Gå til innhold

Galskap å male nytt kjøkken?😂

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi flyttet nettopp inn i nytt rekkehus, og synes kjøkkenet var fint på bilder. Nå har vi bodd her i ca 1 mnd og jeg skulle ønske at kjøkkenet var sort.. Det er forøvring et hvitt scala sigdal kjøkken, som vi liker godt. Men det er altså hvitt…

noen som har erfaring med å male kjøkken? Vil det bli pent? Har IKKE lyst å ødelegge kjøkkenet akkurat..😩

Ellers, har kjøkkenvifte i åpen utførelse  i børstet stål tror jeg, og har vært inne på tanken om å spray lakkere den matt sort og bytte benkeplate på kjøkkenet istedenfor å male, men jeg er redd for at spraylakken ikke skal bli pen. Benkeplate koster jo litt, men det vil nok bli mer etter vår smak og da er kanskje ikke kjøkkenet så ille likevel?

Noen som har erfaringer å komme med? 😊

Anonymkode: 66c5e...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fullstendig galskap. Vi har malt et 70-tallskjøkken i furu (som det ikke gjorde noe å ødelegge), og det flasser av etter et par år Høykvalitets maling og profesjonell utførelse.

Anonymkode: b19e4...783

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart kjøkken er et blaff. Som i tillegg gir fingermerker fra helvete. 

Anonymkode: 405de...c7e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maler kjøkkenet mitt.  Ikke bytta noe på kjøkkenet de siste 15 årene. Har bytta farge 3 ganger og aldri opplevd flassing eller annen skade 🙂

Anonymkode: 34451...3f0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må i så tilfelle spraye, profesjonelt. Maling vil ikke sitte på moderne kjøkken. 

Hva tenker du å gjøre med innmat? Det ser ganske rart ut med sorte dører og sokler, og hvite skuffer/hyller. 

Anonymkode: d65b0...990

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er galskap. Sjekk heller hva det koster å bytte frontene. Det gjorde vi, men det var riktig nok noen år gammelt kjøkken. Oppbevar de gamle frontene et sted, så du kan bytte tilbake når du går lei av sort.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! Jeg tenker jo at det er fullstendig galskap, kjøkkenet er 2 mnd gammelt 😂 og vi valgte jo dette selv… så ja. Vet ikke hva jeg skal si egentlig. Har alltid sagt at når vi kjøper nytt hus så skal vi ha hvitt kjøkken, fordi det er tidløst. Men så har jeg visst falt litt for varmere toner og sort enn hvitt. 

Men jeg tror vi ender på å bytte benkeplate, det vil gjøre mye. Vi har grålig marmor benkeplate nå, og den er altså så stygg. En annen benkeplate vil jo gjøre mye med kjøkkenet :) 

Men har noen erfaring med spraylakkering av avtrekksvifte i børstet stål? Er så redd for å få ujevnt resultat, og stygge skjolder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar dere! Jeg tenker jo at det er fullstendig galskap, kjøkkenet er 2 mnd gammelt 😂 og vi valgte jo dette selv… så ja. Vet ikke hva jeg skal si egentlig. Har alltid sagt at når vi kjøper nytt hus så skal vi ha hvitt kjøkken, fordi det er tidløst. Men så har jeg visst falt litt for varmere toner og sort enn hvitt. 

Men jeg tror vi ender på å bytte benkeplate, det vil gjøre mye. Vi har grålig marmor benkeplate nå, og den er altså så stygg. En annen benkeplate vil jo gjøre mye med kjøkkenet :) 

Men har noen erfaring med spraylakkering av avtrekksvifte i børstet stål? Er så redd for å få ujevnt resultat, og stygge skjolder

Hvis viften er ny, ville jeg solgt den og heller bestilt en ny i ncs kode fra for eksempel røroshetta 

Anonymkode: 59b7b...651

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte akkurat et hus med nytt mørk grått kjøkken, skal kjøpe nye hvite fronter. Mer galskap å ha et kjøkken som er nytt som man ikke er fornøyd med tenker jeg :)

Anonymkode: 986c0...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE MAL! 

Kjøp heller nye fronter! Og ta vare på de gamle, slik at dere kan bytte senere igjen hvis dere vil. 

Nye fronter koster lite. Byttet alle mine fronter på hele kjøkkenet til EPOQ-fronter inkl. nye hengsler for 7 000,-.

Anonymkode: df645...9a9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fullstendig galskap. Vi har malt et 70-tallskjøkken i furu (som det ikke gjorde noe å ødelegge), og det flasser av etter et par år Høykvalitets maling og profesjonell utførelse.

Anonymkode: b19e4...783

Samme erfaring her. Har framgangsmåte og produkter anbefalt av profesjonelle. Både pussing og avfetting i flere runder og superheftegrunning og skikkelig maling. Ble fort riper og avflassing på utsatte steder, feks øverst på skuffer osv. Veldig lite pent.

Anonymkode: 9977f...55c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort det. Er foreløpig fornøyd, men det er ikke lenge siden. Byttet benkeplate også. Fikk sprayet det profesjonelt, ville ikke ha malt det selv. 

Anonymkode: d6605...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dere kan bruke folie beregnet til kjøkken. Da kan dere fikse både skap, skuffer, benkeplate og vegg uten at det koster skjorta. 

https://www.lindasdekor.no/

Anonymkode: 7fa8a...112

Det er ikke helt risikofritt. Det er vanskelig å få det slett og pent og må man dra av folien for å rette på den kan det følge med flak av underlaget. Vi har en ødelagt skapdør pga det. 

Ts hvitt er tidløst. Sort, rosa osv er farger de selger fordi produsentene vet vi går lei. Det tjener de på. Pluss, det blir aldri helt bra å male på nyere kjøkken.

Anonymkode: 376f5...200

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...