Gå til innhold

Tør ikke fortelle familien at jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gruer meg til å fortelle det. Er redd for negative reaksjoner. Fordi jeg har bare vært sammen med kjæresten min i 1,5 år. Men vi har vært gjennom mye tungt også på den tida og vi har ikke bare svevd på en rosa sky. Har opplevd tunge dager og problemer sammen og vet at vi vil være sammen fordiom. Vi har begge vært i seriøse forhold før, han lenger enn meg. Jeg har 1 barn på 9 år og han har flere barn. Derfor vet vi også hva vi trenger i et forhold og ikke. Det er uansett ingen garanti at noen skal holde ut i et forhold om de har vært i 2 år eller 5.

Jeg fikk negative reaksjoner når jeg var gravid med mitt første barn av familien, selv om de nå er kjempeglade i han. Mine besteforeldre er religiøse. Mormor kaller fortsatt eksen til kjæresten min for kjerringa hans...Min mor føler jeg dømmer meg. At jeg ikke kan få et barn til fordi jeg ikke kan klare å kombinere det med jobb, fordi jeg ikke har vært lenge nok sammen med kjæresten min osv. 

Arbeidsplassen min er kvinnefientlig og presset meg til abort når jeg var gravid med mitt 2 barn. Så der gruer jeg meg også til å fortelle. Er redd for å miste jobben. Vet at jeg ikke kan bli sagt opp på grunnlag at jeg er gravid, men de kan feks kamuflere det med nedbemanning som jeg vet snart kommer. 

Vurderer å bare vente helt til de ser magen 😞 

Kunne ønske de ble glade sånn som så mange mødre og bestemødre blir. 

Andre som har gruet seg til å fortelle? 

Anonymkode: 455e5...475

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg hadde bare vært sammen med dagen noen få uker før jeg ble gravid. Vi valgte og beholde det og det har gått helt fint. 

Folk har ikke noe de skulle ha sagt og alle var overraskende positive til det, men vi er litt eldre enn 20 år da😉

Anonymkode: 5d86e...671

Skrevet

Har du vært sammen med han i 15 min, eller hvor lenge? Folk har en tendens til å se ned på folk som får barn for tidlig i forhold.. Nettopp fordi dette er noe man får med en person man har et forhold til over flere år gjerne.

Anonymkode: 2318a...4d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, jeg hadde bare vært sammen med dagen noen få uker før jeg ble gravid. Vi valgte og beholde det og det har gått helt fint. 

Folk har ikke noe de skulle ha sagt og alle var overraskende positive til det, men vi er litt eldre enn 20 år da😉

Anonymkode: 5d86e...671

Er 30 år. Har som sagt en på 9 år også. 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har du vært sammen med han i 15 min, eller hvor lenge? Folk har en tendens til å se ned på folk som får barn for tidlig i forhold.. Nettopp fordi dette er noe man får med en person man har et forhold til over flere år gjerne.

Anonymkode: 2318a...4d9

Jeg skrev 1,5 år. Leser ikke folk innlegget før de svarer 🙈

Anonymkode: 455e5...475

• Liker 2
Skrevet

Tenker at deres barn, dere valg. Blir de sure så kan de ta seg en bolle. Er da ikke dem som skal være ansvarlige for barnet uansett ;) 

Anonymkode: 88b34...7ff

• Liker 1
Skrevet

Jeg og samboeren ble sammen for ca. 1,5 år siden og er nå i andre trimester. Ingen barn fra før.

Absolutt alle i familien og på jobb har gratulert oss og vært positive. Jeg gruet meg veldig til å fortelle.

Anonymkode: 8c6d7...9a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...