Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor dyrt er det med baby? Ca hvor mye bruker dere på babyting i mnd inkl bleier, mme osv.?

Anonymkode: 5a747...c3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dyrt! 

Men én baby er ikke dyrt, når de starter i barnehagen er det dyrt🙈

Bleier og mme koster kanskje en 1000 ekstra i matbudsjetttet, men så kom klær sutter ect i tillegg. De vokser fort. 

Utstyr ect til babyen da de ble født tror jeg sikkert vi har brukt en plass mellom 20-30tusen.

Anonymkode: db54b...b2e

• Liker 2
Skrevet

Har kjøpt alt brukt på Finn, selger det igjen når vi er ferdige med det. Så utstyr og klær har vi brukt veldig lite på de 2,5 første årene vi har hatt nå hvertfall.

bleier er jo veldig billig nå, og brukte bare MME innimellom så det ble heller ikke så dyrt. Begynte med fast føde fra 6 mnd, bare spist det samme som oss (ja, uten salt og annet babyer ikke skal ha selvfølgelig) og lot baby spise selv. Så ikke brukt noe penger på babymat eller babygrøt. 

barnehage koster jo litt, men alt i alt synes jeg det er mye mindre kostnader enn folk skal ha det til - om man er villig til å holde seg til det man trenger og ikke er redd for brukt. Kjøpte bilstoler og vogn nytt, forresten,  men det fikk vi også tilskudd til av besteforeldrene :)

Anonymkode: 2682d...579

• Liker 4
Skrevet

Det er dyrt å kjøpe inn utstyr som kun blir brukt de første få årene. Som vogn, sprinkelseng, stellebord, bæresele, babystol, sete til bil, klær nesten hver mnd da de vokser så fort😵, badebalje, vognpose, babygym, lekematte, stelleveske osv.

Så kommer bleier, morsmelkerstatning, flasker, nye klær hver sesong, barnehage 3.500 pr mnd, aktiviteter, bursdager osv. 

Anonymkode: ac9e0...19c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har kjøpt alt brukt på Finn, selger det igjen når vi er ferdige med det. Så utstyr og klær har vi brukt veldig lite på de 2,5 første årene vi har hatt nå hvertfall.

bleier er jo veldig billig nå, og brukte bare MME innimellom så det ble heller ikke så dyrt. Begynte med fast føde fra 6 mnd, bare spist det samme som oss (ja, uten salt og annet babyer ikke skal ha selvfølgelig) og lot baby spise selv. Så ikke brukt noe penger på babymat eller babygrøt. 

barnehage koster jo litt, men alt i alt synes jeg det er mye mindre kostnader enn folk skal ha det til - om man er villig til å holde seg til det man trenger og ikke er redd for brukt. Kjøpte bilstoler og vogn nytt, forresten,  men det fikk vi også tilskudd til av besteforeldrene :)

Hvor for dere kjøpt brukt til en ok pris og solgt igjen? 

Jeg bor i Oslo og her er alt brukt overpriset, så lønner seg ikke. Umulig å få solgt omtrent også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bor i Oslo og her er alt brukt overpriset, så lønner seg ikke. Umulig å få solgt omtrent også.

Hvis alt brukt er overpriset OG umulig å få solgt, så sier vel det noe om at det legges ut til for høy pris og det er gode muligheter for pruting 😊 Jeg bor også i Oslo, har ikke kjøpt inn så mye enda men har lagret søk på Finn på de tingene jeg vil ha, så kan jeg følge med og finne gode kjøp, evt prute hvis noe blir liggende ute lenge. Tenker at det meste bør være mulig å få kjøpt til ca halv pris brukt, selv om det er pent brukt.

Anonymkode: b14c6...38b

• Liker 3
Skrevet

Ikke så dyrt med baby og småbarn. Kjøper alt brukt på finn.no, arver og bleier i Norge koster veldig lite.

Dyrt med barn derimot, når de begynner på skolen osv. Det eneste som har vært dyrt for oss er sko. Det kjøper vi alltid nytt.

Anonymkode: a0955...c7e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo bare tull! I Oslo er det jo masse brukt å kjøpe! Klespakker med alt en unge trenger, flere poser klær til 400 kr osv. Jeg skulle ønske vi fortsatt bodde i Oslo og kunne kjøpe brukt, her er det ingenting.

Anonymkode: a0955...c7e

• Liker 7
Skrevet

Det kommer veldig ann på hvordan du velger å bruke pengene. Man får kjøpt store klespakker billig, men skal du ha alt nytt fra klær til sko så blir det fort dyrt når de vokser så fort ut av det. Ellers koster det jo med bleier, men trenger ikke velge det dyreste, finnes rimeligere merker. Når det gjelder mat må man regne med en del svinn 😂

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Bor også i Oslo 🙂 har autosøk på Finn. Noen utstyrsting kjøper man overpriset for brukt, helt enig, men det blir jo stort sett pent brukt så har solgt til omtrent samme prisen igjen. Feks bedside crib, cozyfix, bag til vogna, vugge til stua etc. 

klær kjøper jeg enten i posepakker, det er er alltid billig (er med andre ord heller ikke så kresen på stil - spesielt til barnehagetøy). Eller så kjøper jeg brukt tøy og leker på Green Kids secondhand på Løren eller Barnas skattkammer i Drammen. Det er butikker hvor privatpersoner kan leie stand og selge barbering. Noen priser høyt, andre lavt - men nesten alle har 30-50% avslag rett før leien på deres stand går ut. Da får man veldig gode priser, og kan se på klærne fysisk før man kjøper også ☺️ Kjøpt mye sko der også. Litt tålmodighet må ofte til, siden man må lete litt for å finne det man trenger i rett størrelse.

har en liste over ting jeg trenger, og kjøper stort sett bare det. Salg på Lindex er også veldig rimelig! Fornøyd med regntøy og Vinterdress derfra til min :)

• Liker 2
Skrevet

Vi arver mye av hverandre i vennegjengen. Enkelte ting trenger man jo bare noen måneder, og da låner vi av hverandre. Jeg har også arvet endel fra en kollega. Så de første 3 årene har ikke vært dyre her.
Fullammet, og deretter spiste han samme mat som oss. Lagde bare bittelitt ekstra. 

Anonymkode: f7d39...d4c

Skrevet

Det er dyrt med barn nr 1. For da må alt av utstyr babyen trenger/ikke trenger inn, og egentlig så ser du ikke hva du trenger før behovet virkelig er der.

F.eks, vippestol, bæresjal/sele, babygym, puslematter osv. 

Det trenger uansett ikke bli helt for jævlig dyrt. Man kan kjøpe det meste brukt på finn, tise eller market på facebook. Spørs hvor du kommer fra, men om du bor i nærheten av storbyene så er det mange som selger ting billig, eller nærmest gir det bort.

Bhg er dyrt, veldig dyrt. 1.året i bhg er nesten bortkastet penger siden ungen er mer hjemme med sykdom enn i selve bhg, men er der de får all det gode immunforsvaret sitt fra, så verdt det i lengden.

Også spørs det om du må gi MME, om ungen spiser glass eller du lager all mat selv osv. 

De regnet vel ut at det ville koste deg rundt 1.mill for 1 barn fra fødsel til de er 18 år.

Skrevet

Man kan bruke uendelige summer på baby, eller man kan bruke veldig lite. Jeg har kjøpt brukt og solgt videre for nesten samme pris. 

Anonymkode: a4346...cc1

Skrevet

Er litt hva man gjør det til selv da :) jeg liker helst å kjøpe nytt, men jeg må ikke ha det dyreste varemerket av alt. Er også myyyye unødvendig utstyr som finnes til baby, ig jeg har en ganske minimalistisk holdning så har ikke kjøpt så mye :) ammer, så null utgifter på mme, samt kjøper bleier når det er 50% og av coop sitt merke som er både billig og bra :) 

meeen sies jo at et barn koster rundt 1 mill. frem til de er 18 år da😅

Anonymkode: 0fa30...e0a

Skrevet

Baby er ikke dyrt. De blir ikke dyre før de begynner på skolen, og tenåringer er det dyreste som finnes. 

Skrevet

Det er alt for dyrt,ihvertfall når de blir større. 

Anonymkode: 8e973...764

Skrevet

Vi har kjøpt det meste brukt vi også, feks bedside crib til 250, mei tai til 50-lapp, 2 vognposer til 400 og vogn til 1300. Alt har vært i god stand og sett tilnærmet nytt ut med unntak av senga som hadde en del bruksmerker, men den pusset og malte vi bare.

Skal man ha alt nytt så flyr tusenlappene fort. Det vi har prioritert å kjøpe nytt er bilstol+base og ny madrass til seng og bagdel i vogna.

Anonymkode: 4a42f...b19

• Liker 1
Skrevet

Baby er ikke dyrt. Men de blir dyrere og dyrere jo eldre de blir. Jeg har barn i mange forskjellige årsklasser nå, og den minste kan ikke måle seg med hvor mye den eldste koster pr.måned/år (fører regnskap). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...