Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som fikk det? Hvilken uke ca?

Anonymkode: 9309d...c49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt sånn småsprekker. Og så, PANG, siste to ukene masse på magen rundt navlen🙄Men de er blitt ganske bleke allerede, 9mnd etter fødselen. Er vel det eneste av skader og skavanker etter svangerskap og fødsel som er på vei til å bli bra hos meg.

Anonymkode: 697e5...4cd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt sånn småsprekker. Og så, PANG, siste to ukene masse på magen rundt navlen🙄Men de er blitt ganske bleke allerede, 9mnd etter fødselen. Er vel det eneste av skader og skavanker etter svangerskap og fødsel som er på vei til å bli bra hos meg.

Eller, bra og bra. De blir aldri borte men de blir jo bleke og mindre synlige.

Skrevet

Så de kommer ikke før på slutten?

Skrevet

Er i uke 38 nå, og har små streker under magen. Er ikke mange, og de er små. Bortsett fra en veldig tydelig rød strek. Jeg ser de ikke med mindre jeg strekker/løfter opp magen. Er spent på om det bare vil eksplodere i flere nå de siste to ukene. 

Anonymkode: ba588...900

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så de kommer ikke før på slutten?

Det er sikkert individuelt, det kommer jo mye an på gener. Men det er jo mot slutten at magen er mest sprengt så ikke så rart om flest opplever at de kommer da.

• Liker 1
Skrevet

Under første svangerskap trodde jeg at jeg var «flink» og smurte magen og alt-som-var hyppig med alskens «remedier» som skulle hjelpe mot strekkmerker. Var svært fornøyd med at jeg ikke fikk noen, før det sa PANG og hele magen var dekker av tigerstriper omtrent over natta. Under andre svangerskap gjorde jeg ingenting, og de samme strekkmerkene sprakk opp igjen. Jaja. Husker ikke helt når det skjedde, men magen er permanent stripete. Merkene har blitt hvitere, da, men man ser jo tydelig hvite søkk i huden over hele nedre del av magen. 

Anonymkode: 40d04...a86

• Liker 1
Skrevet

Gikk hele svangerskapet uten før en hel hau kom over natta ett par dager før termindato.

Anonymkode: 78565...a98

• Liker 1
Skrevet

Mine kom typ dagen før fødsel. Så de ikke selv før ungen var ute, var helt nederst på magen. 😂

Anonymkode: f0b3c...a8a

• Liker 2
Skrevet

Med første kom de den siste mnd. Med nr to ble de gamle jeg hadde større + nye begynte å komme fra litt før halvveis. Nå er hele magen min full av strekkmerker, sånn seriøst fra skambeinet og opp til ribbeina og fra hofte til hofte. Gjør meg ingenting, men gleder meg litt til de er lysere

Anonymkode: 12263...0ca

• Liker 1
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jeg gleder meg til mine kommer og ser etter dem hver dag :) synes det er fint, og har ikke smurt meg en dråpe mirakelmiddel for å unngå dem.. uke 28 nå, så det er kanskje litt tidlig ennå? Magen ser iallfall ut som en basketball og navlen har vrengt seg, samtidig som jeg ikke har gått så mye opp ellers, så rart de ikke har dukket opp enda. Savner svart strek på magen også!

Skrevet

Fikk aldri. To svangerdskap.

Anonymkode: 3e37a...9e2

Skrevet

Fikk aldri jeg heller :) gikk å ventet på at de skulle «komme over natta», som mange sa, men bekymret meg visst unødvendig 😛 

Anonymkode: 65d09...b2a

Skrevet

Kom den siste uken i første svangerskap. Fikk svangerskapsforgiftning, og gikk opp 10 kilo med vann de to siste ukene. Ikke rart kroppen sprakk opp. I siste svangerskap fikk jeg ingen nye, og det skjedde ikke noe med de gamle heller. 

Alle strekkmerkene er forresten helt hvite nå, og synes så vidt det er i godt lys.

Anonymkode: df326...89f

Skrevet

Fikk noen på puppene i første trimester. Må ha vært hormonelt, for de hadde ikke vokst eller noe.

Er nå 38 uker og ikke fått noe mer, verken på magen eller brystene. Men kan jo hende de plutselig dukker opp i løpet av natten som mange sier her. Moren min har 4 barn og fikk aldri noen strekkmerker, så vi får se!

Anonymkode: 40e76...b3b

Skrevet

Fikk ingen i første svangerskap. Er i uke 24 nå og håper jeg slipper denne gangen også! 

Anonymkode: 42858...8bd

Skrevet

Fikk heller ingen i første svangerskap. Tror de aller fleste får. Er sikkert ikke like heldig neste gang😅

Anonymkode: e585b...879

Skrevet

De kom aldri. Har 3 barn. 

Anonymkode: 0efa0...957

Skrevet

Fikk ingen i noen av mine svangerskap. Kan nesten virke som yngre mødre får flest?

Skrevet

Jeg har fått en gigantisk kul, men likevel er det først nå de begynner å komme så smått. Noen få bittesmå streker.  Er 13 dager til termin 🙂 

Med førstemann kom de ca 2-3 uker før, men fikk ikke mange (kom på hoftene). Det er jo primært hormonelt betinget så det er veldig individuelt. Noen får allerede i første trimester. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...