når denne nye vanen brått er over? Anonymkode: 2b053...2fb Det går helt fint Anonymkode: 14818...ccc
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #7 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det går helt fint Anonymkode: 14818...ccc Hvordan vet du det? Anonymkode: 2b053...2fb 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #8 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan vet du det? Anonymkode: 2b053...2fb Det gikk helt fint her Anonymkode: 14818...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #9 Skrevet 7. november 2021 Støtter det å dele opp et duplosett. Men jeg må ærlig talt si jeg ikke skjønner greia med kalender til små barn, har en på 3 år som aldri har fått kalender og som ikke kommer til å få før det før hn tar opp temaet selv. Anonymkode: e2d7e...701 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #10 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har lyst å gjøre litt mer ut av julen i år siden pengene strekker mer til, men likevel ikke gjøre ting så dyrt at vi blakker oss. Tenkte på pakkekalender til 1.5åringen. Hvordan har dere gjort det? Har lest noen kjøper en pakke med duplo og pakker inn 1 og 1 eller 2 og 2 duploklosser fra 1-24 desember også får de evt resterende på julaften. Andre ting? Ikke masse duppedingser eller godteri, men ting han kan få bruk for. Anonymkode: 092e3...82e mitt beste tips til pakkekalender til en på halvannet år: Dropp det!!!!! Du kommer til å angre som en hund når du sitter der om noen år og har skapt en slitsom pakkekalendertradisjon for en utakknemlig unge, som du aldri kommer ut av. Sann mine ord: Dropp det. Kjøp heller en julebok med 24 kapitler, eller en enkel sjokoladekalender. Dette er det beste kalendertipset du får. Anonymkode: 288a5...c4c 24
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #11 Skrevet 7. november 2021 Ville og ha startet en tradisjon med julekalender-bok. Mange tips her https://hallingdalsbiblioteka.no/julekalender-boker/ Anonymkode: 000f7...9e6 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #12 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har lyst å gjøre litt mer ut av julen i år siden pengene strekker mer til, men likevel ikke gjøre ting så dyrt at vi blakker oss. Tenkte på pakkekalender til 1.5åringen. Hvordan har dere gjort det? Har lest noen kjøper en pakke med duplo og pakker inn 1 og 1 eller 2 og 2 duploklosser fra 1-24 desember også får de evt resterende på julaften. Andre ting? Ikke masse duppedingser eller godteri, men ting han kan få bruk for. Anonymkode: 092e3...82e min erfaring med å dele opp duplosett eller legosett: Kaos og gnål. Frarådes. min erfaring med å dele opp byggeklossesett i flere pakker: Barn som synes det er kjedelig å få 10 like pakker. Frarådes min erfaring med såkalte nyttige ting, f.eks av typen undertrøyer med disneymotiv: Bortskjemt barn som har fått 24 pakker før julen ringes inn. Frarådes. min erfaring med aktivitetskalender: Førjulsstress for mor og far + barn som heller vil ha pakke eller sjokolade. min erfaring med en bitteliten sjokoladebit: Harmoni og fred i familien, selv om mor måtte svelge en kamel. min erfaring med å lese et kapittel i en julebok med 24 kapitler: Førjulshygge for små og store. Tar 10 minutter. Fred og ro. Anonymkode: 288a5...c4c 22
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #13 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): mitt beste tips til pakkekalender til en på halvannet år: Dropp det!!!!! Du kommer til å angre som en hund når du sitter der om noen år og har skapt en slitsom pakkekalendertradisjon for en utakknemlig unge, som du aldri kommer ut av. Sann mine ord: Dropp det. Kjøp heller en julebok med 24 kapitler, eller en enkel sjokoladekalender. Dette er det beste kalendertipset du får. Anonymkode: 288a5...c4c For noe tull, hva med å heller svare på spm hun stiller Anonymkode: 14818...ccc
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #14 Skrevet 7. november 2021 Mange som har vanskelig for å lese på dette forumet, hun spirte ikke om hva dere mente om pakkekalender.. Anonymkode: 14818...ccc
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #15 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Støtter det å dele opp et duplosett. Men jeg må ærlig talt si jeg ikke skjønner greia med kalender til små barn, har en på 3 år som aldri har fått kalender og som ikke kommer til å få før det før hn tar opp temaet selv. Anonymkode: e2d7e...701 Godt man er forskjellig da Anonymkode: 14818...ccc
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #16 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er for liten til å få glede av dette. To skinner til en togbane? Og hvordan reagerer han den 25. desember når denne nye vanen brått er over? Anonymkode: 2b053...2fb Enig. Jeg synes hele konseptet adventskalender er uheldig så lenge ungene er for små til å forstå konseptet " vi venter på noe". Det eneste man oppnår med pakkekalender fra tidlig alder er å skape bortskjemte unger. Det er utrolig vanskelig å ikke skru opp nivået, og dermed forventningene, fra år til år. Jeg sier ikke at det ikke går, men det er vanskelig. En helt unødvendig belastning i førjulstiden, som er slitsom nok når man har barn. Anonymkode: 288a5...c4c 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #17 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har lyst å gjøre litt mer ut av julen i år siden pengene strekker mer til, men likevel ikke gjøre ting så dyrt at vi blakker oss. Tenkte på pakkekalender til 1.5åringen. Hvordan har dere gjort det? Har lest noen kjøper en pakke med duplo og pakker inn 1 og 1 eller 2 og 2 duploklosser fra 1-24 desember også får de evt resterende på julaften. Andre ting? Ikke masse duppedingser eller godteri, men ting han kan få bruk for. Anonymkode: 092e3...82e Vår er to. Tenkte å kjøpe type lekematsett eller sett med biler type 5 for 90 kr og pakke inn en og en. Kanskje en drikkeflaske(for han trenger en ny en) og et Kinderegg på En lørdag. Jeg tenker han er så liten at han rett og slett ikke vil forstå å få en duplobit eller en togbane bit. Bedre med noe han forstår hver dag og har glede av Anonymkode: a644a...9aa 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #18 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig. Jeg synes hele konseptet adventskalender er uheldig så lenge ungene er for små til å forstå konseptet " vi venter på noe". Det eneste man oppnår med pakkekalender fra tidlig alder er å skape bortskjemte unger. Det er utrolig vanskelig å ikke skru opp nivået, og dermed forventningene, fra år til år. Jeg sier ikke at det ikke går, men det er vanskelig. En helt unødvendig belastning i førjulstiden, som er slitsom nok når man har barn. Anonymkode: 288a5...c4c Noen av oss har masse overskudd i førjulstiden. Får ikke vi lov å lage litt morro da? Anonymkode: a644a...9aa 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #19 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange som har vanskelig for å lese på dette forumet, hun spirte ikke om hva dere mente om pakkekalender.. Anonymkode: 14818...ccc nei, men noen ganger er det det nettopp de rådene vi ikke ber om som er de beste rådene. Og rådet om å ikke starte med pakkekalender til en unge på 1,5 år er et råd gitt i omsorg og kjærlighet fra erfaren mor til uerfaren mor, det kan jeg forsikre deg om. Anonymkode: 288a5...c4c 10
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #20 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen av oss har masse overskudd i førjulstiden. Får ikke vi lov å lage litt morro da? Anonymkode: a644a...9aa ja, det er lett å si når man har ett barn, som er ganske lite. Men den dagen man sitter der med tre unger i barneskolealder med tusen juleavslutninger, og en monsterkalendertradisjon man startet da den eldste var et enebarn på to år, da skal jeg love deg at det er ikke moro lenger. Anonymkode: 288a5...c4c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå