AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Jeg skal på en jobbkonferanse i Oslo i desember og har bestemt meg for å bli noen dager ekstra. Har noen tips til ting jeg bør se, gjøre, spise eller oppleve? Har aldri vært der før. Jeg er 30 hvis det har noe å si 😊 slottet ogsånt tror jeg ikke er så interessant for meg. Anonymkode: eec7d...8eb
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Noe spesiell mat du liker? Jeg ville tatt en tur på Grunerløkka, gå opp og ned Markveien + Thorvald Meyers gate. Koslig i desember, mange butikker og spisesteder, litt julelys i gatene osv Det pleier være julemarked i Spikersuppa (mellom Nasjonalteateret og Stortinget), kan være hyggelig å besøke (litt overpriset/hypet men koslig med lys og boder og sånn) Anonymkode: 07f5f...19e 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Takk for tips! Jeg er ganske så altetende, men jeg syntes ofte dyr og fancy mat er skuffende 😂 Grünerløkka skal jeg sjekke opp, kanskje fint å bo der også? Lurte på å bytte til airbnb når konferansen er ferdig, er vel litt billigere. Anonymkode: eec7d...8eb
Kjetil E Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg skal på en jobbkonferanse i Oslo i desember og har bestemt meg for å bli noen dager ekstra. Har noen tips til ting jeg bør se, gjøre, spise eller oppleve? Har aldri vært der før. Jeg er 30 hvis det har noe å si 😊 slottet ogsånt tror jeg ikke er så interessant for meg. Anonymkode: eec7d...8eb Besøk Mathallen Vulkan, masse spisesteder å velge mellom.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Frognerparken er nydelig Via Vika mathall Ekeberg skulpturpark Barer på Løkka eller Youngstorget Salt sauna Anonymkode: 10bb1...28f 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Mamma Mia på folketeateret? Anonymkode: eab25...c8b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 Kjetil E skrev (18 timer siden): Besøk Mathallen Vulkan, masse spisesteder å velge mellom. Takk for tips! AnonymBruker skrev (14 timer siden): Frognerparken er nydelig Via Vika mathall Ekeberg skulpturpark Barer på Løkka eller Youngstorget Salt sauna Anonymkode: 10bb1...28f Er Frognerparken fin på vinteren også? Har du noen tips til spesifikke barer på Løkka eller Youngstorget? AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mamma Mia på folketeateret? Anonymkode: eab25...c8b Ikke helt min smak, men takk for tips! Anonymkode: eec7d...8eb
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 18 hours ago, Kjetil E said: Besøk Mathallen Vulkan, masse spisesteder å velge mellom. Jeg liker Mathallen i Torggata bedre (gamle Torggata bad), men begge er verdt et besøk egentlig Hvis man aldri har vært i Oslo så bør man jo egentlig se Frognerparken. Kan være fint å gå tur der på vinteren også. Kombiner med en tur nedover Bogstadveien for litt juleshopping. Anonymkode: 07f5f...19e 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 Jeg kan gi deg litt tips som er utenfor sentrumkjernen, og som er litt vandring hvor du kan titte på ulike hus og gater, og finne deg et sted å varme deg på kafé. Oslo er såpass lite at du gjerne kan gå en del rundt, men kan være fint å kombinere det med noe kollektivt om vinteren. Det kan være fint å bo på Løkka, da kan du lett gå de fleste steder. Ellers er Torshov veldig fint, ca 10 min lenger opp å gå, en del roligere der hvis du vil ha det. Noen forslag til turer: 1: Hvis du f. eks bor på Løkka kan du gå mot Tøyen (og f. eks stoppe innom Botanisk Hage), opp til Kampen (flere fine kaféer på Kampen torg), ned til Vålerenga (mange fine trehus) og enten ta 37-bussen til sentrum, eller gå til Ensjø og ta t-banen videre. 2: En annen fin tur kan være fra Cubaparken, opp Telthusbakken, bort til St.Hanshaugen og gå på kafé her. Du kan også ta 37-bussen herfra opp til Sagene. Sagene har også flere kaféer, og du kan gå videre til Torshov. På Torshov kan du enten gå rett ned til Løkka, eller fortsette til Rodeløkka med fine trehus. 3: Tips til kafé: - Farine på Kampen torg (gå helst en hverdag med mindre du vil stå i lang kø) - Kaffe Gram på Sagene - Samson ved Birkelunden - Galgen på Vålerenga Anonymkode: 717eb...e6c 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 https://www.visitoslo.com/no/hva-skjer/kalender/?FromDate=2021-12-01&ToDate=2021-12-15 Du skriver ikke når du kommer, men du kan søke på dato på siden. Anonymkode: 87d8e...bb0 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #11 Skrevet 9. november 2021 Det er mye å gjøre i Oslo, og mye å spise. Har du noen interesser, noe du gjerne vil få gjort eller kjøpe ting til? Liker du kunst, konserter, fine turområder, stilige bygninger, spennende unike butikker, store kjøpesentre? Hva slags type mat liker du - vil du ha fancy mat, enkel og digg mat, en spesifikk type mat, eller fokus på unike konsepter og interessante lokaler? Anonymkode: d6271...40e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #12 Skrevet 9. november 2021 Ikke glem en tur på smuget når du drar på byen på kveldstid. Nattklubb med voksent klientell. Anonymkode: 6d072...6eb
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #13 Skrevet 9. november 2021 On 11/7/2021 at 12:02 PM, AnonymBruker said: Jeg skal på en jobbkonferanse i Oslo i desember og har bestemt meg for å bli noen dager ekstra. Har noen tips til ting jeg bør se, gjøre, spise eller oppleve? Har aldri vært der før. Jeg er 30 hvis det har noe å si 😊 slottet ogsånt tror jeg ikke er så interessant for meg. Anonymkode: eec7d...8eb Mye knivstikking/skytinger i det siste, men ikke noe jeg kan anbefale. Hør hørt gode ting om pascal sine konditorier, tåler ikke melk, så har aldri dratt innom😭 Anonymkode: b7eda...d67
Entern Skrevet 9. november 2021 #14 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke glem en tur på smuget når du drar på byen på kveldstid. Nattklubb med voksent klientell. Anonymkode: 6d072...6eb Smuget er nedlagt.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #15 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er mye å gjøre i Oslo, og mye å spise. Har du noen interesser, noe du gjerne vil få gjort eller kjøpe ting til? Liker du kunst, konserter, fine turområder, stilige bygninger, spennende unike butikker, store kjøpesentre? Hva slags type mat liker du - vil du ha fancy mat, enkel og digg mat, en spesifikk type mat, eller fokus på unike konsepter og interessante lokaler? Anonymkode: d6271...40e Jeg er ikke født i Norge, så jeg synte sdet er gøy med ting som er 'norskt' hvis det gir mening. 😅 Konserter og kunst er ikke sånn super aktuelt mens jeg er der, men bygninger, turområder, ting å ta bilde av er gøy! Når det gjelder mat er jeg ikke interessert i fancy mat, enkel og digg eller steder som er annerledes er ålreit! AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mye knivstikking/skytinger i det siste, men ikke noe jeg kan anbefale. Hør hørt gode ting om pascal sine konditorier, tåler ikke melk, så har aldri dratt innom😭 Anonymkode: b7eda...d67 Altså, jeg må til Oslo uansett. Sjansen for å bli knivstukket eller skutt er lavere enn at jeg kræsjer på kjøreturen dit. Så tenker at det går nok veldig fint. Skal sjekke ut Pascal! Ellers takk for tips folkens, det er supert! Kom gjerne med fler, jeg skriver de ned og sjekker ut, så blir det en fin liste til slutt 😍 Anonymkode: eec7d...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #16 Skrevet 16. november 2021 Scones og varm sjokolade på hotell bristol🤤 tror det er det beste «måltidet» jeg har fått i nyere tid. Sikkert spesielt hyggelig nå om vinteren Anonymkode: 1505a...2be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå