AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #41 Skrevet 8. november 2021 Hvis jeg hadde ugler i mosen og ville skjule post for mannen hadde jeg så klart ikke fortalt han om at jeg hadde postboks. Anonymkode: 749d7...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #42 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (På 7.11.2021 den 1.44): Han er livredd for id-tyveri, og såklart forstår jeg det til et visst punkt. Vi har nylig kjøpt hus et nytt sted, og han har snakket med en nabo som har opplevd det. Jeg foreslår at vi kjøper en mer sikker postkasse. Men han vil nå ha ALL posten sin til postboks, dermed så må han faktisk endre adresse til kun å ha adresse på postboksen, står det inne på posten sine nettsteder. Det betyr at bare jeg og barna står på adressen på huset. Det føler jeg på når vi er samboere og vil gjerne at vi skal ha samme adresse. Jeg blir faktisk litt trist over det. Hva tenker dere om det? Anonymkode: 4ec5c...88b Men personnummeret hans er jo tilgjengelig for flere hundre personer, sånn på normalen. Alt fra hun i kassa på polet via dørvakta på den lokale pubben kan be om id og får da fremvist leg med nok info til å stjele ens identitet med et raskt søk på google. Hva er det mannen din tenker han får i postkassen som er sensitivt? Ingen får brev i 2021 ( i så fall kan han bare skaffe seg digipost) og ingen får regninger (igjen: digipost). Pakker fra sparkjøp er ikke grunnlag for å stjele noens id. Anonymkode: 867dd...7f7
Ulrikke Skrevet 8. november 2021 #43 Skrevet 8. november 2021 nomore82 skrev (12 minutter siden): Har du sjekket at han ikke lurer deg? Han kan jo sitte med et ministormkjøkken og ei lita miniseng inni postboksen mens du tror han er på jobb..... 😅 Da hadde han nesten fortjent det!!!! Men stakkaren har hatt 95% hjemmekontor siden mars 2020, så uansett hvor uanmeldt jeg har kommet hjem siden da har han sittet i kontorbula si her hjemme, gitt....
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #44 Skrevet 8. november 2021 Et alternativ til postboks er kanskje å si til posten at man vil hente posten selv på postkontoret eller i post-i-butikk? Det gjør et nært familiemedlem av meg da de ikke ønsket postkasse i sånn felles postkassestativ i enden av veien. Så da sa de det til posten og henter heller posten sin i post-i-butikk. De har ikke endret postadresse eller opprettet postboks, de mottar post til samme adresse som før (hjemme-adressen) men postbudet leverer det ikke ut. Det blir som å ikke ha postkasse egentlig. Så det kan du sjekke ut da. (Dette er ikke noe bare 1 i husstanden kan gjøre det følger adressen ikke navn/person sånn jeg forsto det på mitt familiemedlem) Anonymkode: ebb62...9f0
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #45 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (På 7.11.2021 den 14.17): Forstår folk er redd for posten sin , men det fins postbokser med låser og. Her er røde flagg og de lyser lang vei! Utro? Anonymkode: 3138d...da3 Utro og kommuniserer via brev!? Bor dere i 1952? Anonymkode: e8847...d5d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå