AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Vi har nettopp flyttet til ny og større leilighet med en 5-åring og tvillinger på drøye året. I flytteprosessen har en helt enorm mengde leker kommet til overflaten, og selv om vi har kastet og gitt bort endel er det fortsatt veldig mye igjen som vi i utgangspunktet tenker å beholde. I den forrige leiligheten fløt rommet til eldstemann nærmest over av leker, og selv om rommet hans er større nå har vi jo ikke noe mer oppbevaring enn vi hadde den gang…det blir heller ikke bedre med to barn til som elsker klosser, stableringer og alt annet som ettåringer setter pris på. Hvor oppbevarer dere andre med mange barn lekene? Det må gjerne se litt fint ut, samtidig som det er praktisk, lett tilgjengelig for barna, enkelt å beholde et visst system og lett å rydde tilbake i igjen. Anonymkode: 2e7b7...84b
absinthia Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 (endret) Jeg satte opp en knaggrekke og sydde enkle poser som kan henges opp, for hver kategori. En for dukkeklær, en for kjøkkenrelaterte ting, en for bamser o.l. en for lekedyr osv.. Tyngre ting har annen oppbevaring. - Har oppbevaring for Lego/ Duplo o.l. under senga. Nå som hun har blitt litt større har jeg også satt en knaggrekke ved skrivepulten, med poser til perler, byggesett og andre hobbyting som det lett blir rot av. Jeg sydde ikke alle posene selv, men brukte håndvesker av tøy o.l som vi hadde til overs og som passet inn. Endret 7. november 2021 av absinthia
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Jeg har sånne plastkasser som er så populære for tida (Aykasa sine), og en del kurver fra Rice. Fine farger, kan stå fremme, og bare å hive oppi. Oppbevaringskasser er min favoritt, så lenge det ikke kreves noe voldsomt til system. Anonymkode: 4a5c5...040
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 absinthia skrev (5 timer siden): Jeg satte opp en knaggrekke og sydde enkle poser som kan henges opp, for hver kategori. En for dukkeklær, en for kjøkkenrelaterte ting, en for bamser o.l. en for lekedyr osv.. Tyngre ting har annen oppbevaring. - Har oppbevaring for Lego/ Duplo o.l. under senga. Nå som hun har blitt litt større har jeg også satt en knaggrekke ved skrivepulten, med poser til perler, byggesett og andre hobbyting som det lett blir rot av. Jeg sydde ikke alle posene selv, men brukte håndvesker av tøy o.l som vi hadde til overs og som passet inn. Takk for tips! Jeg er ingen syerske, men det kan absolutt vurderes. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har sånne plastkasser som er så populære for tida (Aykasa sine), og en del kurver fra Rice. Fine farger, kan stå fremme, og bare å hive oppi. Oppbevaringskasser er min favoritt, så lenge det ikke kreves noe voldsomt til system. Anonymkode: 4a5c5...040 De var fine og praktiske ja! Stabler du de bare oppå hverandre? Hvordan får barnet tak i de øverste? Anonymkode: 2e7b7...84b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 Til lego har vi slike: https://lekekassen.no/lego-storage-brick-8-light-royal-blue-40041736 Til bøkene har vi sånne hyller, hengt lavt på veggen så barna kan nå de selv: https://www.ikea.com/no/no/p/flisat-veggoppbevaring-00290778/ Ellers har vi noen kurver ala disse til dukker/dukkeklær etc: https://www.mimmis.no/bloomingville-fritse-kurv-oransje-sjogress Anonymkode: 001e0...db9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #6 Skrevet 7. november 2021 Se på Trofast oppbevaring fra Ikea https://www.ikea.com/no/no/cat/oppbevaring-til-leker-20474/ Jeg synes de er geniale fordi lekene blir i barnas høyde, og i bokser som man kan se gjennom. Jeg har selv en lukket kommode for leker, men det er ikke populært hos barna - fordi de klarer ikke å se hva er hvor. Mine barn er også små ennå. Anonymkode: 6e2c3...de0 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #7 Skrevet 7. november 2021 Vi bruker de doble malm kommodene 3+3. Har to sånne på lekerommet Anonymkode: 25dc0...fd3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for tips! Jeg er ingen syerske, men det kan absolutt vurderes. De var fine og praktiske ja! Stabler du de bare oppå hverandre? Hvordan får barnet tak i de øverste? Anonymkode: 2e7b7...84b Min er bare 1,5 år, så det som er stablet river han ned hvis han vil ha Blir fort at alt er tatt ned om dagen, eller at han ikke bryr seg om de nederste (noe som egentlig er fint, da blir det litt rotasjon i lekene). Duplo er i kurvene med lokk, og der er en del av de andre lekene og. Vi bare skuffer alt oppi et sted og stabler til kvelden. Anonymkode: 4a5c5...040
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå