Gå til innhold

Stemmer det for deg at EL kommer 14 dager etter første mens-dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser jo at mensen som regel alltid kommer ca 14 dager etter EL. 

Stemmer dette for dere? Selv for dere med uregelmessige sykluser?

Anonymkode: b60a7...ad9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overskriften og teksten i innlegget ditt sier to forskjellige ting.

Ja, min mens kommer 14 dager etter EL. Men EL kommer ikke 14 dager etter første mensdag. Jeg har EL på dag 28, og mens kommer 14 dager etterpå. Jeg har altså syklus på 42 dager.

Anonymkode: 66f6c...2c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Overskriften og teksten i innlegget ditt sier to forskjellige ting.

Ja, min mens kommer 14 dager etter EL. Men EL kommer ikke 14 dager etter første mensdag. Jeg har EL på dag 28, og mens kommer 14 dager etterpå. Jeg har altså syklus på 42 dager.

Anonymkode: 66f6c...2c0

Har rotet! Teksten stemmer, ikke overskriften!

Anonymkode: b60a7...ad9

Skrevet

Jeg har mens ca 14 dager etter EL, men EL kan komme alt fra dag 11 til dag 17. Når jeg merker jeg har EL vet jeg også om dette blir en av de lengre eller kortere syklusene. Så generelt, er det eggløsningstidspunkt og ikke tiden mellom eggløsning og mens som varierer når syklusen et uregelmessig. 

Anonymkode: 6cb09...256

Skrevet

Ja jeg får alltid mensen på den 15 dagen etter eggløsning så dvs 14 hele dager med lutealfase.

jeg får derimot aldri eggløsning på dag 14 i syklusen. Har alltid fått eggløsning alt fra dag 18 til dag 25 ca. Har blitt gravid og fått barn med sen eggløsning også så har ikke betydd noe annet enn at det blir lange sykluser for meg.

Skrevet

Menstruasjon 10-11 dager etter eggløsning her.

Anonymkode: c1cae...5a7

Skrevet

Jeg har mensen i 7-8 dager, EL på dag 11-12. Og nye 16-21 dager før neste mens. 

Anonymkode: 513ce...ffd

Skrevet

Jeg får alltid mensen 13 dager etter eggløsning. Jeg er rimelig sikker på at det stemmer fordi jeg tempet en god stund mens vi prøvde på første barn. Det varierer litt hvor lang syklusen min er, men det er tiden mellom første mensdag og eggløsning som varierer. 

Anonymkode: e4fa8...18f

Skrevet

Jeg har Syklus på 26-28 dager, eggløsning er konsekvent på dag 14 (dag 1=første mensdag). Mens på 2-4 dager, mellom 12-14 dager etter eggløsning. 

Anonymkode: 9a417...172

Skrevet

Jeg har EL på CD 15/16 og en syklus på 28 dager 

Anonymkode: b5b01...188

Skrevet

Mens kommer 12-13 dager etter EL

Skrevet

Dagene mellom EL og mens kalles lutealfasen og den kan absolutt variere fra kvinne til kvinne. Det vanlige er mellom 12-16 dager, altså er 14 dager det gjennomsnittlige. Men noen har også 10 eller 11 dager. Har man under 10 kalles den defekt og man bør få støttehjelp. 

Mine sykluser har variert med 10-13 dagers lutealfase. 

Skrevet

EL på dag 11,12 eller 13, og lutealfase på 13 dager.

Anonymkode: bf533...878

Skrevet

Jeg får eggløsningslim og økt nattetemperatur en 6-7 dager etter mens er slutt, så er selve eggløsningen i følge kartleggingsappen min 10 dager etter mensen er slutt, eller 14 dager etter første mensdag 

Anonymkode: ee741...fd5

Skrevet

Jeg får mensen 13-15 dager etter el.

Syklus 32-35 dager, el på alt fra dag 18-21.

Anonymkode: 1272b...d6b

Skrevet

Jeg får mensen i snitt 13 dager etter eggløsning. Varier mellom 12-13 dager :) (bekreftet ved temping) 

Anonymkode: f1fd2...fd3

Skrevet (endret)

Har bare testet eggløsning de siste to syklusene, men begge ganger har mensen kommet på kvelden 13dpo, 14 dager etter positiv eggløsnings-test. Har litt lange sykluser som varierer mellom 35-40 dager (mild PCO). Sist gang var EL på dag 27 i syklusen.

Endret av font
Skrevet

Nei, det stemmer ikke for meg. Har EL nærmere 20 dager etter første mensdag. Sikkert fordi jeg har litt lang syklus (35 dager).  

Anonymkode: faa31...3d1

Skrevet

Har litt varierende syklus (21-27 dager), så har opplevd el på alt fra dag 9 til dag 13/14. vanligvis rundt dag 11-12.

Anonymkode: f4d5c...b41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...