Gå til innhold

Gravid og bakteriell vaginose..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 5. sliter med tilbakevendende BV. Fått noen antibiotika kurer av legen men etter hver endt kur er d tilbake etter mensen igjen. Jeg får ikke mere av legen. Hun sier jeg må henvises til kvinneklinikken neste gang. Jeg fikk det tilbake å har siden det bare gått med det. Hadde en sa i sommer i uke 7. -er redd det var pga BV. Nå er jeg gravid igjen å jeg er redd det samme skal skje nå også. Hva kan jeg gjøre ? Noen med lignende erfaring?? 

Anonymkode: c2b14...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ta minst mulig antibiotika da det også dreper de gode bakteriene. 

Siden du åpenbart får det hver gang etter mensen ville jeg vurdert en type prevensjon feks spiral som ikke gir deg mensen når graviditeten er over. 

Ellers anbefaler jeg de vanlige rådene som også brukes mot sopp, ikke bruk tøymykner på truser/håndduker eller noen ting parfymert i underlivet. Vask deg kun med vann. Ikke spyl inn i skjeden. Få partner til kun å vaske seg med vann, ikke såpe som kommer inn i deg ved samleie. Vask truser og håndduker på minst 60 grader. Bruk kun bomullstruser. Unngå tettsittende klær så du blir svett i underlivet. Forsøk melkesyrebakterivagitorie i skjeden før og etter mensen. Ikke bruk tampong, men bind. Forsøk kondom ved sex så partners bakterier ikke påvirker deg.

Se på kostholdet ditt. Kan du kutte ned på sukker, søtningsstoffer og hvitt mel?

Gå til gynekolog, fastleger er bare generalister. Du må til spesialist.

Hilsen en med uttallige soppinfeksjoner og skjedekatarr. Har ikke hatt det på over ett år nå 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻 

Anonymkode: 4efab...b67

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips! Er litt engstelig for abortfaren akkurat nå.. får komme meg til spesialist asap💫

Anonymkode: c2b14...89f

Skrevet

At leger gir en gravid kvinne antibiotika for dette synes jeg er talentløst! Kjøp Multi- Gyn på apoteket. 

Anonymkode: b4ffd...81e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...