Gjest Cruella Skrevet 11. mars 2002 #1 Del Skrevet 11. mars 2002 Er i de siste månedene svært plaget med kviser på haken. Har ikke hatt dette problemet før, men nå har jeg ALLTID to eller tre skikkelige kviser der, uansett mensperiode eller ikke. Er 37 år, og burde vel ha passert puberteten! Spiser mye sjokolade, men det har jeg alltid gjort, uten at jeg har fått uren hud av den grunn. Er det noen som har noen gode råd til meg? Renser huden nøye hver dag, har t.o.m prøvd Clearasil, som jeg ikke har kjøpt på 20 år, uten at noe hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 11. mars 2002 #2 Del Skrevet 11. mars 2002 Hei, ta deg en tur til hudpleie-lege å se hva han/hun kan hjelpe deg med. Er ikke ofte de kvisekremmene på dagligvarebutikkene hjelper.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 11. mars 2002 #3 Del Skrevet 11. mars 2002 glykolsyre forebygger og benzoylperoxid behandler kviser. glykolsyre finner du hovedsaklig i produkter fra md formulations, disse får du tak i hos hudpleier. de er effektive, men det tar litt tid før du ser forbedringen (et par uker). litt dyrt, men når du først har investert varer de lenge. du trenger bare ett produkt, f.eks facial lotion. brukes morgen og kveld under hudkrem. benzoylperoxid finner du i produkter som basiron på apoteket. disse er mye billigere. de tar kverken på aknebakterier, og virker fort på betente (røde) kviser. dette i kombinasjon med vanlig hudpleie (rens & fukt) hjelper iallefall meg. virkestoffet i clearasil er salicylsyre, som alene sjelden er nok til å ta knekken på akne, i tillegg er det altfor mye alkohol i clearasil, som bare gjør ting verre - alkoholen tørker ut huden, huden kompenserer med å produsere mer talg, som gir enda mere kviser. og: unngå oljebasert sminke + hudkremer som inneholder mineralolje (paraffinum liquidum), kjent for å tette igjen porene = kviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kari Skrevet 29. oktober 2002 #4 Del Skrevet 29. oktober 2002 Jeg har hørt at glykolsyre kan skade ansiktet, pga den fjerner hud- lag i ansiktet. Slik at ansiktet ikke tåler vær og vind i den grad dn gjorde før. Stemmer dette? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 2. november 2002 #5 Del Skrevet 2. november 2002 Nei Kari, dette stemmer ikke. Det er ikke farlig i hele tatt Kviser på haken kan ofte komme av at man bruker skjerf eller høyhalsede gensere og at dette irriterer huden. Mange sykepleiere er også plaget fordi de ofte bruker munnbind. Rens huden din godt, ta på en god krem, men IKKE Clearasil, for den inneholder for mye alkohol og det vil bare gi huden en midlertidig bedring. Alkohol tørker ut huden, og etter en stunds bruk reagerer huden med å produsere mer talg og da får man mer kviser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 6. november 2002 #6 Del Skrevet 6. november 2002 Støtter de som skryter av MD formulation, bruke facial cleanser morgen og kveld og facial lotion ihvertfall morgen under en god dagkrem. Viktig!! Men dere bør dra til hudpleier så de kan avgjøre hvilke produkter som passer for deg. jeg hadde tenkt på decleor sine produkter, og dro til en hudpleier som hadde disse, men hun mente md sine passet meg, og ser effekt nå litt over en uke etter start. brukte før clarins sine, men var nok for svake. Ikke er md så dyrt heller, ca 350 kr per flaske betalte jeg, o de er drøye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2002 #7 Del Skrevet 8. november 2002 HEI!!! Har hatt samme problem! Fant ut at det hadde sammenheng med at jeg tok mye på haka mi... Klødde, gnidde etc. (plutselig en ny uvane.) Spesiellt når jeg hadde ei kvise eller ti der... Prøvde å la dette være og ble bedre med en gang :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2002 #8 Del Skrevet 8. november 2002 Anbefaler på det varmeste vitamin B5 (pantotensyre) mot uren hud!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå