AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 For 3 år siden brant eldste barnet mitt seg på begge håndflatene. Hun var 10 måneder og reiste seg opp etter en vedovn å brant hendene. I dag brant yngste på 2 år en håndflate på induksjonsplata, like etter at jeg hadde flytta stekepanna. Stolen sto der fra et eldre søsken hjalp til med maten, så kom minsten seg snikende inn å tok selvfølgelig på plata mens jeg hentet vann i vasken 2 meter i fra for å tilsette i gryta. Et familiemedlem sa at bare et barn brenner seg blir det regnet som omsorgssvikt, og at barnevernet kommer inn i bildet nå siden nå er det 2 gang.... Er det mulig, stemmer dette? 😭😭 Er det flere her som har opplevd at flere enn et barn har brent seg? Husker når eldste brant seg var vi ganske alene om å ha barn som har brent hendene... føler vi er de eneste... Anonymkode: 55954...754
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Mitt barn har blitt brent flere ganger hos besteforeldrene. Samt bitt av hund der. Ingenting har skjedd. Anonymkode: f0276...da2 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Altså, det er jo kjipt for ungene at det skjedde, men hvordan skal bv finne ut av det egentlig? Legevakta har jo ikke lov å gå inn på ditt andre barns journal, og det hadde også vært merkelig om de plutselig fant det for godt å gjøre det. Pass bedre på ungene dine, og så skal du se dette går helt fint! Du har nok mange vitner (bhg osv) på at du er en god nok mor, og om. Bv mot formodning skulle åpne en us på bakgrunn av en bekymring fra helsevesenet, så legger du deg så flat som du kan og sier at det aldri aldri skal skje igjen. Anonymkode: abb66...dda 4
Sinsiew Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 Nei, selvfølgelig skjer ikke det.. Jeg vet forresten om flere barn med brente håndflater.. 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Må bare poengtere at jeg virkelig ikke tror de kommer til å sende mld. Anonymkode: abb66...dda 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, det er jo kjipt for ungene at det skjedde, men hvordan skal bv finne ut av det egentlig? Legevakta har jo ikke lov å gå inn på ditt andre barns journal, og det hadde også vært merkelig om de plutselig fant det for godt å gjøre det. Pass bedre på ungene dine, og så skal du se dette går helt fint! Du har nok mange vitner (bhg osv) på at du er en god nok mor, og om. Bv mot formodning skulle åpne en us på bakgrunn av en bekymring fra helsevesenet, så legger du deg så flat som du kan og sier at det aldri aldri skal skje igjen. Anonymkode: abb66...dda Men jeg har sagt det til barnehagen med eldste, og minste går på avdelinga som eldste har gått på, og samme avdeling til ei ansatt jeg vet husker det. Vi prater masse sammen, hun er pedagogisk leder og vi snakket om det for litt siden, og da sa hun at hun forsatt husket det. Og nå på mandag blir minste levert med brent håndflate... Takk for svar uansett. Anonymkode: 55954...754
NiceOrNothing Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 Det syns jeg var ondskapsfullt sagt av vedkommende . Uhell skjer . Å de fleste skjer i hjemmet . Grusom følelse som foreldre når barnet brenner seg . ( eller skader seg på andre måter ) Man trenger ikke da at noen strør salt i åpent sår , å truer med barnevernet . God bedring til både deg og barnet ❤️❤️ 12
NiceOrNothing Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg har sagt det til barnehagen med eldste, og minste går på avdelinga som eldste har gått på, og samme avdeling til ei ansatt jeg vet husker det. Vi prater masse sammen, hun er pedagogisk leder og vi snakket om det for litt siden, og da sa hun at hun forsatt husket det. Og nå på mandag blir minste levert med brent håndflate... Takk for svar uansett. Anonymkode: 55954...754 Ikke tenk på d, de vil forstå ❤️
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #9 Skrevet 7. november 2021 Nei, barnevernet kommer ikke og tar ungene dine pga dette. Vedkommende som påsto det aner ikke hva han/hun snakker om. Alle vet at slike ting kan skje, det er umulig å passe på hele tida. Man passer på så godt man klarer, men likevel skjer slike ting. Unger brenner seg, går på hodet ned trapper og skader seg på de utroligste måter selv om voksne passer på så godt de kan. Hilsen ei som også la hånda på varm kokeplate en gang mens min bestemor sto rett ved siden av. Jeg tror til og med at hun sa at plata var varm og at jeg måtte passe meg… Anonymkode: 8efd4...5b7 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #10 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men jeg har sagt det til barnehagen med eldste, og minste går på avdelinga som eldste har gått på, og samme avdeling til ei ansatt jeg vet husker det. Vi prater masse sammen, hun er pedagogisk leder og vi snakket om det for litt siden, og da sa hun at hun forsatt husket det. Og nå på mandag blir minste levert med brent håndflate... Takk for svar uansett. Anonymkode: 55954...754 Men barnehagen har ikke sagt noe på noe annet? En brent håndflate x 2 er ikke automatisk en melding til bv, det er hundre andre faktorer som spiller inn. Mener bhg at du er en god mor sånn ellers? For da sender de ikke melding på to hendelser med mange år i mellom, på to forskjellige unger. Anonymkode: abb66...dda
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #11 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men barnehagen har ikke sagt noe på noe annet? En brent håndflate x 2 er ikke automatisk en melding til bv, det er hundre andre faktorer som spiller inn. Mener bhg at du er en god mor sånn ellers? For da sender de ikke melding på to hendelser med mange år i mellom, på to forskjellige unger. Anonymkode: abb66...dda Nei de har ikke sagt noe annet på det. Vurderer å skrive det ned skriftlig på barnehage appen, siden når ting blir gjenfortalt blir det fort tull... Noen av de ansatte har kalt meg super-mamma (i sammenheng med at jeg har alltid en på ryggen og en i armene samtidig). Jeg spørr de alltid om hverdagen, hvis de blir hentet med blåmerke/skramme, viser initiativ og stor interesse over hva de gjør, hvor lenge minster har sovet osv. Så jeg håper og tror at de ser at jeg er en god mor. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, barnevernet kommer ikke og tar ungene dine pga dette. Vedkommende som påsto det aner ikke hva han/hun snakker om. Alle vet at slike ting kan skje, det er umulig å passe på hele tida. Man passer på så godt man klarer, men likevel skjer slike ting. Unger brenner seg, går på hodet ned trapper og skader seg på de utroligste måter selv om voksne passer på så godt de kan. Hilsen ei som også la hånda på varm kokeplate en gang mens min bestemor sto rett ved siden av. Jeg tror til og med at hun sa at plata var varm og at jeg måtte passe meg… Anonymkode: 8efd4...5b7 Takk for svar. Det er sant. Jeg var alene med de, og rakk ikke å oppdage det før det var for sent... Egentlig skal denne platetoppen bli kald ganske fort, men siden jeg brukte jernpanne/grytepanne har den holdt seg veldig varm. Rett før jeg skulle gå for å hente vann skøyv jeg gryta vekk fra pannen den sto på og inn mot veggen (har en vane med alle kjeler/gryter, da jeg alltid har tenkt faren ved å få kokende vann osv over seg) og jeg har tatt på panna mange ganger for test etter at jeg har kokt mat (i vanlige induksjonskjeler da) og den har ikke vært mulig å bli brent på... 😔 Men sant som du sier, man prøver å forebygge så godt man kan likevell skjer det noe..... Anonymkode: 55954...754
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #12 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei de har ikke sagt noe annet på det. Vurderer å skrive det ned skriftlig på barnehage appen, siden når ting blir gjenfortalt blir det fort tull... Noen av de ansatte har kalt meg super-mamma (i sammenheng med at jeg har alltid en på ryggen og en i armene samtidig). Jeg spørr de alltid om hverdagen, hvis de blir hentet med blåmerke/skramme, viser initiativ og stor interesse over hva de gjør, hvor lenge minster har sovet osv. Så jeg håper og tror at de ser at jeg er en god mor. Takk for svar. Det er sant. Jeg var alene med de, og rakk ikke å oppdage det før det var for sent... Egentlig skal denne platetoppen bli kald ganske fort, men siden jeg brukte jernpanne/grytepanne har den holdt seg veldig varm. Rett før jeg skulle gå for å hente vann skøyv jeg gryta vekk fra pannen den sto på og inn mot veggen (har en vane med alle kjeler/gryter, da jeg alltid har tenkt faren ved å få kokende vann osv over seg) og jeg har tatt på panna mange ganger for test etter at jeg har kokt mat (i vanlige induksjonskjeler da) og den har ikke vært mulig å bli brent på... 😔 Men sant som du sier, man prøver å forebygge så godt man kan likevell skjer det noe..... Anonymkode: 55954...754 Du bør lære barna hva som er farlig i stedet for å flytte unna og satse på at ting blir fort kalde osv, for da skjer det ikke noe selv om en snur ryggen til et sekund. Vi har aldri hatt barnesikring på noe og har heller lært barna hva de skal passe seg for helt fra de var bittesmå. Og ingen av dem har brent seg eller skadet seg selv om de har vært med og hjulpet på kjøkkenet, krabbet trapper selv fra før de kunne gå osv hele veien. Og husk at det hjelper ikke å si at de ikke skal røre, for da blir det bare mer spennende. Du må forklare at det er auau, vondt, farlig osv, alt etter alder og hvilke ord du velger å bruke og vise og forklare hvordan de skal gjøre ting. Anonymkode: 0218d...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #13 Skrevet 7. november 2021 Hadde jeg observert brente håndflater på søsken hadde jeg sendt bekymringsmelding til BV. Ellers så burde foreldre passe på barna, ikke drive å surre med alt annet. Anonymkode: 76dd9...52c 3
Gjest ABM Skrevet 7. november 2021 #14 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): For 3 år siden brant eldste barnet mitt seg på begge håndflatene. Hun var 10 måneder og reiste seg opp etter en vedovn å brant hendene. I dag brant yngste på 2 år en håndflate på induksjonsplata, like etter at jeg hadde flytta stekepanna. Stolen sto der fra et eldre søsken hjalp til med maten, så kom minsten seg snikende inn å tok selvfølgelig på plata mens jeg hentet vann i vasken 2 meter i fra for å tilsette i gryta. Et familiemedlem sa at bare et barn brenner seg blir det regnet som omsorgssvikt, og at barnevernet kommer inn i bildet nå siden nå er det 2 gang.... Er det mulig, stemmer dette? 😭😭 Er det flere her som har opplevd at flere enn et barn har brent seg? Husker når eldste brant seg var vi ganske alene om å ha barn som har brent hendene... føler vi er de eneste... Anonymkode: 55954...754 😂😂😂...For noe tull! Jeg har mista barn fra stellebord...latt de brenne seg..klemt de bak i døra..latt de klatre i stige og falle ned..og glemt å hente de i barnehagen...😂...og jeg har ikke sett snurten av barnevernet...og det har det heller aldri vært noen grunn til..
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #15 Skrevet 7. november 2021 Nei det må du ikke tenke på! Da hadde barnevernet hatt veeeldig mye å gjøre.. Dette er uhell som kan skje ALLE. Det gjør vondt i hele kroppen når barna skader seg, så det at denne personen kunne si noe sånnt var skikkelig stygt sagt. Nei dette skal du ikke tenke på. Anonymkode: 98084...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #16 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hadde jeg observert brente håndflater på søsken hadde jeg sendt bekymringsmelding til BV. Ellers så burde foreldre passe på barna, ikke drive å surre med alt annet. Anonymkode: 76dd9...52c Uten å undersøke hva som har skjedd? Det er spesielt. Jeg antar du vet barnevernet har mange alvorlige saker. Fint om unødvendig tid ikke blir brukt, ikke sant? Anonymkode: 5b4db...7f8 3
Gjest Blondie65 Skrevet 7. november 2021 #17 Skrevet 7. november 2021 Herregud for en sjofel kommentar. Nei, det er ikke vanlig at barnevernet kommer flygende fordi barnet har brannskader som lett lar seg forklare som uhell, selv om søsken har hatt samme uhell. Unger er svært forskjellige: enkelte kommer det aldri en skramme på mens andre ikke kan få en ny strømpebukse på før det er hull på knærne (meg f.eks.).
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #18 Skrevet 7. november 2021 Jeg forstår deg veldig godt TS. Da vi for tredje gang kom på legevakten med vår yngste pga skader forårsaket av fall, tenkte jeg at nå blir vi meldt til barnevernet. Men det var hendelige ulykker. Barn er aktive, vi kan ikke være der 100% hele tiden og forhindre alt. Tror både barnehagen, legevakten og barnevernet har såpass erfaring, at de vet når det er snakk om bevisst omsorgsvikt, evnt manglende evne til å ta omsorg, og hendelige uhell. Anonymkode: 0d746...023
Sinsiew Skrevet 7. november 2021 #19 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hadde jeg observert brente håndflater på søsken hadde jeg sendt bekymringsmelding til BV. Ellers så burde foreldre passe på barna, ikke drive å surre med alt annet. Anonymkode: 76dd9...52c Og dette er hvorfor bv har så mange tullesaker at de ikke får tatt hånd om de alvorlige sakene. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #20 Skrevet 7. november 2021 De fleste ulykker skjer i hjemmet. Det er ikke første - og ikke siste gang slike ting skjer. Mine barn er voksen nå, og har enda ikke brent seg på varme. Men de har tryna på sykkel, på ski osv. havnet på sykehus med forstuet fot da de har falt i slalombakken. skrubbsår etter sparkesykkelfall osv. Det er umulig å unngå at ulykker skjer i hjemmet. Anonymkode: cd134...f8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå