AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Kan jeg spørre hva dere putter i den som tar så stor plass? Jeg har valgt å gå for organizer. Der er det plass til bleier, våtservietter, underlag og ett skift. Samt gulpeklut. Bare lurer på hva fordelen med veske, fremfor en organizer er Anonymkode: f50b1...61e 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Jeg går også for organizer, og lurer også på hvorfor folk trenger svære vesker, eller sekker! 😅 Jeg fartet MASSE sist foreldrepermisjon, og organizeren var mer enn nok. Anonymkode: 2a339...004
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Jeg hadde stelleveske med første, den fulgte med vogna da jeg kjøpte den. I den havna det såpass mye at jeg brukte altfor lang tid på å lete etter det jeg trengte, så når nummer to kom, gikk jeg også for en organizer. I den er det bleier, en boks med våte kluter, skift og lommeboka mi. Får også plass til en doseringsboks med mme, termos og 1-2 flasker (organizer med to flaskelommer). Skal vi være borte en hel dag, f.eks, bruker jeg en stor veske med plass til litt mer. Anonymkode: e5f3a...25e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 Vi hadde en liten mappe med bleier, våtservietter, salve, håndsprit og hundeposer. Den lå oppi stelleveska, sammen med noen klesskift til baby, ekstra t-skjorte til meg, stelleunderlag, ekstra gulpekluter, vannflaske og eventuelt mat til meg. Baby var en gulper og sprutbæsjer, så det kunne gå flere klesskift på en tur. Etterhvert som baby ble stor greide vi oss med den lille mappa og et klesskift. Da sluttet vi å bruke stelleveska. Anonymkode: 1a5b2...663 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 Hadde gulpebaby og bæsjebaby så det gikk fort x antall skift i løpet av dagen 😅 I tillegg bleier, krem, våtservietter o.l. Hadde også plass til det jeg måtte trenge å ha med meg. Liker muligheten til å kunne ta den over skulderen. Synes ikke den var for stor og hadde system i den så jeg visste alltid hvor ting var. Anonymkode: 4823e...40b 1
Strange Doll Skrevet 7. november 2021 #6 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi hadde en liten mappe med bleier, våtservietter, salve, håndsprit og hundeposer. Den lå oppi stelleveska, sammen med noen klesskift til baby, ekstra t-skjorte til meg, stelleunderlag, ekstra gulpekluter, vannflaske og eventuelt mat til meg. Baby var en gulper og sprutbæsjer, så det kunne gå flere klesskift på en tur. Etterhvert som baby ble stor greide vi oss med den lille mappa og et klesskift. Da sluttet vi å bruke stelleveska. Anonymkode: 1a5b2...663 Samme her
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #7 Skrevet 7. november 2021 Hvor har dere kjøpt organiser? Jeg har søkt litt på nett men finner lite? Anonymkode: 13fa2...7bb
jaromei Skrevet 7. november 2021 #8 Skrevet 7. november 2021 Jeg har to bleiebarn, og bruker en stellesekk. Jeg bruker stellesekken istedenfor å ha både veske til meg selv og stelleveske/organizer til barna. Det er jo veldig praktisk med det til to barn også. Jeg har plass til alt av mine greier (nøkler, mobil, lommebok, ammeinnlegg som jeg syns er kjekt å ha tidlig i ammeperioden) og helsestasjonkortene til barna. Til barna har jeg ett skift til hver av dem, tørre engangskluter, våtservietter, bleier til begge, underlag, sinksalve, inotyol, solkrem og litt annet praktisk, som sugerør til 2-åringen når vi er på kafé for eksempel. Jeg har også fast med meg bæresjal i sekken. Og mobillader. Skal sies at jeg har virkelig er forberedt på det meste. Jeg har hatt begge barna noe på sykehus, og har lært at det er kjekt å være forberedt på det meste. Istedenfor å skulle stresse med å mangle masse greier hvis det skulle skje noe uforutsett. Jeg pakker fremdeles en truse til meg selv i den sekken, i tilfelle det skulle bli en overnatting på sykehus plutselig.. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #9 Skrevet 7. november 2021 Jeg har gulpebaby som får mme, så trenger alltid flere skift, gulpekluter, termos med varmt vann, flaske med kaldt vann, pulver, flasker. Nå får hun i tillegg fast føde, så i tillegg til flasker har vi med smekke, skje og boks med mat. I tillegg til nøkler, mobil, lommebok, AirPods, solbriller osv til meg. I tillegg kommer bleier, våtservietter og stelleunderlag. Ikke bare-bare 😅 Anonymkode: ec649...383
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #10 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor har dere kjøpt organiser? Jeg har søkt litt på nett men finner lite? Anonymkode: 13fa2...7bb https://www.mimmis.no/tinkafu-tinkabag-organizer-sort-pu?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Tinkafu+Tinkabag+Organizer%2C+Sort+PU&from=kelkoo&gbraid=0AAAAADGtTT-16iOkpLy-FxoUMaOzoRbBi&gclid=EAIaIQobChMIt_nO6-yG9AIVxgZ7Ch1UlwifEAQYAyABEgIhY_D_BwE Anonymkode: f50b1...61e
tussi84 Skrevet 7. november 2021 #11 Skrevet 7. november 2021 Vi har stellebag, og det er ikke så mye opp i der. All likevel er det fullt. Det vi har oppe i der er: - et skift som består av body, strømpebukse, sokker, bukse og genser. - 1 Gulpeklut, 2 siklesmekker, 1 vanlig smekke - mellom 5- 6 bleier - våtservietter og tørrservietter - stelle krem - et glass med middagsmat - noe frukt - drikke til baby 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #12 Skrevet 7. november 2021 Hadde organizer på styret, men også stellesekk som lå under vogna. For det første brukte vi mye bæretøy i starten, for det andre syns jeg det var greit å ha plass til flere ting enn jeg fikk i organizeren, og for det tredje syns jeg det var plundrete å ta av og bære organizeren inn på et stellerom sammenlignet med å ta med sekken. Det jeg alltid hadde oppi den: sammenleggbart stelleunderlag, bleier, tørrservietter, en liten flaske vann (i tilfelle bleieskift i det fri uten tilgang til vann), liten flaske babyolje, et par skift til baby, et par gulpekluter, våtpose til nedgulpete/nedbæsjede klær, hundeposer. Når hun begynte med fast føde var det alltid noen klemmeposer eller lignende mat der også. I tillegg til ting jeg ellers ville lagt i min egen veske. Organizeren fungerte mest som koppholder og oppbevaring av ting vi ville ha lett tilgjengelig (f.eks. håndsprit, kleenex, noen ekstra smokker, solbriller osv.). Hadde aldri fått plass til alt jeg hadde i stellesekken der. Anonymkode: 09bcc...6f6 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #13 Skrevet 7. november 2021 Vi anskaffet en stellesekk fordi vi ofte ikke hadde med vognen på tur. Men ellers hadde jeg nok hatt det fint med en organizer da vi hadde ett barn og hun var baby. Nå som barna er 1 og 3, bruker jeg fortsatt den stellevesken hvis vi skal være hjemmefra lenge. Nå er det utstyr til bleieskift, skift til uhell for hun som har sluttet med bleie (som begynner å kreve litt plass nå som det blir kaldere i været) og gjerne mat og drikke i den. I tillegg til alt rotet jeg vanligvis har i håndvesken min. Anonymkode: a92a3...b9c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #14 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor har dere kjøpt organiser? Jeg har søkt litt på nett men finner lite? Anonymkode: 13fa2...7bb Fra Tinkafu. Hun har egen nettbutikk, veldig kjapp og god service 🙂 Anonymkode: 2a339...004
Amatariel Skrevet 7. november 2021 #15 Skrevet 7. november 2021 Samler seg opp ting, så greit med veske syns jeg. Skift til babyen, drikkeflaske til meg, plass hvis jeg shopper litt ting osv. Alltid vært glad i stelleveske og brukt det mye.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #16 Skrevet 8. november 2021 Bruker stelleveska som weekendbag med flere skift, pledd og leker. Organizer holder i massevis til dagsturer (to skift, 5 bleier, kluter, og noen ting til meg selv) Anonymkode: 8332b...91c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå