AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Evarosebirth(på Instagram), ja jeg elsker de fleste av bildene hennes. Masse flotte fødende par, men på det siste legger hun altså ut ett bilde av en penis og snakker om omskjæring. Dette er vell langt over grensa for hva man legger ut? 😵💫 Anonymkode: 8f16b...95a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Ubehagelig syn, ja. Men omskjæring er jo en forferdelig skikk og folkeopplysning om det er bra. Anonymkode: 5a506...2f0 3
Ost Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Måtte sjekke hva greia var. Er ikke hennes barn på bilde, har fått tillatelse til å legge det ut, og gjelder et medisinsk spørsmål. Synes derfor det er greit, pluss sett i forhold til hva hun har lagt ut tidligere. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ubehagelig syn, ja. Men omskjæring er jo en forferdelig skikk og folkeopplysning om det er bra. Anonymkode: 5a506...2f0 Ja men man kan vell fint snakke om dette temaet uten å legge med et barns penis? Anonymkode: 8f16b...95a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Jeg rapportere det inn😅 Uansett folkeopplysning eller ikke. Det var en babypenis. En baby som ikke kan gi sitt samtykke, og pedofile finnes over alt Anonymkode: 1d304...d24 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 Ingenting seksuelt med en slapp penis. Det er en kroppsdel på linje med andre kroppsdeler. Anonymkode: 46111...8e5 2
Abdc Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 Her tar du feil. Det er du som seksualiserer et lite barn og en kroppsdel. Det hun gjør, er å dele medisinsk kunnskap om risikoen av å følge en religiøs tradisjon. Denne posten var veldig opplysende og bra 👍 (Synes jeg😊) 13
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja men man kan vell fint snakke om dette temaet uten å legge med et barns penis? Anonymkode: 8f16b...95a Ja. Kanskje det var for sjokkfaktoren, jeg vet ikke. Stakkars baby Anonymkode: 5a506...2f0
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Kanskje det var for sjokkfaktoren, jeg vet ikke. Stakkars baby Anonymkode: 5a506...2f0 Ja ikke vet jeg. Jeg ble nå veldig sjokkert der jeg sitter i stua med andre på besøk å plutselig popper det opp ett barns penis på tlf min. Abdc skrev (2 minutter siden): Her tar du feil. Det er du som seksualiserer et lite barn og en kroppsdel. Det hun gjør, er å dele medisinsk kunnskap om risikoen av å følge en religiøs tradisjon. Denne posten var veldig opplysende og bra 👍 (Synes jeg😊) Nei jeg sexualiserer ikke det, men har dessverre en pedofil i ganske nær familie som jeg vet hadde sexualisert det og dessverre likt det. Derfor kan jeg ikke annet enn å reagere som jeg gjør. Anonymkode: 8f16b...95a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #11 Skrevet 6. november 2021 Synes det var en veldig nyttig post. Det er absolutt relevant for kontoen hennes, siden omskjæring skjer kort tid etter fødselen (ofte før de reiser hjem fra sykehuset i USA, for eksempel. Sykehusene tjener penger på omskjæring…). Anonymkode: 4f9a4...94a 4
Humle Brumle Skrevet 6. november 2021 #12 Skrevet 6. november 2021 Altså det er en kroppsdel på en baby. Hva skal vi gjøre med bilder av barns underliv i medisinske bøker brukt av studenter, forskere osv? Det er helt sikkert en eller annen creep som tenner på sånne bilder men vi kan jo ikke sensurere alt av barns kroppsdeler fordi kanskje noen syke folk tenner på det. Vi kan jo ikke en gang la barn gå på stranden en gang da? Barn skades av overgrep fra pedofile ikke tankene til den pedofile. 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #13 Skrevet 6. november 2021 Ser ingen problem med dette. Vi vet ikke hvem babyen er, og det er til opplysning. En veldig viktig og alvorlig sak som trenger oppmerksomhet. Bra at hun tar opp temaet. Anonymkode: e684d...bfb 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #14 Skrevet 7. november 2021 Humle Brumle skrev (1 time siden): Altså det er en kroppsdel på en baby. Hva skal vi gjøre med bilder av barns underliv i medisinske bøker brukt av studenter, forskere osv? Det er helt sikkert en eller annen creep som tenner på sånne bilder men vi kan jo ikke sensurere alt av barns kroppsdeler fordi kanskje noen syke folk tenner på det. Vi kan jo ikke en gang la barn gå på stranden en gang da? Barn skades av overgrep fra pedofile ikke tankene til den ped ofile. Ikke kommentar til innlegget, bruker det bare som eksempel; Ja og det finnes også de som tenner på avkappede lemmer osv, så da må det også sensureres. Anonymkode: 3fba5...a7d
Bacteria Skrevet 7. november 2021 #15 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja ikke vet jeg. Jeg ble nå veldig sjokkert der jeg sitter i stua med andre på besøk å plutselig popper det opp ett barns penis på tlf min. Nei jeg sexualiserer ikke det, men har dessverre en pedofil i ganske nær familie som jeg vet hadde sexualisert det og dessverre likt det. Derfor kan jeg ikke annet enn å reagere som jeg gjør. Anonymkode: 8f16b...95a Som en representant for oss født på 60-tallet er det utrolig rart å lese at noen blir sjokkert av å se en baby-penis(!) Vet du noe… da jeg var yngre poppa det stadig opp bilder av små baby-peniser både her og der, om det så var i Norge Rundt og i reklame for bleier og salve i ukeblader. Ingen reagerte på det. Nå er kropp plutselig blitt tabu og det er et stort problem å få unger til å dusje etter gym. Verden er blitt sprø. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #16 Skrevet 7. november 2021 Bacteria skrev (3 minutter siden): Som en representant for oss født på 60-tallet er det utrolig rart å lese at noen blir sjokkert av å se en baby-penis(!) Vet du noe… da jeg var yngre poppa det stadig opp bilder av små baby-peniser både her og der, om det så var i Norge Rundt og i reklame for bleier og salve i ukeblader. Ingen reagerte på det. Nå er kropp plutselig blitt tabu og det er et stort problem å få unger til å dusje etter gym. Verden er blitt sprø. Her er ikke kropp tabu, om kropp er så tabu hos deg får du prøve oppdra ungene dine annerledes. Vi klarer fint å få kropp til å ikke være tabu uten å se underliv overalt. Men jeg visste ikke at det var så normalt eller ok å legge ut bilder på sosiale medier av barns underliv når de ikke kan gi samtykke. Ett omskjært barn med infeksjon er jo et kjempe sårbart barn, men i mine øyne er jo alle små barn sårbare uansett. Men det får være meg om det, det er vell sikkert den nye normalen dette også. Anonymkode: 8f16b...95a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå