Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er en gutt på 24 år og er sammen med min kjæreste på 23 år, vi har vært sammen i 5 år.

vi har bodd 5 år hos hennes foreldre.

ifjor begynte jeg å spørre om å flytte ut snart. Da ble henne bare sur og det ble dårlig stemning.
Jeg begynte å hinte til å flytte ut nå for 1 måned siden da ble vi «enige» om å vente til neste år. Problemet er da at jeg vet at det ikke blir noe av, henne viser ingen interesse i å flytte ut!

jeg føler vi har vært sammen så lenge at det begynner å bli på tide å kjøpe noe sammen er ikke akkurat veldig gøy å bo med foreldrene hennes i så mange år.

Hva skal jeg gjøre?

jeg er jo forelska i denna jenta så er jo ikke bare å gjøre det slutt og si hadet. 

Anonymkode: cf88d...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei jeg er en gutt på 24 år og er sammen med min kjæreste på 23 år, vi har vært sammen i 5 år.

vi har bodd 5 år hos hennes foreldre.

ifjor begynte jeg å spørre om å flytte ut snart. Da ble henne bare sur og det ble dårlig stemning.
Jeg begynte å hinte til å flytte ut nå for 1 måned siden da ble vi «enige» om å vente til neste år. Problemet er da at jeg vet at det ikke blir noe av, henne viser ingen interesse i å flytte ut!

jeg føler vi har vært sammen så lenge at det begynner å bli på tide å kjøpe noe sammen er ikke akkurat veldig gøy å bo med foreldrene hennes i så mange år.

Hva skal jeg gjøre?

jeg er jo forelska i denna jenta så er jo ikke bare å gjøre det slutt og si hadet. 

det hadde jeg ikke taklet!
Hadde sagt:

«Jeg kommer til å se etter leilighet nå, du velger selv om du vil være med eller ikke. Ønsker du ikke være med, så flytter jeg ut alene innen 2-3 måneder»

Anonymkode: 82df9...d04

• Liker 29
Skrevet

Du kan flytte ut, uten å gjøre det slutt. Hvis hun ønsker å fortsette å være samboer med deg, så blir det opp til henne å ta det valget, i så fall. 

Hva synes foreldrene hennes om dette, da? Bor dere i kjellerleilighet eller noe sånn?

• Liker 8
Skrevet

Du kan bruke livet på å vente på henne, eller så kan du ta steg for å leve det livet DU vil leve. 

Du må ta et valg for deg selv, og da kan hun ta et valg basert på ditt valg. 

Finn en plass. Flytt ut. Dere kan fortsatt være sammen uten å bo sammen. Eller kanskje det er nok til at hun løfter på rumpa selv. Eller kanskje forholdet ikke overlever det. 

Uansett hva som skjer, du kan ikke fortsette å bo hos svigerforeldrene i håp om at hun KANSKJE har lyst til å flytte ut om et år eller to. Om hun ikke kan gi deg en dato, så må du ordne med egen plass selv, uansett hvordan hun responderer på det. 

Anonymkode: 5a22e...55b

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar ;)

bor sammen mer foreldrene i samme hus, spiser middag sammen gjør alt sammen er bare sove rommet vi har for oss selv…

foreldrene syntes det er helt greit virker det som.. 

Det er urimelig av henne å bli sur på meg når jeg spør om vi skal kjøpe hus snart sammen? Etter så mange år vi har vært sammen?

• Liker 3
Skrevet

Gi henne et dilemma, enten flytter du alene eller så flytter dere sammen. Dere trenger ikke gjøre det slutt om hun ikke vil flytte men hun burde innse at det virkelig er på tide.... 

Anonymkode: 64511...70c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for alle svar ;)

bor sammen mer foreldrene i samme hus, spiser middag sammen gjør alt sammen er bare sove rommet vi har for oss selv…

foreldrene syntes det er helt greit virker det som.. 

Det er urimelig av henne å bli sur på meg når jeg spør om vi skal kjøpe hus snart sammen? Etter så mange år vi har vært sammen?

Ja det er urimelig å bli sur for det. Dere bør kunne snakke rolig og fattet om det, men har dere begge god nok inntekt og egenkapital til å få lån til å kjøpe hus? Det beste er å leie et år eller to først så får dere testet forholdet som ordentlige samboere, mange ryker da, og da er det en dritt prosess å stå med nykjøpt hus man eier sammen når forholdet ryker.. 

Anonymkode: 64511...70c

• Liker 1
Skrevet

Det heter "hun vil ikke flytte" Ikke "henne vil ikke flytte" Høres ut som en 3 åring.

Anonymkode: 12257...e30

• Liker 6
Gjest På druen
Skrevet

Herregud, å bo sammen med foreldrene sine når man er 23 år er helt utenkelig (ihvertfall som dame). Er hun avhengig av foreldrene? Altså sånn som kun hører på dem, etterligner dem/gjør og sier det samme som dem? Forlanger at dem skal kjøre og hente dere overalt? Dette kommer ikke til å forandre seg om dere flytter. Hun kommer til å kontakte dem hver gang hun vil ut på noe, og de kommer til å være på besøk annenhver dag og tro at de nermest bor i deres leilighet. 

Skrevet

Flytt ut selv og se hva som skjer. 

Anonymkode: 0e921...c8c

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er mer viktigere å vite hvorfor hun ikke ønsker å flytte ut?

Spare mer penger? Fullføre utdannelsen?

Dere er jo veldig unge..

Anonymkode: 665e9...c36

• Liker 4
Skrevet

TS, du skriver ikke noe om hva dere har av økonomiske muligheter. Jobber dere? Er dere under utdanning? Har dere god nok økonomi til å flytte ut? Egenkapital? 

Anonymkode: c4c4d...4af

• Liker 2
Skrevet

Har dere jobb og har dere begge spart til egenkapital mens dere har bodd der?

Spurte du på en voksen og saklig måte? Virker umodent å bli sur på et slikt spørsmål i såfall. Hvis hun er umoden, kan det forklare hvorfor hun ikke er klar for å flytte ut.

Er du sikker på at hun egentlig har lyst til å dele livet med deg? Å kjøpe hus sammen er et stort steg, og da er man ganske bunden. Dere er ganske unge. Mange har ikke funnet den rette på det tidspunktet.

Anonymkode: 909b5...9dc

Skrevet

Begge har jobb!

blir helt fortvila har brukt så mye tid når henne dro til utlandet på utdannelse 1 år.

jeg har jobba siden videregående har spart 500 000. Hun har ikke spart en dritt…. (Null interesse)

Skrevet

Hva med å lufte det rundt middagsbordet - med foreldrene til stedet? Bare på en morsom/ lett måte? Så får du se hva de tenker. 

Anonymkode: 6b439...60f

• Liker 1
Skrevet

Er hun av utenlandsk opprinnelse? Vet mange kulturer har som norm at voksne barn bor hjemme hos foreldrene.

Gjest Alterego666
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Begge har jobb!

blir helt fortvila har brukt så mye tid når henne dro til utlandet på utdannelse 1 år.

jeg har jobba siden videregående har spart 500 000. Hun har ikke spart en dritt…. (Null interesse)

Du vet hva du må gjøre.

Endret av Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2021 den 22.23):

Jeg synes det er mer viktigere å vite hvorfor hun ikke ønsker å flytte ut?

Spare mer penger? Fullføre utdannelsen?

Dere er jo veldig unge..

Anonymkode: 665e9...c36

Gamle nok til ikke å bo hjemme hos mamma og pappa

Anonymkode: 86260...a06

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jammen da sier det seg jo selv hvorfor hun ikke vil kjøpe hus. Hun har jo ikke penger å kjøpe hus for!

Anonymkode: 909b5...9dc

• Liker 1
Skrevet

Det kan kanskje ha noe med at du behersker norsk skriftlig svært dårlig og hun kanskje ikke helt ser en fremtid sammen med en sånn som deg? 

Anonymkode: 5a5bc...37c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...