AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Hei. Jeg er 21 år og gravid med mitt første barn. Dette er en planlagt graviditet med samboeren min, og vi gleder oss veldig til babyen kommer. Likevel tar jeg meg selv ofte i å uroe meg og tenke mye på hvordan livet kommer til å bli når vi blir 3 i stedet for 2. Om jeg blir en god mamma og lignende.. Kan være at jeg har mye gravidhormoner nå (er i uke 9). Vil gjerne høre deres erfaringer og tanker. Hva uroet du deg mest over da du gikk gravid med ditt første barn? Anonymkode: 46222...58e 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Var veldig bekymret for at noe skulle gå galt i magen. Det gikk bra, babyen ble født frisk og velskapt. Og så bekymret jeg meg for underlivsskader fra fødselen. Det gikk ikke så bra, sliter med det enda 9mnd senere. Anonymkode: 3e946...862
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Jeg er 22 og også planlagt gravid. Mine største bekymringer er: fødsel, hvordan overgangen fra å bare være 2 til å være 3 kommer til å være, hvordan det kommer til å påvirke forholdet, hvordan lære barn gode verdier og ha tålmodighet til å oppdra de på en god og ønskelig måte også selvfølgelig litt med økonomien etterhvert når barnet blir større og skal i barnehagen. Anonymkode: af455...906
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 At verden skulle gå til helvette, og akkurat det ser jo ikke veldig bra ut nå Anonymkode: c826b...86c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 Fødselsskader. Er i andre trimester nå og gruer meg veldig til eventuelle klipp/revning leste at 90% revner i en eller annen grad. Anonymkode: 7937a...3aa 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 7. november 2021 #6 Skrevet 7. november 2021 Før uke 12 var jeg redd for å miste henne, nå som det nærmer seg vinter og termin i februar, er jeg redd for å skli på is og dette på magen 😕
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #7 Skrevet 7. november 2021 Var redd for at det skulle være noe galt med barnet og var redd for fødselsskader. Det ser ut som det gikk fint med meg og barnet der, men jeg sliter med bekkenløsning enda 8 mnd etter fødsel. Fikk bekkenløsning allerede i 1 trimester. Anonymkode: bb55d...0b6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #8 Skrevet 7. november 2021 Var konstant redd for at han skulle dø i magen. Nå er jeg gravid igjen, og bekymret for spontanabort. Håper det blir bedre etter hvert. Anonymkode: 50c67...a4e
GammelKaktus Skrevet 7. november 2021 #9 Skrevet 7. november 2021 Var vel mest bekymret for at noe skulle være galt, at han skulle dø i magen og/eller at noe skulle gå galt under fødsel. Er ikke vanskelig å finne noe å bekymre seg over når en er gravid, i tillegg så hadde jeg en del bekjente på den tiden som var uheldige og der det som kunne gå galt gikk galt. Så da tenker man jo kanskje litt mer på det enn vanlig, uansett alt i orden med han og meg under hele svangerskapet og fødselen var og veldig fin.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #10 Skrevet 7. november 2021 Jeg slet litt med tilknytningen til barnet mens jeg var gravid. Jeg var redd for å ikke bli glad i barnet og angre på at jeg hadde mistet friheten min. Jeg fikk en mer krevende baby enn jeg kunne ha forestilt meg på forhånd, men allikevel var det null problem å føle tilknytning til barnet. Jeg har heller aldri angret på at jeg mistet friheten min. Man sitter jo ikke i fengsel (selv om de første månedene kan føles litt sånn). Man kan både ta med ungen på ting og dra på ting uten barn hvis man er flinke til å avlaste hverandre. Anonymkode: 1c060...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå