Gå til innhold

Gave bryllup i utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 11/7/2021 at 8:24 PM, AnonymBruker said:

Synes det er så rart at mange foreslår å droppe bryllupet, men gi gave. Hadde det vært mitt bryllup hadde det betydd mye mer om gjestene kom i bryllupet enn om de ga gave.

Det er virkelig en nedlatende holdning å ha om folk som "kun" klarer en bryllupsgave til 500kr, men ikke har det tidobbelte å brenne av på reiseutgifter. (Og det kan fort bli mye mer). 

Anonymkode: aa69c...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte cirka 10 000 kroner samlet sett på å dra i et bryllup i utlandet nylig, men vi var noen dager ekstra i dette landet så det ble også en ferie for vår egen del. Jeg synes det er helt topp med utenlandsbryllup, og betaler gledelig (mye) mer for å delta i noe sånt. Synes det er mer minneverdig enn noe bryllup jeg har vært i i Norge, men her har jeg kanskje hatt uflaks. Tar med gave (ca 1500 kr) uavhengig av utland eller innland.

Anonymkode: abf62...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er virkelig en nedlatende holdning å ha om folk som "kun" klarer en bryllupsgave til 500kr, men ikke har det tidobbelte å brenne av på reiseutgifter. (Og det kan fort bli mye mer). 

Anonymkode: aa69c...30b

Selvfølgelig om de hadde råd til det! Nå tenker jeg generelt på bryllup da og ikke nødvendigvis dyre utenlandsbryllup. For vår del som har delvis råd iallefall, og er såpass nær brudeparet så føler vi at vi absolutt bør dra i bryllupet og spare og prioritere det. Men føler det er litt sykt å skulle gi gave i tillegg når bare å delta blir så dyrt for oss. Da må vi prioritere vekk ønsker i forhold til bryllupsreisen vår blant annet som vi nå pga korona har gledet oss til og planlagt i to år!
 

Vi hafde satt mye mer pris på at gjestene kom i bryllupet enn gaver. Vi satt jo selvfølgelig pris på gavene også, men var veldig glad for alle som tok seg tid og hadde mulighet for å dele dagen sammen med oss. 
TS

Anonymkode: 6bd8d...45a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi brukte cirka 10 000 kroner samlet sett på å dra i et bryllup i utlandet nylig, men vi var noen dager ekstra i dette landet så det ble også en ferie for vår egen del. Jeg synes det er helt topp med utenlandsbryllup, og betaler gledelig (mye) mer for å delta i noe sånt. Synes det er mer minneverdig enn noe bryllup jeg har vært i i Norge, men her har jeg kanskje hatt uflaks. Tar med gave (ca 1500 kr) uavhengig av utland eller innland.

Anonymkode: abf62...8b0

Den forstår jeg. Men nå er ikke dette en plass vi tenker å feriere noe særlig. Vi har uansett ikke ferie eller penger igjen til det. Hadde det vært hvilket som helst annet år og et land vi hadde vært interessert i å feriere i så kunne vi lett kombinert bryllupet med ferie. 

Vi har planlagt og gledet oss til bryllupsreise til et mer eksotisk sted i to år nå på grunn av korona. Så vi ønsker å bruke mest mulig av ferien våres der denne sommeren. Men vi må korte ned på bryllupsreisen for å rekke bryllupet også, noe som vi synes er litt synd. 
TS 

Anonymkode: 6bd8d...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, TS - ikke dra i dette bryllupet! Det høres jo ikke ut som du har lyst i det hele tatt. Og når det i tillegg kræsjer med din egen bryllupsreise, bare det er jo grunn nok til å takke nei. 

Det er en ærlig sak og si at det ikke passer og vi har ikke råd. Folk må faktisk regne med at ikke alle kan når de inviterer til utenlandsbryllup. Skriv et fint kort og gi en koselig bryllupsgave til dette paret, og kos deg på din egen bryllupsreise som planlagt. 

 

Anonymkode: 49010...3b4

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Den forstår jeg. Men nå er ikke dette en plass vi tenker å feriere noe særlig. Vi har uansett ikke ferie eller penger igjen til det. Hadde det vært hvilket som helst annet år og et land vi hadde vært interessert i å feriere i så kunne vi lett kombinert bryllupet med ferie. 

Vi har planlagt og gledet oss til bryllupsreise til et mer eksotisk sted i to år nå på grunn av korona. Så vi ønsker å bruke mest mulig av ferien våres der denne sommeren. Men vi må korte ned på bryllupsreisen for å rekke bryllupet også, noe som vi synes er litt synd. 
TS 

Anonymkode: 6bd8d...45a

Dette alene synes jeg er gyldig grunn til å ikke dra i bryllupet.

Anonymkode: abf62...8b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 22.50):

Vi er veldig usikre på hva vi skal gjøre med gave i et bryllup vi skal i til sommeren. Vi er ganske gode venner med brudeparet. Vi giftet oss selv for noen år siden og dette paret måtte da «reise» hjem for å delta i bryllupet. De bor et annet sted i landet. Men begge har familie og venner her. Dette koster jo penger også. Men de bodde jo gratis med familie her etc. og var her noen dager når de først reiste hit. 
 

Nå har de bestemt seg for å ha bryllupet utenlands, ikke i nærheten av noe venner eller familie. Dette innebærer at vi må korte ned på bryllupsreisen vår + mye ekstrautgifter for å kunne delta i bryllupet i det hele tatt. Overnatting, mat, reise osv. Det er ikke en lang reise men grovt regnet ekstrautgifter på rundt  5000,- for oss to. 

Vi er jo veldig glad i de og skal selvfølgelig prioritere å få vært med på bryllupet. Men hva gjør vi med gave? Vi har egentlig ikke råd til å gi noe gave i tillegg. Må man gi gave, noen som har tips til noe rimelig vi kan gi istedet uten å virke kjipe? 

De er veldig opptatt av materielle ting, så redd vi vil fremstå som veldig kjip om vi ikke gir noe gave. 

Anonymkode: 6bd8d...45a

Bryllupet i utlandet, så kan ikke brudeparet forvente gave. Det koster mye i reiseutgifter når man skal i bryllup i utlandet.

Anonymkode: 9cb1a...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har planlagt og gledet oss til bryllupsreise til et mer eksotisk sted i to år nå på grunn av korona. Så vi ønsker å bruke mest mulig av ferien våres der denne sommeren. Men vi må korte ned på bryllupsreisen for å rekke bryllupet også, noe som vi synes er litt synd. 
TS 

Anonymkode: 6bd8d...45a

Det er lov å takke nei hvis man har andre planer, hvis man ikke har mer ferie, hvis man ikke har penger til det... eller bare fordi. "Tusen takk for invitasjonen! Det er dessverre ikke mulig for oss å delta i bryllupet i Belgien da vi vil befinne os i Nairobi på det tidspunktet. Men vi ønsker dere alt vel, og håper dere har en fantastisk dag!" 

Anonymkode: aa69c...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 9.11.2021 den 22.15):

Den forstår jeg. Men nå er ikke dette en plass vi tenker å feriere noe særlig. Vi har uansett ikke ferie eller penger igjen til det. Hadde det vært hvilket som helst annet år og et land vi hadde vært interessert i å feriere i så kunne vi lett kombinert bryllupet med ferie. 

Vi har planlagt og gledet oss til bryllupsreise til et mer eksotisk sted i to år nå på grunn av korona. Så vi ønsker å bruke mest mulig av ferien våres der denne sommeren. Men vi må korte ned på bryllupsreisen for å rekke bryllupet også, noe som vi synes er litt synd. 
TS 

Anonymkode: 6bd8d...45a

Så skriv at dere ikke kan, da dere har bestilt dere tur som dere har spart opp til i flere år. 

Anonymkode: 9a8a5...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det ødelegger egen bryllupsreise hadde jeg ikke dratt. 

 

og om dere ikke har råd til gave i tillegg på 1000kr, hadde jeg alle fall ikke dratt, da trenger dere de pengene reise, opphold og gave koster til løpende utgifter høres  det ut som?

 

brudeparet mister dere jo ikke som venner pga dette, da er de ikke så nære som du mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...