Gå til innhold

Flytting av ADSL-abonnement hos NextGenTel

Anbefalte innlegg

Skrevet

NextGenTel gir meg bare erstatning for tiden jeg har vært uten forbindelse minus seks uker, enda jeg har vært uten forbindelse nå i to måneder etter avtalt flyttedato.

Jeg lurer på om jeg kunne hatt krav på mer?

Jeg meldte flytting en måned før, selv om det står seks uker i NGTs vilkår (punkt 7.1.2). Jeg fikk bekreftelse på flyttedato en måned etter. Altså tenkte jeg at det jo var greit at jeg slapp å vente seks uker, som jeg trodde dette betød.

Men det betød visst at jeg måtte regne med å finne meg i å være uten nett i seks måneder etter at de koblet ned på min gamle adresse og opp på den nye - og det uten erstatning.

Dette reagerer jeg på. De koblet meg faktisk ned på min gamle adresse på flyttedatoen, og da skulle det også komme montør som jeg aldri fikk kontakt med. Jeg fikk ny avtale to uker etter, og da var det noe feil sa montør, så jeg måtte vente to nye uker på montør. Etter to nye uker fikk jeg beskjed om at det var et problem og at jeg måtte vente på ny "ruter", hvilket tok nye to uker.

Ruteren mottok jeg i forrige uke, og var endelig på nett.

Så ringte jeg opp kundeservice og forklarte saken. De regnet på det, og fant ut at jeg visst ikke hadde krav på å få tilbakebetalt for mer enn to uker uten nett. Dette tydeligvis fordi det står i brukervilkårene at flytting må meldes senest seks uker før?

Kan de virkelig ta 500 kroner (som er prisen for flytting), samt full abonnementspris, minus de to ukene som var igjen etter grensen på seks uker for flyttemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at ngt er ganske håpløse når det gjelder kundebehandling, skal du ringe og klage får du ulikt svar fra ulike kundebehandlere, og du vil bruke like mye på å ringe som du evnt får igjen. Men ikke gi deg! Jeg har kranglet med dem, det hjalp til slutt men det tar tid! Tviler på at de kan ta seg betalt for en vare du ikke får. Ta kontakt med forbrukerrådet, referer til deres svar, send gjerne et brev til administrasjonen (dem er det umulig å sende mail eller ringe til) Du får nesten garantert et positivt svar fra forbrukerrådet, selv om de sannsynligvis ikke kan gjøre så mye med det. Men jo fler som klager jo større er sjansen for å bli hørt.

Skrevet

Vi hadde store ekstrautgifter da de prøvde å gi oss telefonlinje, men ikke klarte det. I 2 mnd gadd vi, før Telenor kom inn igjen. De lovte å gi oss pengene for mobilutgiftene, men har ikke gjort det. Vi har vært snille og bare krevd dem for mobilutgiftene til kundeservice - 700,-. Men vi får ikke ei krone. De mener de har sitt på det tørre fordi vi ikke har hatt noen direkte utgifter (vi har fått igjen etableringsavgift og månedsavgifter, ingenting mer).

Sendte klage til Forbrukerrådet, men de mente at saken prinsipielt ikke var viktig og dermed hadde de ikke kapasitet til å ta den. NGT skal betale oss, for det var helt klart deres feil at vi satt uten telefonlinje (feil ruter, feil oppkopling, feil nedkopling-helt amatørmessig hele greia). Men hva hjelper det når de sitter på sin høye hest og sier "nei"?!

Jeg har nå ringt og klaget og krevd så mange ganger at de er drittlei meg. Så det de gjør nå er at de legger på når de får vite kundenummeret. Visst har jeg vært hissig og ikke alltid like saklig. Men det får da være måte på allikevel. Jeg har selv jobbet i akkurat samme bransje, og vet hva jeg skal si og gjøre - og hvem jeg ikke skal angripe.

NGT har vært i flere medier den siste tiden pga. dårlig kundebehandling. Ikke bare dårlig, men også feilaktig. Men det hjelper så lite...

Skrevet

Har selv hatt masse problemer med Ngt. De forsøkte se på noe lignende her. Jeg sto hardt på at de ikke kan kreve betalt for en vare de ikke har levert. Og det gjelder samme hva de har puttet i kontrakten eller ikke. Forbruker-kjøpsloven gir ingen anlendning til avkorting av forbrukers rettigheter. Etter veldig mye og hardt kjør fra min side terminerte vi hele avtalen og jeg fikk refundert det jeg ønsket. Men det satt langt inne hos NGT. Nå har jeg Tele2, etter litt oppkoblingsproblemer i startrten har det nå fungert utmerk i lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...