Gå til innhold

Venninne som har blitt en dårlig venn

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste årene har bestevenninnen min endret seg veldig. Hun ringer meg bare når hun ikke får tak i noen andre, hun kommer kun på besøk når hun skal øse ut om ting i hennes liv og lytter aldri når jeg forteller om ting i mitt liv. Hun prøver ikke engang late som hun lytter, hun lukker ørene og sier HÆ? etter jeg har sagt noe og det ikke er noen respons å få og jeg må heve stemmen å spørre om hun hører etter! 

Jeg er engasjert i hennes liv og responderer med lange tilbakemeldinger til hennes problemer og tanker men hun er helt vekk når jeg snakker om mitt og det er så ille at jeg føler at jeg ikke har noen å snakke med lenger. Det er bestevenninnen min og det er stort sett bare henne jeg er med, utenom når det er bursdag og nyttårs hvor vi feirer med damegjengen som mest består av hennes venner. Jeg har ingen andre nære venner. 

Jeg har tatt det opp med henne og hun sier bare sorry og tuller det vekk. Det fremstår bare skikkelig egoistisk og frekt! Bør jeg avslutte vennskapet med min bestevenninne jeg har hatt gjennom 40 år, eller må jeg finne meg i at vennskapet er enveis? Vi er rundt 45 år og det vil være vanskelig å finne nye venninner utenom overfladisk bekjentskap føler jeg.. 

Anonymkode: b2860...0bc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, den er lei. :,( 

Kan du prøve å se om du kan engasjere deg mindre i hennes problemer? Bli litt lik henne, for å se om hun endrer seg?

Anonymkode: d52b8...98c

• Liker 1
Skrevet

Første bud må være så slutte å engasjere deg i henne. Ikke vær en søppelbøtte for hennes greier. 

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke kutte henne ut, men prøv å utvide din egen vennekrets litt. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...