Gå til innhold

Hvor mange sider leser dere i snitt daglig ca?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange som er glade i å lese her inne ser det ut som. Hvor mye leser dere ca per dag? 

Anonymkode: c6859...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lesehastigheten min ligger på en bokside i minuttet, så kan man gange dette med antall timer man leser.

I tenårene slukte jeg lett en skjønnlitterær roman om dagen i tillegg til skole og lekser, og tror rekorden lå på 500-600 sider i løpet av en dag, noe som tilsvarer 9-10 timers lesing.

Men den dagen jeg fikk PC og mulighet til å se film på skjermen, falt dessverre den analoge leseaktiviteten som en stein. Kan fortsatt lese en bok nå og da, men dette er en skygge av det jeg gjorde før i tiden, der jeg var fast kunde på biblioteket, og fikk lest noen tusen bøker.

Anonymkode: ee6a6...156

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på både språk, innhold og utforming - jeg leser mange flere sider norsk roman enn engelsk sakprosa på like lang tid, og størrelse på både skrift og bokside spiller også inn. Med en ikke altfor krevende norsk roman med nokså gjennomsnittlig skrift- og sidestørrelse nærmer jeg meg nok 100 sider i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser mellom 50 og 100 sider daglig. Men på veldig gode dager kanskje 300. 

Endret av Kågebruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint lese 500 sider på en dag, men da må jeg sitte uforstyrret og boka må være god :)

Anonymkode: 0f9d0...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjerne rundt 50, men er iblant nede i 10 og andre ganger oppi 150. Kommer an på.

Anonymkode: 0853f...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det sto uke, men det står jo dag, synes min første utregning ble vei høy :fnise: Ligger på ca 50 per dag :Nikke:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...