Gå til innhold

Kontrollerende mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mamma til 2 ungdommer. 
gift, har god utdannelse og er i full jobb. 
problemet er..  min mor (barnas mormor) er kontrollerende og skal blande seg inn i alt som har med barna å gjøre. 
alt fra når de legger seg, spilletid osv. Det var en helt annen tid da hun voksne opp. 
Min sønn har nå fått seg ei venninne som har en del problemer. Min mor er helt harnisk. Mener sønnen vår ikke kan henge med «slike» folk som har problemer. Jeg som mor kan ikke nekte han å snakke med andre som har problemer. Han vil gjøre det uansett. Det jeg kan gjøre er å støtte han i hvordan håndtere alt hun sier. 
føler det er veldig slitsomt at hun hele tiden spør etter karakterer, og skal ha kontroll. 
Er jeg hjemme en dag fra jobb og er syk ringer hun og skal vite. (Hun ser bilen min da hun kjører forbi når hun skal på butikken) 

føler meg som ei flink mor, men hun får meg til å tvile på meg selv. 

Anonymkode: 3171a...803

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hu har absolutt ingenting hu skulle ha sagt ang din sønn. Uansett hvor "bekymret" hu må være, så er det du som skal oppdra sønnen din og ikke henne. Hennes oppdrager rolle er over, og hvis hu søker etter noen å oppdra så bør hu skaffe seg et fosterbarn..

Du er en flink mor som gjør alt du kan for sønnen din på din måte, så ikke tvil på deg selv. Min mor kan til tider være på samme måten ang babyen min, men jeg lar det bare prelle av meg.

Skrevet

Tror jeg hadde måtte tatt en del avstand om det der var meg. Sagt fra at dette var for mye og ikke svart på alle meldinger eller telefonsamtaler. Her er det du som må sette foten ned. 

Skrevet

Du burde sette ned foten og ikke godta at hun bryr seg så mye. Si fra til henne at du har ditt eget liv nå, og at hun må ligge unna og slutte med kommentarene hvis dere fortsatt skal ha et godt forhold. Hun blir sikkert fornærmet, men det må du tåle. 

Anonymkode: 490a9...11a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

problemet er..  min mor (barnas mormor) er kontrollerende og skal blande seg inn i alt som har med barna å gjøre. 
alt fra når de legger seg, spilletid osv. Det var en helt annen tid da hun voksne opp. 
Min sønn har nå fått seg ei venninne som har en del problemer. Min mor er helt harnisk. Mener sønnen vår ikke kan henge med «slike» folk som har problemer. Jeg som mor kan ikke nekte han å snakke med andre som har problemer. Han vil gjøre det uansett. Det jeg kan gjøre er å støtte han i hvordan håndtere alt hun sier. 
føler det er veldig slitsomt at hun hele tiden spør etter karakterer, og skal ha kontroll. 
Er jeg hjemme en dag fra jobb og er syk ringer hun og skal vite. (Hun ser bilen min da hun kjører forbi når hun skal på butikken) 

Hadde gitt hun klar beskjed om å skjerpe seg eller så må du kutte hun ut av livet! Det er dine barn, be hun finne seg en hobby..

Anonymkode: 0ea81...b80

Skrevet

Sorry men moren din høres syk ut… sjekker om bilen din er hjemme?🤣 her må du sette grenser. Hun har ingenting med hvordan du oppdrar dine barn

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Din mor har ingen "innsynsrett" når det gjelder sine barnebarn. Verkern angående karakterer, leggetid eller venner. Hvorfor gir du henne denne infoen? Har dine barn sagt at de er komfortable med det?

Din mor har heller ingen rett til å blande seg inn i relasjonene dine barn har med andre. 

Det jeg har uthevet: du kan sørge for at han blir skjermet for en del av det hun sier som du vet blir vanskelig for ham.  Feks sett ned foten og vis dine egne barn hvordan man setter grenser for å unngå å bli innvadert. Det er lov😊

Anonymkode: e3e2a...07f

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Din mor har ingen "innsynsrett" når det gjelder sine barnebarn. Verkern angående karakterer, leggetid eller venner. Hvorfor gir du henne denne infoen? Har dine barn sagt at de er komfortable med det?

Din mor har heller ingen rett til å blande seg inn i relasjonene dine barn har med andre. 

Det jeg har uthevet: du kan sørge for at han blir skjermet for en del av det hun sier som du vet blir vanskelig for ham.  Feks sett ned foten og vis dine egne barn hvordan man setter grenser for å unngå å bli innvadert. Det er lov😊

Anonymkode: e3e2a...07f

Hun er mest på meg. 
hun synes han spiller for mye. Hun har sett han har drukket energidrikk.. så det maser hun veldig om til meg. 
kan f eks si at hun synes sønnen min var kjempe giret etter han drakk en energidrikk.. skal hele tiden pirke og få meg til å føle jeg gjør feil som mor. 
mJeg svarte henne tilbake om at hun blir heller ikke giret av en kaffekopp. 
skulle ønske hun kunne være en bestemor, og ikke en som hele tiden skal vite alt om utfordringer barna har. 
Alt som er negativt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...