Gå til innhold

Barndomsvenn som helt brått ignorerer meg helt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne jeg har kjent siden jeg var 5-6 år gammel. Har aldri hatt en eneste krangel med henne og nå for en ukes tid siden så hadde vi planer om å dra ut en tur på byen. Siste vi snakket om var bare praktiske ting ift når og hvor osv. Jeg ringte fordi det var lettere. Hun skrev: "er på jobb, ringer deg snart 😊". Det er det absolutt siste jeg hørte fra henne. Jeg prøvde å ringe henne 3 ganger den dagen vi skulle møtes og sendte to meldinger på to forskjellige steder... de meldingene ble ikke åpnet før idag! 

Nå legger hun ut på snap at hun er ute på byen med noen andre venner.. ser ut som en bursdag eller noe. 

Jeg skrev for 2 dager siden at jeg håper alt er bra med henne, siden det ikke er likt henne å ikke svare. Fikk ikke noe svar. 

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, og dere kan så klart ikke svare meg på hva som har skjedd. Men jeg føler meg sykt dårlig og skjønner ikke en dritt. Om jeg har gjort noe galt, så har jeg ikke den minste anelse om hva det skulle ha vært... 

Skal jeg bare ikke si noe mer, eller bør jeg si noe mer ? Det er ganske vemmelig å bare helt BRÅTT bli ghostet av en venn man har hatt i over 20 år... noen som har opplevd noe lignende ? Hva var grunnen ? 

Anonymkode: 47ac1...f97

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du heller skal tenke: er dette en venn jeg ønsker å ha? For en råtten oppførsel av henne!

• Liker 13
Skrevet
TinaChristina skrev (1 minutt siden):

Synes du heller skal tenke: er dette en venn jeg ønsker å ha? For en råtten oppførsel av henne!

Jeg har aldri opplevd noe sånn fra henne. Jeg har kjent henne siden jeg var et lite barn. Jeg kunne fint ha tenkt sånn om dette var en jeg ikke kjente så godt og nylig hadde blitt venn med. 

• Liker 6
Gjest Mr Bergen
Skrevet

Jeg synes du skal "sitte stille i båten" Du har forsøkt å ringe og skrive til henne, uten respons. Nå er det hennes tur

Skrevet

Sitt stille i båten.

Når hun tar kontakt venter du med å spørre om noe til dere faktisk treffes, og da spør du bare hva som skjedde? 

Anonymkode: c8cb5...291

• Liker 5
Skrevet

Jepp opplevd nøyaktig det samme av min ( den gang) beste venninne. Jeg var helt ødelagt veldig lenge og savner henne  forsatt. Det var akkurat som kjærlighetssorg. Jeg  har følt på alt fra sjalusi, lengsel til  felles opplevelser, til å  spørre meg selv hvorfor hun ghostet. Vet du hva jeg tenker nå som jeg har bearbeidet det. Jeg ønsker ikke å ha noen i mitt liv  som svikter  lar meg sitte  igjen med 1000 spørsmål og ikke ønsker meg i sitt liv. Jeg trenger ikke henne og veldig åpenbart trenger hun ikke meg. Jeg savner henne forsatt,  men hadde ikke tatt henne med åpne armer hvis hun kom tilbake. Det er en trøst i seg selv.  Good riddance. Ikke alt er bedre på engelsk   men akkurat dette er det: good riddance 

• Liker 9
Skrevet
Laraa skrev (3 minutter siden):

Jepp opplevd nøyaktig det samme av min ( den gang) beste venninne. Jeg var helt ødelagt veldig lenge og savner henne  forsatt. Det var akkurat som kjærlighetssorg. Jeg  har følt på alt fra sjalusi, lengsel til  felles opplevelser, til å  spørre meg selv hvorfor hun ghostet. Vet du hva jeg tenker nå som jeg har bearbeidet det. Jeg ønsker ikke å ha noen i mitt liv  som svikter  lar meg sitte  igjen med 1000 spørsmål og ikke ønsker meg i sitt liv. Jeg trenger ikke henne og veldig åpenbart trenger hun ikke meg. Jeg savner henne forsatt,  men hadde ikke tatt henne med åpne armer hvis hun kom tilbake. Det er en trøst i seg selv.  Good riddance. Ikke alt er bedre på engelsk   men akkurat dette er det: good riddance 

Du fant aldri ut av det? Dere hadde ikke hatt noe uenighet ? 

Skrevet

Jeg satt stille i båten med en kompis en gang, hørte aldri noe fra han igjen. Glad for at jeg fikk se hvordan han var, eller mer, hvor lite viktig jeg var for han, men savner fortsatt det jeg trodde vi hadde. 

Anonymkode: 4415d...0cb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du fant aldri ut av det? Dere hadde ikke hatt noe uenighet ? 

Aldri en uenighet,  men hun sa en gang hun var full  at hun synes jeg er en grå mus uten karisma, som hun egentlig synes var kjedelig og ikke hadde interesse av da vi møttes i begynnelsen,  men så erfarte hun at jeg har gode verdier og er elskverdig og at det er noe hun verdsetter i et vennskap og er glad i meg for. Det er jeg sikker på at har kostet oss vennskapet. Alle de nye vennene hennes er designere, folk som studerer samfunnsfag og journalistikk, folk som kler seg i knalle farger, diskuterer innlegg i klassekampen. De vennene hun har nå er de hun alltid har ønsket  og nå har kommet inn I miljøet deres. Det er ikke plass til meg mer. 

• Liker 2
Skrevet
Laraa skrev (8 minutter siden):

Aldri en uenighet,  men hun sa en gang hun var full  at hun synes jeg er en grå mus uten karisma, som hun egentlig synes var kjedelig og ikke hadde interesse av da vi møttes i begynnelsen,  men så erfarte hun at jeg har gode verdier og er elskverdig og at det er noe hun verdsetter i et vennskap og er glad i meg for. Det er jeg sikker på at har kostet oss vennskapet. Alle de nye vennene hennes er designere, folk som studerer samfunnsfag og journalistikk, folk som kler seg i knalle farger, diskuterer innlegg i klassekampen. De vennene hun har nå er de hun alltid har ønsket  og nå har kommet inn I miljøet deres. Det er ikke plass til meg mer. 

Hmm.. hun her har aldri sagt noe sånn til meg... hun har alltid vært initiativrik til å finne på ting, jeg var blant annet den eneste hun inviterte i bursdagen sin i år. Så hun feiret den alene på byen med meg, bare et par mnd siden. Hun sier alltid sånn "åå vi må dra dit en gang, bli med dit, ditt og datt" "vi må begynne å dra på mer classy utesteder så vi kan finne noe ordentlige menn" osv... og bare på sekunder så er jeg ignorert, etter over 20 år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hmm.. hun her har aldri sagt noe sånn til meg... hun har alltid vært initiativrik til å finne på ting, jeg var blant annet den eneste hun inviterte i bursdagen sin i år. Så hun feiret den alene på byen med meg, bare et par mnd siden. Hun sier alltid sånn "åå vi må dra dit en gang, bli med dit, ditt og datt" "vi må begynne å dra på mer classy utesteder så vi kan finne noe ordentlige menn" osv... og bare på sekunder så er jeg ignorert, etter over 20 år.

Kan det være at hun sliter psykisk og isolerer seg uten å være åpen om det?

• Liker 1
Skrevet
Laraa skrev (3 minutter siden):

Kan det være at hun sliter psykisk og isolerer seg uten å være åpen om det?

Hun er jo ute på byen nå med masse andre venner. Hun la det ut på snap nettopp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hun er jo ute på byen nå med masse andre venner. Hun la det ut på snap nettopp. 

Oj huff da forstår jeg godt at du er nedfor og skuffa. Jeg hadde ikke klart å holde meg til henne mer da. Det er en dealbreaker

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Kan d ha skjedd en omveltning i livet hennes , så hun er i sorg evnt forelsket ? Hvis hun har det veldig travelt,  så er d ikke sikkert hun tenker over at hun har ignorert deg , Mn at hun ikke har hatt tid å ta kontakt enda  😘

Skrevet
NiceOrNothing skrev (30 minutter siden):

Kan d ha skjedd en omveltning i livet hennes , så hun er i sorg evnt forelsket ? Hvis hun har det veldig travelt,  så er d ikke sikkert hun tenker over at hun har ignorert deg , Mn at hun ikke har hatt tid å ta kontakt enda  😘

Jeg vet at hun har mistet noen familiemedlemmer nylig, men hun er jo med de andre vennene sine på byen  nå og jeg har skrevet at jeg er bekymret og håper alt er bra. Så nei jeg skjønner ikke hvorfor det kun skulle gått utover meg og ingen av de andre vennene hennes isåfall. 

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Dette er og forblir et mysterium.... 🤯 jeg spurte en bekjent av oss om å sende henne en melding for å se om hun svarte og det gjorde hun. 3 dager etterpå så ringer denne veninnen som har ghostet meg. Jeg har på lydløs, men ser at hun har ringt 3 minutter etter og sender melding om at jeg ringer opp snart. Jeg ringte opp, hun tok ikke telefonen, ikke hørt et pip. En uke siden. 

Det tapte anropet er det eneste jeg har "hørt" fra henne på 1 mnd nå. 

Jeg skjønner ikke noen allverdens ting, og det er helt terroriserende å ikke få vite hva jeg har gjort galt. For det ER jo noe personlig siden hun både er med og svarer alle andre. 

Dette er en helt absurd situasjon... og jeg fatter ikke.... uansett OM jeg skulle ha gjort noe så er det absurd å ikke la den personen få vite hva hen har gjort... 

Anonymkode: a09b0...a24

• Liker 3
Skrevet

Folk ghoster venner uten forklaring. Jeg synes det er en veldig spesiell ting å gjøre, men her på KG kan man stadig vekk lese om folk som planlegger å gjøre det eller folk som oppfordrer andre til å gjøre det. 

Hun har ghostet deg. Det er ikke noe du har gjort. Det er noe som er galt med henne. Helt oppriktig, hvem gjør sånt?! En sånn «venninne» trenger du ikke. Prøv å erkjenne at bruddet er et faktum, sørg deg ferdig og gå videre med livet ditt. Håper du finner andre og bedre venner! 

Anonymkode: fc80a...5ce

Skrevet
Mr Bergen skrev (På 6.11.2021 den 22.30):

Jeg synes du skal "sitte stille i båten" Du har forsøkt å ringe og skrive til henne, uten respons. Nå er det hennes tur

Enig 

Anonymkode: e4897...23f

Skrevet

Har opplevd det samme fra min barndomsvenn. Hun ghostet meg utav det blå da vi var rundt 25 år.. Ting er fortsatt rart nå etter 15 år, men vi kan treffes og ha det hyggelig. Jeg prøvde flere ganger å snakke med henne, men hu sa bare at ingenting hadde skjedd.. men hun sluttet helt å ta kontakt med meg og selvom hun svarte meg på meldinger var det helt annerledes enn før. Jeg flyttet også, så ble helt venneløs en periode. Savnet henne helt vilt, ble skikkelig deprimert av hvordan hun var mot meg (vi jobbet sammen også, det var jeg som hadde skaffet henne jobben tilogmed…). 

Men nå har jeg en ny vennegjeng med tidens beste venner…  Vi er 5 stk som alle elsker hverandre og stiller opp i med- og motgang. Så det finnes flere venner for deg der ute! De kommer når du minst aner det 🥰

Anonymkode: e8ef1...b2a

• Liker 1
Skrevet

Meg over. Altså hvis vi tilfeldigvis møtes snakker vi sammen, men hun har en veldig «hit, men ikke lenger»-holdning til meg.

Anonymkode: e8ef1...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...