Gå til innhold

Menn: Får dere ofte følelser i langvarig seksuell relasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg holder på med. Har hatt svært god kontakt med en mann i et halvt år nå, og begynner kanskje å få litt følelser selv om jeg ikke vil innrømme det. Vi har kjent hverandre noen år og er venner. En stund etter jeg kom ut av et langvarig forhold ble kontakten mellom oss hyppigere, mer flørtete og seksuell. Vi har pratet sammen hver dag det siste halvåret, og utviklet en seksuell relasjon først de siste 2-3 mnd. Vi er i en vennegjeng som er sosiale sammen et par ganger i måneden, og han blir ofte med meg hjem etter kvelden. Vi var på ferie sammen i sommer med denne gjengen og sneik oss rundt for å få litt alenetid. Vi skal også på ferie i vinter hvor vi skal dele rom. 

Vi har ikke snakket noe om relasjonen, eller følelser, så jeg opplever at vi er gode venner som har sex, men føler likevel at det er noe mer der. Han er 10 år eldre enn meg, og har ikke vært i forhold i sitt voksne liv, han er heller ikke typen som har ofte ONS, så jeg lurer veldig på hva han legger i dette.

Samtidig er jeg egentlig ikke klar for forhold, så vet ikke hva jeg ønsker å få ut av å eventuelt ta opp dette med han. Samtidig ønsker jeg mer tid med han, og føler kanskje jeg har behov for mer nærhet og intimitet enn han som har vært vant til å være alene mange år, men vil jo heller ikke ødelegge relasjonen vi har nå.

Anonymkode: a0159...7f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får følelser ved første blikk

Anonymkode: eb4fe...0a8

Skrevet

Menn er forskjellige… må nesten fortelle han at du liker han og høre med han om han tenker det samme som deg.

Anonymkode: bc170...47d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg holder på med. Har hatt svært god kontakt med en mann i et halvt år nå, og begynner kanskje å få litt følelser selv om jeg ikke vil innrømme det. Vi har kjent hverandre noen år og er venner. En stund etter jeg kom ut av et langvarig forhold ble kontakten mellom oss hyppigere, mer flørtete og seksuell. Vi har pratet sammen hver dag det siste halvåret, og utviklet en seksuell relasjon først de siste 2-3 mnd. Vi er i en vennegjeng som er sosiale sammen et par ganger i måneden, og han blir ofte med meg hjem etter kvelden. Vi var på ferie sammen i sommer med denne gjengen og sneik oss rundt for å få litt alenetid. Vi skal også på ferie i vinter hvor vi skal dele rom. 

Vi har ikke snakket noe om relasjonen, eller følelser, så jeg opplever at vi er gode venner som har sex, men føler likevel at det er noe mer der. Han er 10 år eldre enn meg, og har ikke vært i forhold i sitt voksne liv, han er heller ikke typen som har ofte ONS, så jeg lurer veldig på hva han legger i dette.

Samtidig er jeg egentlig ikke klar for forhold, så vet ikke hva jeg ønsker å få ut av å eventuelt ta opp dette med han. Samtidig ønsker jeg mer tid med han, og føler kanskje jeg har behov for mer nærhet og intimitet enn han som har vært vant til å være alene mange år, men vil jo heller ikke ødelegge relasjonen vi har nå.

Jeg tror ikke nødvendigvis det er sexen i seg selv. Menn kan helt fint ha sex uten følelser. Det er vel mer minnene, opplevelsene, tiden investert og hele pakken en har sammen som bidrar til følelsene. 

Anonymkode: 111c5...9bd

• Liker 2
Skrevet

Nei. Følelser ligger igjen hjemme. 

Anonymkode: a264b...fa6

Skrevet

Virker som du vil noe mer med han. Men du er usikker på hva han vil. Du prøver å fiske her for å få frem om han kan ha følelser for deg. 

Anonymkode: d78e1...b60

• Liker 3
Skrevet

Så du har hatt sex med en fra vennegjengen ca. 8 ganger det siste halvåret?

Har han noen gang bedt deg på en date? 

He's not that into you.

• Liker 1
Skrevet
Ny Bruker skrev (17 minutter siden):

He's not that into you.

Be på date, når de kjenner hverandre, og har tett kontakt gjennom lang tid? 

Anonymkode: 40bd0...d75

• Liker 2
Skrevet
Ny Bruker skrev (4 timer siden):

He's not that into you.

Nja, vi har sendt flere meldinger/snap hver dag i et halvt år, mye flørting, men ventet lenge med sex. Har vært intime langt over 8 ganger. Hver dag på ferie/hyttetur feks. Vi har også vært ute sammen bare vi to, men vet ikke om jeg ville kalt det date, mer «skal vi ta en øl», også har det blitt veldig hyggelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan få følelser hvis sexen er bra. 

• Liker 3
Skrevet

Ekstremt sjelden. Som regel er jeg enten interessert fra starten av, eller så blir jeg det aldri.

Anonymkode: 67c6a...d2e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, jeg får aldri følelser i seksuelle relasjoner, heller ikke når de varer en stund.

Anonymkode: 95574...5a6

• Liker 1
Skrevet

Menn får følelser minst like lett som kvinner.

MEN - ved tilfeldig sex er det kvinner som har all makt, og det er en uendelig ulikhet i etterspørsel etter sex med menn kontra kvinner. Det gjør at menn som har tilfeldig sex gjerne har det med kvinner de ikke nødvendigvis er interessert i. Mens for kvinner er det helt motsatt.

Anonymkode: 397d7...055

• Liker 3
Skrevet

Jeg (mann 25), har ikke sex over tid med noen jeg ikke er interessert i, kanskje en håndfull ganger på det meste. Jeg avslutter alltid når jeg ikke ser for meg at det kan bli noe mer, men tror jeg er litt sær som mann på det punktet. Har generelt god tilgang, men har mye bedre sex i forhold så gidder ikke sløse bort tid på de som ikke kan bli en kjæreste.

Anonymkode: bbee6...b3a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du har følelser, og så har du nok følelser til å ville bli sammen. To forskjellige ting.

Lett å finne ut om han mener noe seriøst, men da kan du risikere å bli dumpa. 

Lykke til 💪

Endret av totti_1
  • Liker 3
Skrevet

Får kun følelser om det er dame som er attraktiv nok til at jeg ønsker å være sammen med henne. Får ikke følelser for noen jeg har sex med over lengre tid om jeg vet at det er noen bedre rundt neste hjørne. 

Anonymkode: 9db04...3dc

Gjest irkan90
Skrevet

Jeg kan i alle fall det, men følelser er komplekse. Det står ikke mellom "jeg vil ha forhold med deg og leve sammen" eller "ingen følelser i det hele tatt". Ofte ligger det et sted midt i mellom - med varierende grad av trygghet og usikkerhet - som du nå også kjenner på. At dere har vært venner en stund gjør det både ekstra fint men også ekstra sårt hvis det skulle skjære seg så fallhøyden er potensielt stor. Stikkordet her tenker jeg er risikovillighet: er han som meg, og ikke spesielt risikovillig, vil han unngå å sette merkelapp på det dere har av frykt for hva det kan bety for vennskapet og for dynamikken i vennegjengen. Han tar nok ting litt som det kommer, og lar seg selv føle litt på hva han egentlig vil. Akkurat som deg.

Utifra det du sier ville jeg derfor unngått en "alvorsprat", og heller latt ting utvikle seg. Både du og han trenger å føle litt mer på hva dette eventuelt betyr for dere på sikt, uten at det skal sette vennskapet deres på prøve.

Håper det gir mening?

Skrevet
2 minutter siden, irkan90 said:

Jeg kan i alle fall det, men følelser er komplekse. Det står ikke mellom "jeg vil ha forhold med deg og leve sammen" eller "ingen følelser i det hele tatt". Ofte ligger det et sted midt i mellom - med varierende grad av trygghet og usikkerhet - som du nå også kjenner på. At dere har vært venner en stund gjør det både ekstra fint men også ekstra sårt hvis det skulle skjære seg så fallhøyden er potensielt stor. Stikkordet her tenker jeg er risikovillighet: er han som meg, og ikke spesielt risikovillig, vil han unngå å sette merkelapp på det dere har av frykt for hva det kan bety for vennskapet og for dynamikken i vennegjengen. Han tar nok ting litt som det kommer, og lar seg selv føle litt på hva han egentlig vil. Akkurat som deg.

Utifra det du sier ville jeg derfor unngått en "alvorsprat", og heller latt ting utvikle seg. Både du og han trenger å føle litt mer på hva dette eventuelt betyr for dere på sikt, uten at det skal sette vennskapet deres på prøve.

Håper det gir mening?

Definitivt ikke ta en alvorsprat med en mann du ikke har vært sammen med i noen år. Det er oppskriften på å tappe han for alt av interesse.

Menn ønsker en problemfri og minst mulig stressende tilværelse så jenter som er sprudlende, morsom, i nuet og ikke bruker 23 timer av døgnet på å kverne tanker rundt i topplokket er de som er mest behagelig å være rundt. Begynner du å stresse med følelser, «prating» og avklaringer med en mann du ikke har en juridisk binding med så kan du likeså godt begynne å gjøre deg klar til at han flytter ut av livet ditt.

• Liker 1
Gjest irkan90
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Definitivt ikke ta en alvorsprat med en mann du ikke har vært sammen med i noen år. Det er oppskriften på å tappe han for alt av interesse.

Menn ønsker en problemfri og minst mulig stressende tilværelse så jenter som er sprudlende, morsom, i nuet og ikke bruker 23 timer av døgnet på å kverne tanker rundt i topplokket er de som er mest behagelig å være rundt. Begynner du å stresse med følelser, «prating» og avklaringer med en mann du ikke har en juridisk binding med så kan du likeså godt begynne å gjøre deg klar til at han flytter ut av livet ditt.

Tja, kanskje. Kommunikasjon er viktig, men det skjer på mange plan. Kroppsspråk, handlinger, blikk. Den tryggheten man ofte søker finner man ikke ved å gruble og avklare, men ved å følge med.

Skrevet

Det er jo ikke farlig å ha "følelser" ts. Ei heller farlig eller uvanlig å ha følelser for folk du ikke flytter sammen med, får barn med eller kaller for "typen" eller "dama".

Vi har jo følelser for hele vår venneflokk og all vår familie, vanligvis. Hvorfor har du et behov for å gjøre noe med følelser for akkurat denne personen? Det at du tilbringer deler av livet med noen du får glede av å tilbringe deler av livet med er jo en gladsak, uavhengig av hva som skjer etterpå. Og som vi alle vet er ikke det å kalle seg et par noen garanti for at en om 2-5 år blir lei hverandre og går (eller burde gått) i brudd. 

Du kan fint velge å være venner med noen du elsker og samtidig ligge med dem. Det er helt udramatisk. 

Det er et mye verre valg å starte et forhold med noen bare på fundamentet "elsker hen" uten å ta hensyn til alle de andre viktige tingene som må på plass før et forhold - felles verdier, at man liker å bo sammen, at man er likeverdige i familien, at man liker hverandres familie, at man enes om oppdragelse etc. Man kan fint ligge med og være venner med noen som ikke bidrar til husarbeid og som ikke ville blitt en god forelder. Man bør ikke inngå et forhold med dem. 

Anonymkode: 9e1f7...bb9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...