AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Om jeg f eks ikke får tid til å lage klart alt pedagogisk til uka som kommer, så jobber jeg gratis en halvtime time søndagen. Om det f eks trengs å låne bøker på biblioteket, så gjør jeg det privat. Om foreldre trenger en prat, så skriver jeg ikke timer på det. Jeg er tilgjengelig. Skriver deee5timer eller ber om utvidet tid for det som man ikke rekker i plantiden? Anonymkode: 6a16e...19b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Jeg jobbet ubetalt 350timer det første året som pedleder. Ble utbrent, hadde diagnoser fra før, blitt ufør. Hurra for Norge. Anonymkode: facfa...50e 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg jobbet ubetalt 350timer det første året som pedleder. Ble utbrent, hadde diagnoser fra før, blitt ufør. Hurra for Norge. Anonymkode: facfa...50e Men du valgte det jo litt selv? Hvordan kunne du jobbe så mye ekstra?? Anonymkode: 6a16e...19b 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 Jeg jobber ikke gratis ut over arbeidstid, og skal ærlig innrømme at jeg irriterer meg over kolleger som gjør det. Dere undergraver alle gode avtaler og rammer som er kjempet fram gjennom mange år ved å holde på sånn. Hvorfor gjør dere det? Tror dere virkelig det kommer noen andre enn arbeidsgiver til gode? Hva får du ut av å holde på sånn, annet enn å brenne deg ut, aldri koble ut jobb, og sende signaler om at det er greit å jobbe gratis? Anonymkode: 15060...6b9 21
Lillevanilje92 Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 Før jobbet jeg mye ekstra. Det har jeg sluttet med- får ingenting igjen for det og verdsetter fritiden for mye. Har 1 dag hjemmekontor annenhver uke i utgangspunktet - hvis jeg må ha noe gjort før det og jobber en kveld tar jeg «fri» litt av hjemmekontorsdagen 😊
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #6 Skrevet 7. november 2021 Skriv timer, vær solidarisk mot kollegaer og barna! Alle som jobber kommunalt og jobber gratis pynter på kommunebudsjettet med all denne gratis-jobbingen er delaktig i jevnlige kutt i sektorene. Fordi arbeidstimene ikke faktisk synliggjøres. Det samme gjelder om du jobber i en privat barnehage. Anonymkode: 80d59...258 13
Milky Skrevet 7. november 2021 #7 Skrevet 7. november 2021 Jeg jobber ingenting ubetalt, og skal aldri gjøre det heller. Om foreldrene trenger en prat er jeg tilgjengelig i arbeidstiden eller på mail i bhgs åpningstider. Går heller ikke å handler eller låner ting til bhg, det er styrers ansvar, så om noe trengs får styrer info om det og fikser. Jeg noterer alt av overtid som jobbes, og er ganske streng på at jeg skal ha timene plantid jeg har krav på hver uke. Man må nesten sette grenser både for arbeidsgiver, kollegaer og foreldre når det gjelder dette 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #8 Skrevet 7. november 2021 På min arbeidsplass er det noen som gjør dette, jobber masse ekstra gratis. Syns det er en uting. Jeg har gjort det selv, men har sluttet med det. Prøver å ta all plantid på kontoret på jobben også, slik at jeg ikke må jobbe hjemme. Da er det enklere å begrense ekstra jobbing. Anonymkode: 9b824...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #9 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg jobber ikke gratis ut over arbeidstid, og skal ærlig innrømme at jeg irriterer meg over kolleger som gjør det. Dere undergraver alle gode avtaler og rammer som er kjempet fram gjennom mange år ved å holde på sånn. Hvorfor gjør dere det? Tror dere virkelig det kommer noen andre enn arbeidsgiver til gode? Hva får du ut av å holde på sånn, annet enn å brenne deg ut, aldri koble ut jobb, og sende signaler om at det er greit å jobbe gratis? Anonymkode: 15060...6b9 Samme her. Syns det er innmari usolidarisk av de som jobber gratis bare fordi tiden ikke strekker til. Trenger jeg overtid varsler jeg sjefen, og så ser vi på hva som kan lukes bort. Anonymkode: 959d7...0fe 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #10 Skrevet 7. november 2021 Jobber ikke gratis. Får jeg ikke overtidsbetalt blir det heller ikke gjort. Da venter jeg til ordinær arbeidstid dagen etter og skriver avvik Anonymkode: 0587e...496 1
Monsteran Skrevet 7. november 2021 #11 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om jeg f eks ikke får tid til å lage klart alt pedagogisk til uka som kommer, så jobber jeg gratis en halvtime time søndagen. Om det f eks trengs å låne bøker på biblioteket, så gjør jeg det privat. Om foreldre trenger en prat, så skriver jeg ikke timer på det. Jeg er tilgjengelig. Skriver deee5timer eller ber om utvidet tid for det som man ikke rekker i plantiden? Anonymkode: 6a16e...19b Det blir skrevet timer som jeg tar ut i avspasering.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #12 Skrevet 7. november 2021 Monsteran skrev (2 timer siden): Det blir skrevet timer som jeg tar ut i avspasering. Når det ikke går da mtp budsjett osv? Anonymkode: 6a16e...19b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #13 Skrevet 7. november 2021 Vi får ikke lov å skrive ekstra timer. Hvis overtidsarbeid er tvingende nødvendig så får vi avspasere. Anonymkode: 9b824...c5c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #14 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi får ikke lov å skrive ekstra timer. Hvis overtidsarbeid er tvingende nødvendig så får vi avspasere. Anonymkode: 9b824...c5c Da skriver dere jo ekstra timer som dere avspaserer. Anonymkode: 6a16e...19b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #15 Skrevet 7. november 2021 Jobber ikke et minutt over. Enig med andre her, at det går bare utover oss selv. Vi må sette oss i respekt! Hvis jeg blir stoppet på vei hjem av en forelder som trenger å ta en prat, så skriver jeg det som ubunden tid. Må jeg ordne med vikar på kveldstid, eller snakke med kollegaer på telefonen på kveldstid, så skrives dette opp også. Gidder ikke å jobbe gratis. Føler meg lite nok satt pris på fra før av.. Anonymkode: 849ff...c38
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #16 Skrevet 7. november 2021 På min arbeidsplass er det nesten forventet at man skal gjøre en viss innsats gratis. Syns dette er blitt en stor uting. Anonymkode: 2749d...3e6
Monsteran Skrevet 7. november 2021 #17 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Når det ikke går da mtp budsjett osv? Anonymkode: 6a16e...19b Da jobber du ikke et eneste minutt over tiden!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #18 Skrevet 7. november 2021 Monsteran skrev (20 minutter siden): Da jobber du ikke et eneste minutt over tiden! Men da blir det jo litt som en lærer som kommer uforberedt til timen. Det lar man jo ikke skje som en fagperson. Da går det jo utover barna og kvaliteten de betaler for 🥴🥴 Anonymkode: 6a16e...19b 1
Monsteran Skrevet 7. november 2021 #19 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men da blir det jo litt som en lærer som kommer uforberedt til timen. Det lar man jo ikke skje som en fagperson. Da går det jo utover barna og kvaliteten de betaler for 🥴🥴 Anonymkode: 6a16e...19b Jepp. Det skjer ja. Blir mye «på sparket» pedagogiske opplegg. Men det kan fungere vel så bra det! Vi har jo studert 3 år. Selvsagt burde vi hatt mer plantid, men slik er det ikke. Jobber vi gratis, jobber vi sakte men sikkert mot utbrenthet 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #20 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi får ikke lov å skrive ekstra timer. Hvis overtidsarbeid er tvingende nødvendig så får vi avspasere. Anonymkode: 9b824...c5c Læringsverkstedet? Anonymkode: 61788...f91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå