AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #21 Skrevet 7. november 2021 Det skjer ingenting. Barnet mitt tok på ovnen som liten, og jeg hadde allerede hjelp fra bv i forhold til barnet. Om en skal følge den logikken hadde de tatt barnet etter den hendelsen, men det gjorde de ikke. Anonymkode: 1b49e...a40 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #22 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): For 3 år siden brant eldste barnet mitt seg på begge håndflatene. Hun var 10 måneder og reiste seg opp etter en vedovn å brant hendene. I dag brant yngste på 2 år en håndflate på induksjonsplata, like etter at jeg hadde flytta stekepanna. Stolen sto der fra et eldre søsken hjalp til med maten, så kom minsten seg snikende inn å tok selvfølgelig på plata mens jeg hentet vann i vasken 2 meter i fra for å tilsette i gryta. Et familiemedlem sa at bare et barn brenner seg blir det regnet som omsorgssvikt, og at barnevernet kommer inn i bildet nå siden nå er det 2 gang.... Er det mulig, stemmer dette? 😭😭 Er det flere her som har opplevd at flere enn et barn har brent seg? Husker når eldste brant seg var vi ganske alene om å ha barn som har brent hendene... føler vi er de eneste... Anonymkode: 55954...754 Du må ha et familiemedlem som enten er langt under gjennomsnittet intelligent, eller bare ondskapsfull. Unger brenner seg, slik er det bare. Man prøver jo å unngå og sikre slik at det ikke skjer alvorlige skader, men de kommer til å brenne seg. Anonymkode: 0d938...8a6 2
Mooza Skrevet 7. november 2021 #23 Skrevet 7. november 2021 Himmel-. for et terrorvelde småbarnsforeldre lever i. Nå er det snart på tide at noen faktisk setter foten ned for alle disse truslene man lever under. Det er jo faktisk ikke ok. Det er jo uheldig at de brenner seg, og dere må jo gjerne sikre ovnen, men det skjer. Tror det har skjedd med ett mine barn hos besteforeldre en gang. Husker broren min datt i bålet på telttur da vi var små. Var det omsorgssvikt at de tok oss på telttur? Samme bror sprang gjennom en glassdør på sydentur. Han var litt sånn uheldig... 2
applestories Skrevet 7. november 2021 #24 Skrevet 7. november 2021 Mooza skrev (3 minutter siden): Himmel-. for et terrorvelde småbarnsforeldre lever i. Nå er det snart på tide at noen faktisk setter foten ned for alle disse truslene man lever under. Det er jo faktisk ikke ok. Det er jo vanskelig å sette ned foten når det er vanlige mennesker, kjente, ukjente og familiemedlemmer, som kommer med tilsynelatende trusler, og ikke barnevernet. Ute i den virkelige verden er barnevernet en instans man leser litt om i media og mye på Facebook og KG. De færreste vet noe om hvilke regler som gjelder. Slik skremselspropaganda gjør veldig sjelden noe godt for noen. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #25 Skrevet 7. november 2021 Skjønner tanken din.. vår gutt falt ut av vogna da han var 8-9mnd og jeg har aldri følt meg verre. Jeg føler meg fortsatt dårlig av å tenke på det 1,5 år etter. Jeg er redd han skal skade seg skikkelig igjen slik at helsevesenet tror vi er dårlige foreldre.. eller at vi ikke følger med. Det er dårlig gjort av vedkommende å si dette til deg, da jeg tror ikke det er uvanlig at uhell skjer. De er altså så raske.. vi selv må nærmest fotfølge 2-åringen inne, og særlig nå når vi fyrer i vedovn osv.. Det er fort gjort og jeg tror (og håper) barnevernet har verre saker å ta tak i. Anonymkode: a5fc0...9d9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #26 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde jeg observert brente håndflater på søsken hadde jeg sendt bekymringsmelding til BV. Ellers så burde foreldre passe på barna, ikke drive å surre med alt annet. Anonymkode: 76dd9...52c Å lage mat, er det å surre med alt annet? Er vel større omsorgssvikt å la de sulte vil jeg tro... Anonymkode: 55954...754 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #27 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du bør lære barna hva som er farlig i stedet for å flytte unna og satse på at ting blir fort kalde osv, for da skjer det ikke noe selv om en snur ryggen til et sekund. Vi har aldri hatt barnesikring på noe og har heller lært barna hva de skal passe seg for helt fra de var bittesmå. Og ingen av dem har brent seg eller skadet seg selv om de har vært med og hjulpet på kjøkkenet, krabbet trapper selv fra før de kunne gå osv hele veien. Og husk at det hjelper ikke å si at de ikke skal røre, for da blir det bare mer spennende. Du må forklare at det er auau, vondt, farlig osv, alt etter alder og hvilke ord du velger å bruke og vise og forklare hvordan de skal gjøre ting. Anonymkode: 0218d...dd8 Og du tror ikke jeg lærer de til hva som er rett og galt, farlig og auau. AUAU er et av de 10 førdte ordene til begge barna mine, og begge har brent seg. Vi har det veldig barnevennlig her, stekeovnen vår er oppe i høyden og blir aldri kald på utsiden men vi sier alltid at den er auau og farlig når hun tar på den for vi tenker at det kan komme tilfeller der noen har en gammel stekeovn... platetopper rr sua her også selv om jeg i utgangspunktet trodde plata skulle kjøle seg rask ned, men jeg rakk ikke å oppdage at hun hadde kommet seg opp på stolen som storesøster hadde for å hjelpe til, før jeg visste ordet av det ble hun brent. Men selvfølgelig er minste I en tid der en vil teste grenser.... Anonymkode: 55954...754 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #28 Skrevet 7. november 2021 Går ikke dette under "sånt som skjer" da? Jeg har bare ett barn, men han har brent seg flere ganger. Ikke sånn at det har blitt noe mer enn en vannblemme, men det har bare vært flaks, og ikke fordi jeg er så mye flinkere til å passe på enn deg. Så i såfall burde bv ta seg en tur hit først. 😛 Anonymkode: a7f2d...33e 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #29 Skrevet 7. november 2021 Du må jo passe på. Små barn skal ikke være i nærheten av ting de kan brenne seg på. Anonymkode: 806b7...332 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #30 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde jeg observert brente håndflater på søsken hadde jeg sendt bekymringsmelding til BV. Ellers så burde foreldre passe på barna, ikke drive å surre med alt annet. Anonymkode: 76dd9...52c Det hadde jeg også gjort. Ville tenkt at foreldrene var sløve. Anonymkode: 806b7...332 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #31 Skrevet 7. november 2021 ABM skrev (6 timer siden): 😂😂😂...For noe tull! Jeg har mista barn fra stellebord...latt de brenne seg..klemt de bak i døra..latt de klatre i stige og falle ned..og glemt å hente de i barnehagen...😂...og jeg har ikke sett snurten av barnevernet...og det har det heller aldri vært noen grunn til.. Det der er omsorgssvikt. Anonymkode: 806b7...332 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #32 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mitt barn har blitt brent flere ganger hos besteforeldrene. Samt bitt av hund der. Ingenting har skjedd. Anonymkode: f0276...da2 Hvis barnet mitt hadde blitt brent flere ganger og bitt av hund hadde jeg aldri sendt ungen dit igjen hva i alle dager... Og du prater som om det er NORMALT. Anonymkode: ce3c5...6f2 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #33 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Og du tror ikke jeg lærer de til hva som er rett og galt, farlig og auau. AUAU er et av de 10 førdte ordene til begge barna mine, og begge har brent seg. Vi har det veldig barnevennlig her, stekeovnen vår er oppe i høyden og blir aldri kald på utsiden men vi sier alltid at den er auau og farlig når hun tar på den for vi tenker at det kan komme tilfeller der noen har en gammel stekeovn... platetopper rr sua her også selv om jeg i utgangspunktet trodde plata skulle kjøle seg rask ned, men jeg rakk ikke å oppdage at hun hadde kommet seg opp på stolen som storesøster hadde for å hjelpe til, før jeg visste ordet av det ble hun brent. Men selvfølgelig er minste I en tid der en vil teste grenser.... Anonymkode: 55954...754 De skal jo ikke lære at ting som ikke er varme er auau og varmt. Hele poenget er at de skal lære å kjenne igjen varme som noe de skal passe seg for og ikke å passe seg hele tiden for ting som av og til er varme for da skjønner de jo ikke at andre varme ting de kommer i nærheten av som de ikke har sett før er farlige. Minsta her får leke ved ovnen så mye hun vil når det ikke er fyr i den, men hun holder seg godt unna når den er varm. Det er jo varmen som er farlig, ikke ovnen i seg selv. Dette er det samme som de som har barnesikringer overalt og ungene skader seg når de kommer andre steder fordi de ikke har lært seg å takle de farlige tingene. Anonymkode: 0218d...dd8 1
Gjest ABM Skrevet 7. november 2021 #34 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det der er omsorgssvikt. Anonymkode: 806b7...332 Ja det er klart..🤔..burde du kontakte barnevernet, politiet og moderator tror du..?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #35 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): For 3 år siden brant eldste barnet mitt seg på begge håndflatene. Hun var 10 måneder og reiste seg opp etter en vedovn å brant hendene. I dag brant yngste på 2 år en håndflate på induksjonsplata, like etter at jeg hadde flytta stekepanna. Stolen sto der fra et eldre søsken hjalp til med maten, så kom minsten seg snikende inn å tok selvfølgelig på plata mens jeg hentet vann i vasken 2 meter i fra for å tilsette i gryta. Et familiemedlem sa at bare et barn brenner seg blir det regnet som omsorgssvikt, og at barnevernet kommer inn i bildet nå siden nå er det 2 gang.... Er det mulig, stemmer dette? 😭😭 Er det flere her som har opplevd at flere enn et barn har brent seg? Husker når eldste brant seg var vi ganske alene om å ha barn som har brent hendene... føler vi er de eneste... Anonymkode: 55954...754 Min yngste har brent begge hendene på vedovner da hun var rundt året. Helt forferdelig å oppleve. Du ha jo 2 ulike barn i 2 ulike situasjoner så tenker dette kommer til å gå bra. Anonymkode: 2ec9b...317 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #36 Skrevet 7. november 2021 Nei, barnevernet kommer ikke på grunn av dette. Når det er sagt bør dere virkelig begynne å passe på ungene deres 😵💫 Herregud for noen uansvarlige foreldre. Anonymkode: 2bcef...198
Sinsiew Skrevet 7. november 2021 #37 Skrevet 7. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, barnevernet kommer ikke på grunn av dette. Når det er sagt bør dere virkelig begynne å passe på ungene deres 😵💫 Herregud for noen uansvarlige foreldre. Anonymkode: 2bcef...198 Passe på ungene fordi ungene har brent seg en gang hver? Jaja, du har vel hjelm på dine. Bare i tilfelle.. Endret 7. november 2021 av Sinsiew 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #38 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadde jeg observert brente håndflater på søsken hadde jeg sendt bekymringsmelding til BV. Ellers så burde foreldre passe på barna, ikke drive å surre med alt annet. Anonymkode: 76dd9...52c AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det hadde jeg også gjort. Ville tenkt at foreldrene var sløve. Anonymkode: 806b7...332 Nei altså ... Klart det er uheldig at barn skader seg på vedovnen eller komfyren, men det er umulig å forebygge alt av ulykker. Selv er jeg av den overbeskyttende typen og har ikke hatt noen uhell men har forståelse for at uhellet kan være ute når man lager mat med barn rundt seg, slik mange tross alt må gjøre. Dere som svarer slik, har dere barn? Har dere aldri gjort noe feil som forelder? Fint at dere er opptatt av barns ve og vel og ønsker å melde ifra, men det blir ikke riktig hvis det bikker over i å melde for mye. Det kan resultere i at helt vanlige foreldre vil vegre seg for å oppsøke helsehjelp, eller holder barnet borte fra barnehagen hvis det har skjedd et uhell. Skjønner at du blir bekymret, ts, men jeg tror nok du kan slappe av. Anonymkode: 38756...fd9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #39 Skrevet 7. november 2021 Helsepersonell har meldeplikt til barnevern dersom de "har grunn til å tro at barnet utsettes for mishandling eller annen alvorlig omsorgssvikt." Det er selvfølgelig ikke slik at helsepersonell tror de vilkårene er oppfylte fordi to søsken begge har brent seg. De vil, som de skal med alle skader på barn, kartlegge hva som har skjedd og vurdere om forklaringen samsvarer med skaden som observeres. Anonymkode: 0bdef...3cf 2
minister-mio Skrevet 7. november 2021 #40 Skrevet 7. november 2021 Det var en merkelig kommentar å komme med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå