Gå til innhold

Jeg vil tilbake til Trondheim. Familien vil ha meg her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 22 år gammel og begynte på et NTNU-studie for et par år siden. Måtte avbryte i februar i år grunnet psykiske problemer og har siden bodd hjemme. Jeg kjenner meg nå klar for å fortsette der jeg slapp, og kan bare fortsette med å ta forrige vårhalvår på nytt igjen fra januar om jeg fortsetter i Trondheim.

Men familien min vil ikke at jeg skal dra tilbake. De ønsker at jeg skal studere i Oslo istedenfor siden det er mye nærmere hvor jeg bor. Jeg slet mye med ensomhet og at jeg ikke hadde noe nettverk i Trondheim, mens alt av venner og familie har jeg i området her hvor jeg er nå. Men det frister så veldig å vise at jeg faktisk kan stå på egne bein. Vise at jeg klarer å få til å studere i Trondheim, samtidig som det studiemessig er best om jeg fortsetter der. Dessuten er jeg drittlei av å bo hjemme hos foreldrene og ikke gjøre en dritt. Folk jeg kjenner er ute og jobber og studerer, mens jeg må bo hjemme siden det tydeligvis er best for meg.

Jeg er jo 22 år og driver egentlig og forbereder meg til å flytte tilbake til Trondheim, men når de rundt meg er så skeptiske så blir jeg usikker. Hva kan jeg gjøre for å vise at jeg faktisk virkelig vil tilbake?

Anonymkode: 50ef2...f1e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger da ikke å vise eller bevise for noen at du vil tilbake? Hvis du vil og tror du klarer det så er det bare å dra, trenger ikke tillatelse fra dine foreldre.

Anonymkode: 77d02...a12

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...