AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Tidligere laget jeg et innlegg hvor jeg fortalte om min store drøm! Og vil gjerne høre om noen har erfaring fra å flytte til USA? Jeg har alltid hatt lyst til å flytte til USA , ja jeg vet det høres klisje ut. Alle som jakter på den amerikanske drømmen... I alle år har jeg slitt med å føle tilhørighet i Norge, siden jeg er oppvokst i fosterhjem har jeg aldri hatt noe fast sted å føle tilhørighet til. Min biologiske pappa var reisende og reiste over hele verden, min biologiske mamma er bosatt i nord. Men de har begge flyttet rundt omkring i Norge og utlandet. Dette har gjort at jeg ikke har hatt et fast bosted før jeg ble voksen og møtte min ektemann. Selv om min mann ikke ønsker å flytte og vi har begge faste gode jobber her, enebolig og godt nettverk/familie har jeg likevel en streng trang til å ville flytte til USA. Har vært her to ganger, en gang i Las Vegas og en gang i Texas. Denne trangen kom lenge før jeg besøket landet. Av en merkelig grunn blir jeg fascinert av kultur, menneskene, naturen, klimaet og alt annet som hører med. Jeg har lest meg opp og ned om landet, kultur, sett på dokumentarer, gjort reaserch og undersøkt boligmarkedet der borte. Dessverre har ikke dette latt seg gjøre da mannen min ikke ønsker å flytte/samtidig som jeg vet hvor ufattelig vanskelig det er å få amerikansk statsborgerskap. Det er jo ikke bare å flytte med to barn og mann på slep til USA uten å ha mulighet til å bli værende i lenger enn 3-6 mnd. Men bare tanken på drømmen om å flytte til USA gjør meg gal, det gir meg sommerfugler i magen. Og en dag HÅPER jeg at vi bare kan selge huset og reise! Anonymkode: cf775...cbf
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Ta nå til deg rådene du har fått i noen av de andre trådene dine. Anonymkode: 532c3...bbd 9
Natta1980 Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Jeg har også alltid drømt om å reise til USA og bo der, av noen av de samme grunnene som du nevner. Men i virkeligheten ville det ha blitt beintøft. Masse arbeidsledighet der. Over 50 mill lever under fattigdomsgrensa. Å få seg en lavtlønnet jobb ville ikke ha vært nok til å betale husleie engang. Mange må jobbe både 2 og 3 jobber og lever likevel som fattige. Til og med utdannete jurister har problemer med å få seg jobb, så jeg i en dokumentar. Mye er i forandring der. Folk flytter fra California, pga dyr husleie. Og mange byer som før var i vekst er nå bare spøkelsesbyer med narko og gjenger. Jeg har derfor heller begynt å tenke mer på Europa hvis jeg noen gang blir å flytte utenlands. Mange flotte steder. Enten store byer som Paris, Aten. Eller noe lite, intimt, pittoresk og koselig,,,, 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 Hvilket svar venter du på? At noen skal si ja, dra, eller nei, bli. Gjør det noe forskjell for deg om du får 20 ja og 5 nei, eller omvendt? Får du 30 ja så drar du? Eller....? 🤷♀️ Anonymkode: 53085...bbf 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 Denne har jeg postet før, og denne poster jeg igjen: Anonymkode: 15984...71c 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #6 Skrevet 7. november 2021 https://www.businessinsider.com/personal-finance/living-wage-income-to-live-comfortably-in-every-us-state Nok av folk som tror de skal gjøre det stort i USA. De kommer over, prøver litt og så kommer de ikke særlig langt. Det sys ikke puter under armene på folk der borte slik det gjøre her. Anonymkode: 15984...71c 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #7 Skrevet 9. november 2021 Hvordan har du tenkt å få arbeidstillatelse der? Det virker beinhardt der, på langt nær så gode sosiale ordninger som vi har her. Anonymkode: 69d1f...89a 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #8 Skrevet 9. november 2021 USA er et greit land å være på ferie i, men å bo der? Nei! Det hadde jeg aldri gjort. Anonymkode: ebe94...ed0 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (På 7.11.2021 den 23.58): Denne har jeg postet før, og denne poster jeg igjen: Anonymkode: 15984...71c Liker realismen i hvordan det endelige resultatet av å bli en amerikansk statsborger innebærer at du blir en fattig, hjemløs boms. Gratulerer! Anonymkode: 730ef...64c
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #10 Skrevet 10. november 2021 Ts må forlate barn og ektemann, finne seg ny mann i USA. Da har du sjansen Anonymkode: 46632...12a 1
Gjest laPistola Skrevet 10. november 2021 #11 Skrevet 10. november 2021 Jeg kjenner en som flyttet til USA ja. Hun giftet seg med en søkkrik mann, så det gikk fint , helt til han byttet henne ut med en yngre kone og hun måtte flytte hjem da. Hun hadde 20 fine år der fordi hun ( eller mannen egentlig ) hadde veldig mye penger. Det er jo helt vesentlig. Hvordan skal du få oppholdstillatelse? Hva skal du leve av?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #12 Skrevet 10. november 2021 Jeg har bodd i USA i mange år, gift med en amerikaner. Min mann tjener veldig godt, noe som blant annet gjør at vi kan bo fint og trygt (gated community), ha helseforsikring osv. Jeg hadde aldri bodd her hvis ikke. Jeg synes det er helt ok å bo her, men savner Norge veldig. For en litt innesluttet nordmann er det, selv etter mange år, fortsatt vanskelig å forholde seg til ekstremt ekstroverte amerikanere. Skolesystemet er ikke noe å rope hurra for og veldig mye handler kun om fasade. Men vi har gode venner her, barna våre har besteforeldre, onkler, tanter osv. som forguder dem og for barna mine er jo dette hjemmet deres. Så jeg trives jo, men samtidig hadde jeg ikke forblitt her om det ikke hadde vært for at jeg har skapt meg et liv her. Men å være på ferie i USA og bo i USA er virkelig to helt forskjellige ting. Anonymkode: d4818...a78 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #13 Skrevet 10. november 2021 USA er verdens beste ferieland. Anonymkode: 46632...12a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #14 Skrevet 10. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har bodd i USA i mange år, gift med en amerikaner. Min mann tjener veldig godt, noe som blant annet gjør at vi kan bo fint og trygt (gated community), ha helseforsikring osv. Jeg hadde aldri bodd her hvis ikke. Jeg synes det er helt ok å bo her, men savner Norge veldig. For en litt innesluttet nordmann er det, selv etter mange år, fortsatt vanskelig å forholde seg til ekstremt ekstroverte amerikanere. Skolesystemet er ikke noe å rope hurra for og veldig mye handler kun om fasade. Men vi har gode venner her, barna våre har besteforeldre, onkler, tanter osv. som forguder dem og for barna mine er jo dette hjemmet deres. Så jeg trives jo, men samtidig hadde jeg ikke forblitt her om det ikke hadde vært for at jeg har skapt meg et liv her. Men å være på ferie i USA og bo i USA er virkelig to helt forskjellige ting. Anonymkode: d4818...a78 Du har blitt amerikansk statsborger? Anonymkode: 15984...71c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå